Jessica's Sweet Lake Grasparkiet kweek

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Sannie

Re: Jessica's Sweet Lake Grasparkiet kweek

Berichtdoor Sannie » 03 Apr 2015 21:56

Jessica G schreef:
Sannie schreef:Wat leuk, hier nog meer fotos van de mooie pietjes. Ik hou jouw Facebook scherp in de gaten, hopelijk ben ik op tijd met reageren :) Het lijkt wel een wedstrijd zo ;-)

Haha ja ik hoop dat het positief voor je uitpakt!
Ik doe het op deze manier voor het eerst maar vind het ook niet helemaal lekker lopen. Veel geïnteresseerden hebben toch andere verwachtingen en zijn dan echt teleurgesteld als ze geen kleintjes mogen uitkiezen bij mij...

Gelukkig zit je hier op het forum, want hier zitten nog veel meer andere kwekers die binnenkort prachtige ukkies verwachten of al hebben. :-D en je vind hier natuurlijk super veel info :thumright:

Ik hoop het ook, maar zo niet dan komen de pietjes inderdaad vast bij iemand anders vandaan. Vind dit juist een eerlijke manier, je schept geen verkeerde verwachtingen en iedereen heeft evenveel kans :)

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 09 Apr 2015 21:02

PHOE! Wat een bevalling... maar alle ukkies zijn verdeeld!

Ze verhuizen naar hele leuk baasjes waar ik een goed gevoel bij heb. Ik heb een hoop mensen moeten doorverwijzen naar kwekers van hier omdat ik maar 10 vogeltjes had om te verdelen.

Ik ga voor de volgende ronde maar weer opnieuw bekijken wat de juiste methode is voor het verdelen van of reserveren van de kleintjes want deze manier had wel wat voordelen maar ik vond het niet prettig hoe het ging.... ach het houd je bezig zeggen we maar...

De kleintjes gaan binnen nu en 3 weken verhuizen en dan gaan de hoofdbaasjes even op vakantie waarna halverwege mei waarschijnlijk weer een nieuwe ronde gaat starten. :thumright:

Peter

Berichtdoor Peter » 09 Apr 2015 21:05

Ach je bent weer een ervaring rijker Jessica en je vindt vanzelf een manier wat je goed bevalt!
Wel fijn dat je geschikte baasjes hebt gevonden voor je parkieten kinderen!
Groetjes Peter :sunny:

Afbeelding

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 09 Apr 2015 21:18

Ja ik heb ook niet veel ukjes en ik heb teveel aanmeldingen,ik heb nu 4 ukjes en daar komen misschien nog 5 of 6 ukjes bij,maar geen idee of dat ook zo is.
En ik heb meer aanmeldingen,dus zal echt een paar moeten doorschuiven naar de ronde die nu gaat beginnen,maar ook daar is maar 1 koppel die het ws alleen moeten gaan doen omdat de anderen geen echte zin hebben geloof ik.
Dus is een rare ronde dit keer.
Maar ja
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Esther67
Moderator

Berichtdoor Esther67 » 10 Apr 2015 05:30

Dat is zeker niet makkelijk zeg... 10 ukkie's en zoveel aanvragen.
Fijn dat ze allemaal een goed huisje hebben gekregen.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 10 Apr 2015 12:35

Ik denk dat het altijd erg moeilijk blijft, omdat je van te voren nooit weet hoe het gaat lopen.
Ik heb geen site alleen GO en FB en mijn ukken zijn nog niet eens uit gevlogen, maar ik heb al 22 reserveringen en ook maar 22 ukken hahaha.
Dus nu duimen dat alles groot en gezond mag worden en blijven en of ik voor de mensen die ze per twee willen ook de juiste combi kan maken.

Jij gaat toch al snel weer kweken Jessica, ik pas aan het eind van de zomer weer.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 10 Apr 2015 16:24

Hier plaats ik pas ukken foto's als ze weg mogen. Scheelt enorm.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 10 Apr 2015 16:59

Engelien schreef:Hier plaats ik pas ukken foto's als ze weg mogen. Scheelt enorm.

Ik heb ze dit jaar nog niet eens te koop aan geboden en ze zijn al gereserveerd.
En ik ieder jaar maar weer bang zijn dat ik er mee blijf zitten, stom hè ??
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 10 Apr 2015 19:20

Hélène schreef:
Engelien schreef:Hier plaats ik pas ukken foto's als ze weg mogen. Scheelt enorm.

