stoffenbank schoonmaken?

Hier kunnen vragen en tips over de verzorging geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
domenique

stoffenbank schoonmaken?

Bericht door domenique » 26 feb 2013 07:38

Hallo,
ik lag gister in bed toen ik mij wat bedacht.
kwa hygiene zit het hier wel goed, alleen de bank :?
Het is een stoffenbank, kan van de kussens de hoezen wel wassen maar dat is zo een rotklus dat dit zeker niet wekelijks gebeurd.
Maar dan zit ik nog met de leuningen? Hoe houd ik die schoon?
kan hem moeilijk uitkoken natuurlijk. doekje met schoonmaakspul zou kunnen als deze niet bijt in de stof.
lastig dus, aangezien de vogels dus door hebben dat de bank wel een fijn plekje is om te zitten en zich dan uitgebreid te gaan poetsen.
jullie een idee :?:

nancy

Re: stoffenbank schoonmaken?

Bericht door nancy » 26 feb 2013 07:41

De doekjes waar je de babykontjes mee afveegt, zijn heel goed daarvoor. En anders leg je een deken over de bank en die kan je dan wel wassen. Zijn ook dingen waar je in bed op denkt ;)
Maak je grote plannen voor later wat kleiner en begin nu!

domenique

Bericht door domenique » 26 feb 2013 08:02

Ooh die doekjes heb ik wel in voorraad met een dochter van 16 maanden.
Doek gaat het niet worden. Ze lopen over de gehele hoekbank. zowel zitting al leuningen.
Ja ik lig altijd zeker nog een uur van alles en nog wat te bedenken.
net zoals ik van de kralen waar ze nu niks mee doen maar een kleine schommel van ga maken en een touwladder.
Hoort niet in bed maargoed slechte slaper met goede gedachtes. overdag kom ik hier namelijk niet op. stom he

martine

Bericht door martine » 26 feb 2013 09:45

Ik heb bij Xenos van die Mexicaanse kleden gekocht die was ik elke week, de kussens hoezen zijn wat gemakkelijker te verwerken, dus die was ik een x in de maand mee. Verder heb ik een spuitfles speciaal voor meubels als er een poepje ligt dan maak ik het daarmee schoon.
Afbeelding

lieve Jago, Luna`tje, Ziva en Zimba... uit het oog maar voor altijd in ons hart

Rantje

Bericht door Rantje » 26 feb 2013 12:10

Inderdaad afdekken met een lap stof of deken.
Fleece dingen zijn makkelijk te wassen en supersnel droog, kosten ook weinig!

Verder zou je het kunnen schoonmaken met een stoommachine, maar het is simpeler om te zorgen dat het gewoon niet vies wordt! :-D

Slaap lekker vanacht! ;-)

domenique

Bericht door domenique » 26 feb 2013 16:52

Ja poepjes haal ik ook direct weg heb een dochter die nu een periode heeft dat alles weer dat kleine mondje in moet en dat vind ik iets minder met vogel poepjes.
En dekens/fleece vind ik zelf niet echt prettig. En die mag ik dan de hele dag terug neerleggen want de jongedame vind dat alle dekens voor haar zijn haha. zelfs de hondendekens/kussens belanden geregeld in haar bed.
Want zoals de rest word schoon gemaakt zal met de bank zo 1 2 3 niet lukken.
Misschien toch maar is kijken voor een stoommachine. hoor daar best goede dingen over.
dank jullie wel.

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 26 feb 2013 19:37

Bij mij is er ook een stuk bank waar poepjes op vallen, omdat daar speelgoed boven hangt.
Ik leg daar een stuk krant overheen die ik `s avonds weer weghaal.
Als er wel vlekken achterblijven, maak ik dat schoon met een washandje en een emmer met wasmiddel. Ruikt het gelijk ook lekker fris.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Rantje

Bericht door Rantje » 26 feb 2013 21:17

Zat nog even te bedenken dat je misschien ook eenvoudig een stuk plastic, dat hardere spul er over kan spannen. Of een dienblad op de leuning kan zetten?

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 26 feb 2013 21:33

Heb hier een stoffen bank en heb er doeken overheen die hier speciaal voor zijn. Niet dat ik last van vogelpoep heb maar wel 4 honden in huis. Voor vlekken gebruik ik gewoon afwasmiddel.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

nancy

Bericht door nancy » 05 mar 2013 13:02

De HG vlekkenspray extra sterk is een heel doeltreffend middel. Ook hun tapijtreiniger kan gebruikt worden voor je bank. Sapur tapijtreiniger in vlokken is ook doeltreffend.
Maak je grote plannen voor later wat kleiner en begin nu!

Plaats reactie