Wil je ook een Gehu kooi gaan kopen,....

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Nicky

Wil je ook een Gehu kooi gaan kopen,....

Bericht door Nicky » 07 apr 2013 20:22

Ik wist even niet waar dit nu precies te zetten maar toch maar hier,...

Ik heb een bestelling lopen bij Gehu dus, voor 2 kooien en nog wat toebehoren, ook voor Debby en Nicki wat mee besteld.
En nu vroeg ik mij af of er soms nog meer mensen waren in onze regio ( zuid holland ) die er over dachten om een kooi van hun te bestellen maar opzagen tegen de afstand of de verzendkosten.

Verzend van kooien kost daar 55 euro en mocht je geen haast hebben en komen ze in de buurt voor een andere levering dan halveert die prijs.

Dus ik dacht zo, wie weet zijn er nog meer die er over denken en zo mee willen doen en de verzendkosten delen,....

Voorlopig heb ik de bestelling op geen haast staan maar zijn er meer liefhebbers dan kunnen we toch voor sneller gaan.

Staan de spullen eenmaal hier kan er van alles geregeld worden, ook eventueel met de meetings.

Ik hoor het wel, via pb.

Dit is hun site; http://www.gehu.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

ParkietHaarlem

Re: Wil je ook een Gehu kooi gaan kopen,....

Bericht door ParkietHaarlem » 07 apr 2013 21:30

Dankjewel voor de link Nicky.

Ik zal er over nadenken en bespreken met mijn vriendin!

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 07 apr 2013 21:48

Oh ik ga ook even nadenken... Zat al een tijdje te denken aan gehu of van Keulen kooien. Even de site beter bestuderen

Nicky

Bericht door Nicky » 07 apr 2013 21:57

Ja, het is jammer dat ze in de andere uithoek van het land zitten voor mij maar heb al veel leveringen leuk kunnen regelen met ze, het is een familie bedrijf en ze bezorgen zelf, doen ze ook liever dan verzenden.
Dan weten ze tenminste dat het goed getransporteerd wordt.

De kooien zijn prijzig, geef ik toe maar ze zijn het echt waard! en dat denk ik zeker elke keer als ik weer koppels moet wisselen en de schoonmaak enzo, echt een eitje.

En ook de vogels doen het er goed in. Onderhoud met de plastic laden is ideaal en de blokken zijn ook prima.
Goed schoon te maken en kunnen prima tegen nat schoonmaken.

Heb inmiddels aardig wat rondjes gedraaid in deze kooien en zie nog geen aftakeling en ben er nog steeds super blij mee. :thumright:

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 08 apr 2013 12:04

Ik ben er ook erg tevreden mee dus ik heb er nu met Nicky ook nog 1 besteld,dan heb ik er straks 4.
nu nog even mijn kamer verbouwen
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Nicki
Photoshop Expert

Bericht door Nicki » 08 apr 2013 12:50

Ik zou wel ook een willen hebben maar geen ruimte (gelukkig ;)) )

Dus ik blijf maar lekker mee genieten van de ukkies bij Nicky :D
Wat voorbij is is voorbij, wat nog komen gaat is er nog niet...

Afbeelding

Lisette

Bericht door Lisette » 08 apr 2013 13:38

Hmm ik zou wel willen, maar even genoeg geld uitgegeven
Each day is a gift and not a given right

ParkietHaarlem

Bericht door ParkietHaarlem » 09 apr 2013 09:05

Ik vind het inderdaad een hoop geld voor een broedkooi.

Voordat we hier serieus ingaan op het Gehu verhaal wil ik hier twee vragen stellen als dat mag.

1. Koloniebroed heeft voor en nadelen, dat weet ik. Maar is het verstandig om in een Montana Madeira 1 een broedblok te hangen voor de twee oudsten? De andere twee zijn nog te jong en zullen dus hopelijk geen interesse in het blok hebben.
2. We hebben ook een Amilo kooi. Kan deze ook als broedkooi worden gebruikt? Hij is heel groot.