Ik heb ze dit jaar nog niet eens te koop aan geboden en ze zijn al gereserveerd.
En ik ieder jaar maar weer bang zijn dat ik er mee blijf zitten, stom hè ??

Haha apart ja ;-)
Door drukte heb ik m'n site niet eens ge-update, en dat expres maar volgehouden om het wat af te houden en enkel de ukkies te plaatsen wanneer ze te koop zijn.

Wel heb ik m'n Facebook pagina voorzien van foto's, vond ik toch wel zo leuk. Of dat eraan heeft bijgedragen, geen idee.

Vond het gewoon erg vervelend dat ik na het online zetten van de kleintjes mailtjes krijg dat mensen heel lang de site in de gaten houden, vervolgens net het moment missen dat ik ze online heb gezet, en dan gelijk achter het net vissen terwijl ze al maanden alles checken en omdat alles na 15 minuten was gereserveerd. Op zich niet mijn probleem maar ik vind het wel erg vervelend...

Ja ik begin al redelijk snel weer. Het plan was om eigenlijk eerst in het voorjaar en najaar te kweken omdat het hoog zomer veel te warm wordt in de schuur, maar ik vind het zo leuk dat ik drie kooien binnen op mijn werkkamertje ga plaatsen. Heb er nu de ruimte voor in het nieuwe huis :smile:

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 10 Apr 2015 20:02

Ja dat is wel jammer,ik wilde ook meedingen voor die mooie opaline tc,maar ik was ook te laat,beetje jammer Jessica!!!

Hahahhaha,nee hoor ooit wil ik wel een mooie violette opaline tc van je hebben hoor

Ja leuk he dan kan je even door gaan,ik moet even vissen bij Ray of hij in sept op vakantie wil anders zijn dit mijn laatste rondes tot aan sept.maar anders ga ik denk ik ook een keer door,ik zou aan de ene kant wel een stop willen doen,maar aangezien ik nu een hele rustige ronde heb,kan ik nu wel even bijkomen hahaha
Afbeelding
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 11 Apr 2015 10:20

Ja dat probleem ken ik en sommige mensen zijn dan erg teleurgesteld en kan ik ook wel begrijpen. Mensen willen vaak niet wachten. Daarom heb ik er ook voor gekozen ze niet meer online te zetten. Ik kreeg zoveel verwijten. Dat is niet leuk meer. Heeft het leuke van het kweken een heel eind gedimd.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 11 Apr 2015 17:04

Ja heb ik nu ook ik heb mensen voor in totaal 12 parkieten,maar ik heb er nu pas 5 en ws komt er nog 1 bij,maar dat is het voor deze ronde en dat wordt lastig idd
Afbeelding
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 14:18

Engelien schreef:Ja dat probleem ken ik en sommige mensen zijn dan erg teleurgesteld en kan ik ook wel begrijpen. Mensen willen vaak niet wachten. Daarom heb ik er ook voor gekozen ze niet meer online te zetten. Ik kreeg zoveel verwijten. Dat is niet leuk meer. Heeft het leuke van het kweken een heel eind gedimd.

Nou zeg dat! Maar hoe doe/deed jij het nu dan? De tussentijds geen updates met foto's en pas online als ze te koop zijn en dan wie het eerst komt het eerst maalt of echt helemaal niet online zetten en puur op de mailtjes die ontvangt afgaan en dan opties voorleggen?

Ik ben nu echt aan het puzzelen van hoe het de volgende ronde aan te pakken. Krijg nu mailtjes van mensen die de eerste ronde hebben gemist en nu willen reserveren voor de tweede ronde (al weet ik niet eens of ik dan weer aan reserveren doe) maar antwoord die pas als ik weet welk systeem ik ga nemen :P Keuzes keuzes keuzes.. :silent:

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 14:25

De eerste kweekronde is officieel afgelopen. Enkele jonkies zijn al verhuisd, de rest a.s. weekend en het weekend daarop.

