Appelazijn

Hier kunnen vragen en tips over de voeding geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Nicky

Re: Appelazijn

Bericht door Nicky » 10 apr 2012 23:18

Engelien schreef:Maar ook de waterkwaliteit is mede een belangrijk punt. Heb daar ook wat testjes mee gedaan en die komen straks in het boek voeding te staan evenals de andere test met colloïdaal zilver.
Daar zeg je wat,.... hier krijgen ze nl allemaal zuiver water, vogels en konijnen, geen kraanwater.
Heb een speciaal water zuiverings systeem ( reverse osmose )

En wij zelf natuurlijk ook. ;-)
Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 10 apr 2012 23:22

Kijk dit zijn heel interresante bevindingen en kan ook erg nuttige info zijn.
Ik ben nu weer op de azijn lugol en oregano,maar vorige week ben ik ben ik een paar weken met zilver aan de slag geweest en probiotica.
Ik weet niet of het maar schijn is,maar sinds ik weer met de appelazijn bezig ben is mijn zorgenkindje Balou weer iets minder strak in haar vel zeg maar.
Misschien beeld ik het me in,maar ik denk dat ik het nog eens ga proberen.
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Elizabeth

Bericht door Elizabeth » 10 apr 2012 23:23

Ik geef ze bronwater (niet uit de koelkast hoor), barleduc of eigen merk Ah, is dat okee?
Villa Kakelbont Afbeelding Bitsy, Henkie, Daisy ,Bob jr. , Flipper, Charlie, Zusje, Tweety, Keeko, Pietertje, Droppie, Witje, Oliver, Punky en Jay

Nicky

Bericht door Nicky » 10 apr 2012 23:26

Barleduc schijnt het minst goed gezuiverde water te zijn,...
Maar dat weet ik via de testen die hier gedaan zijn voor de reverse osmoses machines.
Spa blauw komt best uit de test van de bekende merken.

Elizabeth

Bericht door Elizabeth » 10 apr 2012 23:34

Nou, dat krijgen ze dan niet meer! Ik dacht aan de mineralen, niet zo zeer aan het 'zuivere' aspect, maar als spa blauw beter is, krijgen ze dat voortaan. :thumright:
Villa Kakelbont Afbeelding Bitsy, Henkie, Daisy ,Bob jr. , Flipper, Charlie, Zusje, Tweety, Keeko, Pietertje, Droppie, Witje, Oliver, Punky en Jay

Nicky

Bericht door Nicky » 10 apr 2012 23:42

Water is gewoon best zo schoon mogelijk, de rest via goede voeding en supplementen enzo.
En mijn motto = variatie! ( net als de natuur )

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 11 apr 2012 10:17

Met het water bedoelde ik de PH waarde van het water die is ook van invloed op de werkzaamheid van appelazijn.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Maaike

Bericht door Maaike » 11 apr 2012 10:22

Poeh, en de eindconclusie is..?
Iets met citroen maar geen citroensap, vitamines en zilverwater...lijkt wel een hotel, ik geloof dat ik maar een paar sterren op de voliere hier ga plakken.
En ik zou t niet anders willen..heb wel ff genoeg van al die bacteriën bij de vogels..
Voor altijd in mijn hart: mijn gevleugelde groep die om gezondheidsredenen elders verder leven @};-

Tania

Bericht door Tania » 11 apr 2012 10:24

Degenen die citroenzuur geven ipv appelazijn,wat zijn daar dan de verhoudingen van? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)
Ik heb momenteel een fles appelazijn uit de bio winkel,en die smaakt best zacht,ik heb een poos die appelazijn met knoflook gegeven,maar die smaakt een pak sterker dan de andere appelazijn,en hier lijken mijn vogels niet zo gek van te zijn.
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 11 apr 2012 10:28

Maaike schreef:Poeh, en de eindconclusie is..?
Iets met citroen maar geen citroensap, vitamines en zilverwater...lijkt wel een hotel, ik geloof dat ik maar een paar sterren op de voliere hier ga plakken.
En ik zou t niet anders willen..heb wel ff genoeg van al die bacteriën bij de vogels..

Maaike het gaat er juist om om die tegen te gaan en daarmee ook het antibiotica gebruik en de vele resistentie ertegen die steeds meer optreedt. bacteriën zijn nou eenmaal een erg groot probleem bij grasparkieten en als je die natuurlijk kunt bestrijden wat is daar dan mis mee?
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Maaike

Bericht door Maaike » 11 apr 2012 10:29

Engelien schreef:
Maaike schreef:Poeh, en de eindconclusie is..?