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 09 apr 2013 09:40

Ben natuurlijk geen kenner, maar volgens mij mag je geen blok aanbieden bij vogeltjes die nog te jong zijn. Ze kunnen daar volgens mij wel degelijk interesse in krijgen.
Ik vind die Amilo verschrikkelijk, haha. Maar of hij geschikt is om als broedkooi te gebruiken, dat weet ik niet :mrgreen:
Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteentjes!
Rust zacht, lieve Sky ***22/04/2008 - 09/11/2013***

Nicky

Bericht door Nicky » 09 apr 2013 10:08

@Patrick

1. Niet verstandig, de jongste kunnen zich er toch mee gaan bemoeien.
2. Tralie kooien kunnen ook als broedkooi gebruikt worden als ze ruim genoeg zijn. Maar in die kooi zou ik het niet doen.
Kan je beter deze kopen, is niet duur; http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/ ... ere/260694" onclick="window.open(this.href);return false;

Josephine
Contacteer:

Bericht door Josephine » 09 apr 2013 10:48

Nicky schreef:@Patrick

2. Tralie kooien kunnen ook als broedkooi gebruikt worden als ze ruim genoeg zijn. Maar in die kooi zou ik het niet doen.
Kan je beter deze kopen, is niet duur; http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/ ... ere/260694" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mee eens,.. hier zitten ook koppels van mij in. Bevalt goed,.. alleen lage lades,. dus je moet een beetje troep niet erg vinden.. ;-) :thumright:
Afbeelding

ParkietHaarlem

Bericht door ParkietHaarlem » 09 apr 2013 10:53

Bedankt voor jullie informatie. Ik zal de koloniebroed niet gaan doorzetten.

@Nicky: Ik heb de kooi inderdaad gezien. Dit zou voor mij dan een betere optie zijn denk ik.
Ik ben nieiwsgierig waarom jij die Amilo niet fijn vind. Nogmaals bedankt!

nancy

Bericht door nancy » 09 apr 2013 11:01

Josephine schreef:
Nicky schreef:@Patrick

Kan je beter deze kopen, is niet duur; http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/ ... ere/260694" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mee eens,.. hier zitten ook koppels van mij in. Bevalt goed,.. alleen lage lades,. dus je moet een beetje troep niet erg vinden.. ;-) :thumright:
Nou een beetje troep. Ik vind het een behoorlijke troep hoor. Scheelt ook per koppel. Maar ik vind deze kooien ook prettig. We hebben er nu 9 en gaan kijken om er plexi rond te doen. Scheelt troep, hoop ik dan.
Maak je grote plannen voor later wat kleiner en begin nu!

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 09 apr 2013 11:06

Bij 1 van mijn koloniale broedrondes in het verleden had ik halverwege een jong popje aangeschaft.
Nu waren alle blokken al verdeeld en nog minstens 4 blokken niet in gebruik en ik dacht dat ik het popje er wel bij kon zetten omdat ze toch nog jong was, schatte haar op ongeveer 4 maanden.

Wat of wie schetst mijn verbazing dat deze dame binnen een week een partner had, binnen 2 weken een blok, zonder enige vorm van ruzie of onenigheid en binnen 3 weken op eitjes zat.
Ik heb de 2 nooit zien paren, maar alle eitjes waren bevrucht en ze was een prima moeder.
Nou kan ik er kwa leeftijd best een maandje naast gezeten hebben, maar dan nog ??

Dit is gelukkig goed gegaan omdat het in een ruime buitenvolière was, maar ik zou het jou niet aanraden met 2 koppels in 1 kooi als het ene koppel nog erg jong is.

Wel heb ik ooit in een zeer ruime kamer volière 2 koppels die zeer goed bevriend waren laten broeden en de gok gewaagd maar 2 blokken op te hangen.
Dit ging gelukkig uitstekend en beiden popjes hadden al nel hun keuze gemaakt zonder enige vorm van ruzie, maar toch had dit anders kunnen uitpakken en raad ik dit ook niet echt aan.
Ik zat er met mijn neus bovenop en kon direct ingrijpen als het mis zou gaan, maar ik heb geluk gehad en zou dit beslist niet met willekeurige koppels gedaan hebben.
De enige ruzie die er even geweest is was tussen de mannen toen hun eerste jongen uitvlogen, maar ook dit was heel snel opgelost en het was vooral erg leuk om te zien hoe de 2x 5 jongen met elkaar opgingen.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Maaike