Even een foto verzameling dat alle ouders deze ronde op de wereld hebben gezet:

L nest: Bay x Cyn
Love
Afbeelding
Lais
Afbeelding
Lea (blijft hier)
Afbeelding
Lenn
Afbeelding
Lev (blijft hier)
Afbeelding
Lior
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 14:26

M-nest, Flow x Quinn

Macy (blijft hier)
Afbeelding
Mai
Afbeelding
Mac
Afbeelding
Maes (blijft hier)
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 14:28

N nest, Cooper x Cassy
Neo
Afbeelding
Nelly
Afbeelding
Nero
Afbeelding
Nima (blijft hier)
Afbeelding
Nori
Afbeelding
Noya
Afbeelding

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 15 Apr 2015 14:33

Ik heb gewoon reserveringen aangenomen maar ik zeg er wel bij dat ik van tevoren niet weet of ze er wel zin in hebben en hoeveel jongen ze krijgen,dus dat de wachttijd op kan lopen en als ze in de tussentijd iemand anders vinden waar ze wel terecht kunnen, dat ik dat graag van ze hoor.

Wat is love een mooierd zeg.
En wat heeft Lev nog een lekker puppy koppie,lijkt op Tabby van mij
Afbeelding
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 15:21

Jaa lev is zo'n lekker ding :mrgreen: heerlijk die jonkies weer in de voliere.

Maar hoe verdeel je de ukkies dan vervolgens? Op volgorde van binnenkomst of probeer je iedereen te helpen aan hun wensen. Ik deed het vorig jaar dus ook zo maar werd helemaal gek van al het mailverkeer. En maar wachten op antwoord en dan weer te weinig poppen of te weinig mannen. Werd er gek van, al die moeite en tijd die het extra kost naast je baan en dan nog soms vervelende reacties krijgen. Daarom wilde ik nu echt wat anders...

Esther67
Moderator

Berichtdoor Esther67 » 15 Apr 2015 15:32

Dat zijn echt weer prachtige ukken deze ronde.
Ik vind Love echt heel erg mooi.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 15 Apr 2015 15:42

Ja dat is waar zo doe ik het ook en ja is veel werk,maar ik beantwoord mijn mail op de telefoon op mijn werk dus niks na het werk ja soms.
En idd op volgorde,maar soms is ook een volgorde niet altijd haalbaar met kleur en geslacht, maar ja als ze daar geen begrip voor hebbben dan zoeken ze maar een ander en weet je we moeten eigenlijk denken dat zij afhankelijk van ons zijn en niet andersom,want anders wordt je gek,maar als ze beter kunnen moeten ze beter gaan,want toveren kunnen we nog steeds niet en ook kunnen we niet van tevoren zien hoe ze eruit gaan zien en welk geslacht ze hebben,ik ga me er niet meer druk om maken (probeer ik dan haha)
Een andere oplossing zie ik niet
Afbeelding
Afbeelding

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 15 Apr 2015 15:45

En dan de meest gangbare zin, de gezondheid van mijn vogels gaan voor het hebben van nestjes en als ik jongen heb dan mag je daarvan.mee profiteren en anders niet
Afbeelding
Afbeelding

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 15 Apr 2015 16:29

Prachtige jongen had je deze kweekronde.
Toch fijn dat je ze allemaal al kwijt bent.
Via jou heb ik hier ook 2x2 reseveringen lopen.
Ben benieuwd wat zij van mijn ukken vinden, want heb alleen contact met ze via PB hier op dit Forum.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 17:21

debby1972 schreef:En dan de meest gangbare zin, de gezondheid van mijn vogels gaan voor het hebben van nestjes en als ik jongen heb dan mag je daarvan.mee profiteren en anders niet

Ja klopt helemaal. Ik denk dat ik gewoon de methode die ik nu heb gebruikt toch ga aanhouden. Ik neem geen reserveringen aan, beslis dan eerst wat er hier blijft en zet ze op de verkoopsite. Als ik er op terug kijk ben ik blij met het uiteindelijke resultaat. Mijn eisen lagen erg hoog, voldeed je daaraan niet dan was het jammer. De jonkies gaan nu naar hele leuke baasjes en ik heb er niet bakken met energie en tijd hoeven in de steken.