Maaike het gaat er juist om om die tegen te gaan en daarmee ook het antibiotica gebruik en de vele resistentie ertegen die steeds meer optreedt. bacteriën zijn nou eenmaal een erg groot probleem bij grasparkieten en als je die natuurlijk kunt bestrijden wat is daar dan mis mee?
Je leest t anders dan ik bedoelde, ik ben juist blij met zo'n hele riedel aan mogelijkheden om bacteriën buiten de deur te houden ;-)
Voor altijd in mijn hart: mijn gevleugelde groep die om gezondheidsredenen elders verder leven @};-

Tania

Bericht door Tania » 11 apr 2012 10:35

Tania schreef:Degenen die citroenzuur geven ipv appelazijn,wat zijn daar dan de verhoudingen van? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)
Ik heb momenteel een fles appelazijn uit de bio winkel,en die smaakt best zacht,ik heb een poos die appelazijn met knoflook gegeven,maar die smaakt een pak sterker dan de andere appelazijn,en hier lijken mijn vogels niet zo gek van te zijn.
En nog een vraagje,ik was dat zilverwater eens gaan opzoeken,en vond het volgende :

'Het lichaam kan sterk reageren op Colloïdaal Zilver.
Tijdens het eliminatie proces van virussen, bacteriën en schimmels, kunnen er gifstoffen vrijkomen waardoor de lever en de nieren hard moeten werken om het lichaam te reinigen van deze afvalstoffen.
Als de lever of nieren in een slechte conditie verkeren als gevolg van bijvoorbeeld ziekte of vermindering van weerstand, kan men zich moe, sloom of grieperig voelen.'

Deze uitleg gaat over mensen die dit drinken,maar geldt dit ook voor vogels?
Afbeelding

Maaike

Bericht door Maaike » 11 apr 2012 10:37

Een paar pagina's terug in dit draadje heeft Kitty een stuk van Hedwig over citroen in het water neergezet, daar staan ook de verhoudingen bij.

Van t zilverwater geen idee.

Tania

Bericht door Tania » 11 apr 2012 10:40

@ Maaike : Dankje,denk dat ik erover gekeken heb dan omdat er ineens zoveel antwoorden bijgekomen zijn.
Afbeelding

Nicky

Bericht door Nicky » 11 apr 2012 16:34

De verhoudingen van het zilver water hangen af van welke je hebt, of koopt.
De zuiverheid van dat water verschilt, en dus ook de prijs en dosering.
Maar dat is te vinden bij de fabrikant waar je het dan koopt.

Ik heb die van Colzil.
Is niet de goedkoopste maar kwam in een test als puurste eruit en heb dus maar 5 of 6 druppels op een liter water nodig.

ColZil 300 ml.
99.999% puur Zilver Grootte
van de deeltjes tot .001 micron
zilverconcentratie 25 ppm
WIJ LEVEREN ALLEEN DE ALLERBESTE KWALITEIT

Chippie

Bericht door Chippie » 19 apr 2012 11:57

Wat is het idee van zilverconcentratie in het water? Moet het zilver iets binden? Of wordt het lichaam actiever door de prikkel en maakt het meer antistoffen aan met als gevolg dat het werkt om bact. etc te verminderen? In het laatste geval zou je het mijn inziens niet permanent moeten gebruiken.

Nicky

Bericht door Nicky » 19 apr 2012 12:03

http://www.winkelplein.nl/wonderdoek/" onclick="window.open(this.href);return false;

;-)

Dave

Bericht door Dave » 23 apr 2012 07:53

Ik heb bij de Appie Hein Appel Cider Azijn gekocht, biologische... Voordat ik dat gebruik voor mijn birdies, is dat 't zelfde als normale appel azijn? Als t nodig is plaats ik vanavond wel even een foto?

Edit: linkje naar product pagina @ albert heijn site: http://www.biologischeaanbiedingen.nl/i ... 14&cat=505" onclick="window.open(this.href);return false;
Dave
Pino & Roxy

Nicky

Bericht door Nicky » 23 apr 2012 10:39

Ja hoor, gewoon 10 ml op een liter water, en dan even terug rekenen voor hoeveel je nodig hebt.

Elizabeth

Bericht door Elizabeth » 23 apr 2012 11:11

Die gebruik ik ook, ze drinken het graag. :smile:

Dave

Bericht door Dave » 23 apr 2012 11:22

Ok en dat kan ik dan zeg maar klaar voor ze maken in bijvoorbeeld een liter fles? Hoe lang blijft dat houdbaar?
Dave
Pino & Roxy

Tania

Bericht door Tania » 23 apr 2012 11:25

@ Dave : Hoeveel ml kan er in je drinkflesje?
Afbeelding

**Renée**
aga liefhebber
Contacteer:

Bericht door **Renée** » 23 apr 2012 11:31

Dave schreef:Ok en dat kan ik dan zeg maar klaar voor ze maken in bijvoorbeeld een liter fles? Hoe lang blijft dat houdbaar?
Water met appelazijn blijft maximaal 2 dagen houdbaar maar het is het beste om dan minder klaar te maken en dat elke keer vers maken voor ze.
10 ml op 1 liter
5 ml op 0,5 liter
2 ml op 0,2 liter.

Deze verhouding is heel makkelijk uit te rekenen.

