Binkey slaapt en eet veel

Hier kunnen vragen en tips over de voeding geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Angelique1984

Binkey slaapt en eet veel

Bericht door Angelique1984 » 17 feb 2014 12:55

Ik heb 2 grasparkietjes. Binkey en Pukkie. Binkey heb ik vorig jaar april gekocht bij iemand die grasparkietjes kweekt. In het begin kletste Binkey veel en was levendig. Sinds afgelopen augustus heb er een graspiektje bij welke van een vriendin is geweest. Ik maak mij een beetje zorgen om Binkey. Hij slaapt veel. Hij werd steeds dikker. Ik hoef het voerbakje maar bij te vullen en hij zit erbij en gaat vervolgens slapen. Op advies van een kennis heb ik maagkiezels gekocht. Hier eet Binkey ook van en hij leefde weer op. Maar nu sinds een week slaapt hjj weer veel en maakt vrijwel geen geluidjes. Binky kan ook niet meer vliegen. Soms gaat hij zijn kooitje uit om het te proberen maar dit lukt niet. Nu weet ik niet of dit met zijn gezondheid te maken heeft want hij is ook een keer van zijn schommeltje gevallen toen ik hem in de auto vervoerde. Ik vraag me af of er iets met zijn vleugeltjes is omdat hij het heel soms wel probeert. Met pijn aan een vleugeltje zal hij dat niet doen denk ik.

Pukkie is echt een heel ander vogeltje. Hij klets en fluit veel en is veel uit zijn kooi. Weet iemand wat er met Binkey aan de hand kan zijn? Jammer dat ik geen foto kan plaatsen dan kan een 'kenner'. Heb net een foto gemaakt maar het bestand schijnt te groot te zijn.. Ik kan zo niets vreemds zien.. Binkey wipt wat met zijn staartje als hij ademt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten

Angelique

Jasmon

Re: Binkey slaapt en eet veel

Bericht door Jasmon » 17 feb 2014 13:43

Ik zou snel naar een vogelarts gaan, dit klinkt als een erg ziek vogeltje.

Simone

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 17 feb 2014 14:40

Staartwippen en veel slapen zijn symptomen van ziekte. Wij zijn geen artsen en kunnen je niet vertellen wat je vogeltje precies mankeert. Het advies is dan ook zo snel mogelijk een vogelarts te raadplegen. Zorg er hierbij voor dat er in ieder geval ontlasting onderzocht wordt (met kleuring), en dat het beestje even goed nagekeken wordt!

Vogelartsen kan je hier vinden:
http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/vie ... f=4&t=4733
Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteentjes!
Rust zacht, lieve Sky ***22/04/2008 - 09/11/2013***

Angelique1984

Bericht door Angelique1984 » 17 feb 2014 14:45

Dank jullie wel voor de reacties. Ik kom zelf uit Coevorden dus zit geen vogelarts bij mij in de buurt. Een dierenarts is ook een optie of weten zij er te weinig van?

Grt. Angelique

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 17 feb 2014 15:17

Je kan overwegen telefonisch contact te zoeken met een vogelarts, eventueel foto's en filmpjes maken van Binkey, en die mailen, en dan ontlasting per post opsturen. Dat zou ik - persoonlijk - een prettiger oplossing vinden dan naar een gewone dierenarts te gaan.

Natuurlijk is een gewone dierenarts ook een mogelijkheid, maar dan moet je er wel op letten dat dit goed gaat. Ik vind het altijd een beetje 'eng', omdat er dierenartsen zijn die niet zullen erkennen er onvoldoende vanaf te weten, en deze artsen schrijven daarom vaak - zonder gedegen onderzoek - een breedspectrum antibioticum voor. Gedegen onderzoek is echter wel noodzakelijk, en een ontlastingonderzoek (met kleuring) is daarbij één van de belangrijkste. Je kan eens in het rond bellen, en uitgebreid vragen stellen om een goede dierenarts te vinden. Want die zijn er heus. Je zal van mij niet horen dat ze allemaal slecht zijn ;-) Maar het is wel belangrijk in het achterhoofd te houden dat ze gewoonweg minder weten dan een vogelarts. Een dierenarts die erkent er niet genoeg vanaf te weten en aanbiedt te overleggen met een vogelarts, is bijvoorbeeld al een betere arts dan eentje die z'n mond houdt en aanrommelt, om het zo maar even te zeggen.

Het is in ieder geval noodzakelijk dat er onderzoek gedaan wordt, en dat kan je het beste niet te lang laten wachten. Vogeltjes laten het pas laat zien als zij ziek zijn, en zijn daarom vaak al behoorlijk ziek als je het ziet.

Succes!
Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteentjes!
Rust zacht, lieve Sky ***22/04/2008 - 09/11/2013***

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 17 feb 2014 18:55

Ik zou idd even ontlasting opvangen en dit even opsturen
(hier kan je lezen hoe je dit moet doen)
http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/vie ... f=4&t=5918" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je bij dit briefje even noteerd wat de symptomen zijn enz.dan kan de arts wel een diagnose stellen,wat je ook erbij moet vermelden is dat je graag medicatie erbij opgestuurd wil krijgen,omdat je anders alleen maar een diagnose krijgt en verder niks,dan kan je nog op zoek naar de medicatie en die krijg je niet gemakkelijk bij een dierenarts,omdat ze dan het dier zelf willen zien.
Succes!!!
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Plaats reactie