Ben alweer aant kijken welke koppels ik ga inzetten als ik terug ben van vakantie :razz:

Grote kans dat die foto's van het TC nestje niet kloppen hoor, de dames waren echt identiek haha. Ben blij dat ik twee heb aangehouden: onlangs zijn wat opa's en oma's van dit nestje overleden dus heb hun genen weer terug in de voliere ;-)

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Apr 2015 18:15

Hélène schreef:Prachtige jongen had je deze kweekronde.
Toch fijn dat je ze allemaal al kwijt bent.
Via jou heb ik hier ook 2x2 reseveringen lopen.
Ben benieuwd wat zij van mijn ukken vinden, want heb alleen contact met ze via PB hier op dit Forum.

Wat ze van jouw ukken vinden?? Prachtig natuurlijk! :mrgreen: hopelijk lukt het een beetje met het verdelen en zo. :thumright:

dicyvo

Berichtdoor dicyvo » 16 Apr 2015 22:50

Nero en Love vind ik toch wel de allermooiste :X :whistle: :mrgreen: \:D/
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 18 Sep 2015 21:47

Zo leuk om te zien dat bij zoveel kwekers de herfst ronde is begonnen! Zo ook bij mij!

Momenteel 6 koppels in de broedkooien. 4 koppels hebben inmiddels eitjes, de andere twee zitten wel in de blokken maar dat wordt nog even wachten op eitjes.

Ik kan helaas niet de tijd vinden om de site, facebookpagina en het forum zo super uitgebreid te updaten dus vandaar overal her en der een foto, update en verwijzing naar de website.

Daar zijn alle koppel te vinden, de hoeveelheid eitjes en alle andere informatie.

Inmiddels is het eerste ukje al geboren!
http://sweetlakegrasparkiet.webnode.com ... -sept-dec/

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 18 Sep 2015 21:51

Ja ik zag het leuk hoor,op naar de volgende.
Ja ik probeer het forum weer wat actiever te krijgen,ik hoop dat dat gaat lukken.
Is toch gezelliger dan fb
Ben erg benieuwd naar je ukjes straks
Afbeelding
Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 18 Sep 2015 22:08

debby1972 schreef:Ja ik zag het leuk hoor,op naar de volgende.
Ja ik probeer het forum weer wat actiever te krijgen,ik hoop dat dat gaat lukken.
Is toch gezelliger dan fb
Ben erg benieuwd naar je ukjes straks

Ja inderdaad, ik dacht ook dat ik weer hier wat moet plaatsen, om het weer wat op te fleuren. :-D

Ik heb een koppel met wat kleinere eitjes dan normaal maar wel een aantal bevrucht dus even kijken of dat het gaat redden. En verder nog een ander koppel dat al 2 van de 4 eitjes heeft opgegeten dus hopelijk blijft het hierbij haha

Peter

Berichtdoor Peter » 18 Sep 2015 23:53

Leuk dat bij jou ook de kweek weer begonnen is! Vandaag heb ik dienst van mn werk en het was behoorlijk druk, dus nog geen tijd gehad km uitgebreid je koppels te bekijken, maar dat ga ik dit weekend zeker doen! Succes in ieder geval :thumright:

Afbeelding

Esther67
Moderator

Berichtdoor Esther67 » 19 Sep 2015 05:24

Ik had begrepen dat het eerste ukkie al is geboren?
Van harte gefeliciteerd :)
Afbeelding

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 19 Sep 2015 12:25

Heel veel succes met je "Herfst" kweek.
En gefeliciteerd met je allereerste uk van deze ronde.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 24 Sep 2015 22:21

Kleine update

Volgens mij is dit mijn grootste ronde tot nu toe:
Huidige stand is 31 eitjes, and counting maar niet alles bevrucht. 7 jonkies waarvan 1 ino.

Nog niet veel foto's gemaakt, is toch alleen maar eitjes en wat bloterikjes ;-)

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 24 Sep 2015 22:25

Dat zijn er aardig wat ja jeetje.
Laat me raden ino van Cooper haha
Veel.succes ik ben erg benieuwd
Afbeelding
Afbeelding

Peter

Berichtdoor Peter » 25 Sep 2015 10:08

Zo Jessica, dat zijn heel wat eitjes :-D Goed zeg... Mooi dat het voorspoedig gaat tot nu toe! Hoop dat er vele mooie jongen gezond op stok mogen komen :thumright:

Afbeelding

Esther67
Moderator

Berichtdoor Esther67 » 25 Sep 2015 12:41

Zooooo zeg, wat een aantal!
Fijn dat het zo goed gaat %%-
Afbeelding

Terug naar “De kweekverslagen”