Dave

Bericht door Dave » 23 apr 2012 11:35

Tania schreef:@ Dave : Hoeveel ml kan er in je drinkflesje?
Zou ik vanavond na werk even moeten kijken.
Dave
Pino & Roxy

Dave

Bericht door Dave » 24 apr 2012 10:49

Zal eerst een fatsoenlijke maatbeker moeten halen voordat ik de inhoud weet van het flesje :D heb alleen voor deciliters dus kan mililiters niet fatsoenlijk aflezen haha :D
Dave
Pino & Roxy

Elvira

Bericht door Elvira » 08 jun 2012 17:17

Vanmiddag vanuit m'n werk had ik een pitstop gemaakt bij de dierenwinkel (ligt praktisch naast de snelweg dus lekker makkelijk :-D) om te kijken voor vitamine en appelazijn. Nu hadden ze daar naast de gewone appelazijn ook appelazijn met knoflook, appelazijn met honing en appelazijn met honing en knoflook. Omdat deze eigenlijk voor duiven is nagevraagd of dat het ook voor grasparkieten kon en dat was zo en die meneer gaf aan dat de appelazijn met honing en knoflook eigenlijk nog de beste combi was. Dit omdat door de toegevoegde honing het als het ware wat smakelijker zou zijn en de knoflook nog preventief zou werken tegen wormen.

Nu heb ik gekozen voor de appelazijn met knoflook en dus zonder de honing want twijfelde of dat inderdaad toch niet verkeerd zou zijn ivm dat honing toch suikers bevat en dat dat vaak niet goed is voor grasjes (en ik had er hier ook nog niks overgelezen dat die combi bestond). Had ik die met honing wel of inderdaad beter niet kunnen nemen?
Afbeelding

Nicky

Bericht door Nicky » 08 jun 2012 17:58

Bijen producten zijn wel goed maar ik zou toch ook voor die zonder gegaan zijn.
Ik gebruik hier al stuifmeelpoeder en propolis. En daar zit geen suiker in.

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 08 jun 2012 18:01

Elvira schreef:Vanmiddag vanuit m'n werk had ik een pitstop gemaakt bij de dierenwinkel (ligt praktisch naast de snelweg dus lekker makkelijk :-D) om te kijken voor vitamine en appelazijn. Nu hadden ze daar naast de gewone appelazijn ook appelazijn met knoflook, appelazijn met honing en appelazijn met honing en knoflook. Omdat deze eigenlijk voor duiven is nagevraagd of dat het ook voor grasparkieten kon en dat was zo en die meneer gaf aan dat de appelazijn met honing en knoflook eigenlijk nog de beste combi was. Dit omdat door de toegevoegde honing het als het ware wat smakelijker zou zijn en de knoflook nog preventief zou werken tegen wormen.

Nu heb ik gekozen voor de appelazijn met knoflook en dus zonder de honing want twijfelde of dat inderdaad toch niet verkeerd zou zijn ivm dat honing toch suikers bevat en dat dat vaak niet goed is voor grasjes (en ik had er hier ook nog niks overgelezen dat die combi bestond). Had ik die met honing wel of inderdaad beter niet kunnen nemen?

Die is van DHP en erg goed. Zou niet voor die met honing gaan. Suikers kunnen namelijk schimmelgroei bevorderen en dat is juist wat je niet wilt. Die met knoflook had ik altijd.

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 08 jun 2012 18:13

Ja die heb ik ook!!
Afbeelding
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique » 08 jun 2012 18:26

Appelazijn met knoflook :-? hoe staat het met de lucht in huis ? :D

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 08 jun 2012 18:30

Geen last van!!
Afbeelding
Afbeelding

Tania

Bericht door Tania » 08 jun 2012 19:01

Ik had bij Engelien ook zo'n fles besteld een poos geleden,maar ik moet zeggen,mijn vogels zijn totaal niet gek van de appelazijn met knoflook in.
Ik heb er zelf eens van geproefd,en die is vele zuurder als de appelazijn die ik al gebruikte (die ze normaal aan duiven geven).
Dus komt het omdat die veel zuurder is,of door de knoflook? Geen idee.
En hoe gek ik zelf ook ben van knoflook,vind ik persoonlijk de appelazijn met knoflook erin best stinken :-p
Maar dat zal ook bij iedereen verschillend zijn denk ik.
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 08 jun 2012 19:04

Ik heb het niet geproefd,maar hier drinken ze het gewoon,want ik had hiervoor ook andere uit de supermart
Afbeelding
Afbeelding

Elvira

Bericht door Elvira » 08 jun 2012 19:45

De appelazijn is inderdaad van dhp en ben blij dat ik dan toch goed "gegokt" heb en die met honing heb laten staan en voor die met knoflook ben gegaan.

Hoe de lucht is weet ik nog niet want ze gaan eerst even paar dagen multivitamine krijgen en dan gaan ze aan de appelazijn (of ze willen of niet :smile: ) want dat gaat niet gecombineerd (als ik het goed heb...)
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 08 jun 2012 20:08

Nee dat niet,lijkt me ook niet erg lekker.
Je kan hoorde ik laatst ook eerst de dosering iets lager houden dan het volledige,zodat ze aan het zuur kunnen wennen eerst en dan steeds opvoeren naar de uiteindelijke dosering.
Wat staat er aangegeven als dosering?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie