Trainings filmpjes van het tam maken

Hier kunnen vragen en tips over het tam maken geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Kareltje

Trainings filmpjes van het tam maken

Bericht door Kareltje » 18 jun 2010 18:44

Hallo Allemaal,

Ik wil ben nieuw hier,en wil even melden dat ik dit een zeer gave en informatieve forum vind.En leuk ook,al die foto's en verhalen.Ik,als parkietenfreak kan er alleen maar van smullen... :smile:

Ik heb nu een week of 8 een parkiet (kareltje).Hij is nu 14 weken oud.Ik ben hem bezig met tam maken,door elke avond met mijn hand in de kooi te zitten.In het begin was het nog een beetje onwennig,maar nu blijft hij gewoon zitten en eet het trosgierst zo uit mijn vingers.Ik mag sinds kort ook met hem spelen.Ik steek mijn hand in de kooi,en geef hem wat belletjes aan en dan gaat hij als een dolle stier aan de gang haha.Ook als ik mijn vinger beweeg gaat hij als een gek tegen mijn vinger tikken.(is dat spelen,of ziet ie dat als een soort van paren?Zoiets had ik gelezen).Hij gaat dan meteen op mijn vinger staan en gaat tikken.

Nu is het zo,dat hij al een beetje op mijn vinger komt zitten,maar nog niet als ik mijn vinger van een goede afstand hou,maar juist dicht bij hem.Hoe train ik dat?(ik laat hem nl wel dagelijks in de kamer vliegen aangezien hij altijd weer netjes zijn kooi in gaat,dat kan naar mijn gevoel geen invloed hebben op het tam maken).Het is echt een prachtig beestje,en hij probeerd al een beetje te praten.Altijd vrolijk,die karel.

Mod edit Nicky: titel veranderd voor het zoeken en sticky van gemaakt.

Nicky

Re: Een vraagje:

Bericht door Nicky » 18 jun 2010 20:24

Er is een lid hier die heeft mooie trainings filmpjes gemaakt en die staan op You tube, zal eens even kijken of ik ze voor je kan vinden.

En het is nog gen paren hoor maar gewoon spelen, uitdagen en opwinding. :wink:
Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

Nicky

Bericht door Nicky » 18 jun 2010 20:26

Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

Nathalie

Bericht door Nathalie » 29 jul 2010 16:18

Van die flimpjes leer je echt veel!

Paula

Re: Trainings filmpjes van het tam maken

Bericht door Paula » 03 okt 2012 15:26

Goed!! Zo heb ik het ook met Bees aangepakt. Als je zelf zeker bent en vooral geduldig (dat betekent dat je zelfs je arm nog stil houdt als hij bijna lam is), dan bereik je het beste reslutaat. :-D

Plaats reactie