Bericht door Maaike » 09 apr 2013 11:37

debby1972 schreef:Ik ben er ook erg tevreden mee dus ik heb er nu met Nicky ook nog 1 besteld,dan heb ik er straks 4.
Fijn dat ze zo goed bevallen Debby :thumright:
Oh wat had ik nu graag in de kweek gezeten...met de vogels dan he ;-)
Maar tis goed zo, soms lees ik nog weleens wat en dan is t toch net of ik er een beetje bij ben.
Voor altijd in mijn hart: mijn gevleugelde groep die om gezondheidsredenen elders verder leven @};-

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 09 apr 2013 18:15

Maaike schreef:
debby1972 schreef:Ik ben er ook erg tevreden mee dus ik heb er nu met Nicky ook nog 1 besteld,dan heb ik er straks 4.
Fijn dat ze zo goed bevallen Debby :thumright:
Oh wat had ik nu graag in de kweek gezeten...met de vogels dan he ;-)
Maar tis goed zo, soms lees ik nog weleens wat en dan is t toch net of ik er een beetje bij ben.

Gewoon blijven lezen Maaike!
Je mag ook best eens komen kijken hoor,maar dat weet je wel.
Ik ben erg blij met die 2 gehu kooien die ik bij jou als eerste heb overgenomen.
Inmiddels heb ik een 3e erbij gekocht en nu de 4e,maar ik moet even mijn kamer herindelen en een kast eruit gooien.
Afbeelding
Afbeelding

Nicky

Bericht door Nicky » 09 apr 2013 19:03

ParkietHaarlem schreef: Ik ben nieiwsgierig waarom jij die Amilo niet fijn vind. Nogmaals bedankt!
Smal en hoog, zie jij hoog in het nokje pa en ma met 5 of 6 uitgevlogen jongen zitten?.......

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 09 apr 2013 20:09

Voor mij helaas geen Gehu kooien. Ik heb even nagedacht en ga wanneer ik wil en kan uitbreiden voor de kooi die ik al heb, zo een traliekooi. Een stuk goedkoper en ik heb die ene die hier al staat voorzien van plexi en de zooi is al een heel stuk minder.

Het geld is er simpelweg niet. Misschien ooit later ;-)

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 09 apr 2013 21:50

Ja het is een hele uitgaaf dat wel,maar ik heb het geluk dat ik de 1e 3 voor minder heb kunnen kopen,dus voor 1 keer mag het wel van mezelf.
Afbeelding
Afbeelding

Nicky

Bericht door Nicky » 09 apr 2013 22:01

Ik heb er ook heel lang tegen aan lopen hikken maar nog geen moment spijt. ;-)

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 09 apr 2013 22:13

Ja overtuigd ben ik :-) Ik heb er iig een leuk spaardoel bij ;-)

Maaike

Bericht door Maaike » 09 apr 2013 22:58

debby1972 schreef: Gewoon blijven lezen Maaike!
Je mag ook best eens komen kijken hoor,maar dat weet je wel.
Ik ben erg blij met die 2 gehu kooien die ik bij jou als eerste heb overgenomen.
Inmiddels heb ik een 3e erbij gekocht en nu de 4e,maar ik moet even mijn kamer herindelen en een kast eruit gooien.
Ik vrees dat het in het echt zien van de kweek bij vogels nog een stap te snel is, maar wel heel lief en ja ik weet t ;-)
Ben wel al blij dat ik weer wat meer van vogels kan lezen zonder pijn. Vermijd al een tijdje wel mijn eigen cluppie op de foto...dat blijft zeer doen.
Maar met longen gaat het nog niet veel beter, laatst even in overleg met HA wat gezakt in medicatie, ging prompt weer mis dus ja...het is ook achteraf de beste keuze geweest.

Maar die kooien, alleen maar aan te raden. Makkelijk in elkaar te zetten, goed schoon te houden en de kweek.. ja die heb ik er nét niet mee gehaald.
Voor altijd in mijn hart: mijn gevleugelde groep die om gezondheidsredenen elders verder leven @};-

Nicky

Bericht door Nicky » 16 apr 2013 16:08

Eenmaal andermaal,.....

Ze komen de kooien as zaterdag brengen dus als er nog iemand mee wil doen dan is dit de laatste kans. :-D

Dirk92
Contacteer:

Bericht door Dirk92 » 05 apr 2015 19:36

Even afstoffen.

ik zit er aan te denken om Gehu kooien te gaan bestellen, neem aan dat er niemand hier is die ze weg doet.

dus de vraag wederom zijn er mensen die ook kooien etc willen bestellen en dus de verzendkosten van 55 euro willen delen?

Plaats reactie