ALLEEN voor kwekers !!!!!

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Rick

ALLEEN voor kwekers !!!!!

Bericht door Rick » 13 mei 2015 04:43

Ik had een poging gedaan om de andere kant te laten zien van kweken van een sterke en gezonde kolonie grasparkieten zonder medicijnen, vitamine en voedingssupplementen maar het blijkt dat een enkeling hier te grote belangen heeft en de boel naar haar hand kan zetten.
Als ik kijk naar het beperkte aantal reageerders op deze site geeft dat tot nadenken.
Ik heb dan ook besloten om niet op die personen te reageren. DIT DRAADJE IS ALLEEN VOOR HEN DIE TERUG STERKE VOGELS WILLEN KWEKEN!

Waarom worden onze dieren en in dit geval grasparkieten steeds zwakker en bevattelijker voor allerlei ziekten....... wel omdat veel kwekers ze te vaak volproppen met medicijnen, vitamine en voedingssupplementen en daardoor de zwakste vogel kan overleven en er vervolgens uit gebroed wordt met als resultaat nog zwakkere vogels.

Als ik lees dat sommige "kwekers" er een eigen apotheek op nahouden !

Pardon een eigen apotheek ???!!!!!! Kijk dat is nu precies wat ik bedoel waarom onze grasparkieten steeds zwakker worden.

Ik heb dit draadje speciaal voor bewuste en verantwoordelijke kwekers aangemaakt en het zal misschien moeilijk zijn voor parkietenhouders van een enkele parkiet maar het uiteindelijke resultaat moet zijn dat deze liefhebbers gezondere grasparkieten kunnen kopen in de toekomst.

Mijn methode staat lijnrecht tegenover de methode van dokteren. Ik selecteer op sterke gezonde vogels die tegen een stootje kunnen. Ik woon in de tropen met temperaturen tussen de 27C en 35 C het hele jaar door.
Mijn vogels zijn niet altijd gehuisvest in grote kooien ( zijn wel in aanbouw ) . Ik heb het afgelopen jaar met 12 koppels het hele jaar rond gebroed in een kooi van 120x85x120 cm. Het jaar daarvoor hadden deze zelfde vogels een kooi van 200x150x180 tot hun beschikking. Deze vogels broeden dus het hele jaar rond en al 2 jaar lang in een kleine kooi dus onder flinke stress ( daarnaast heb ik ze ook nog onder het broeden doen verhuizen naar een ander huis en andere kooi ). Iedereen weet dat stress een ziek makende factor kan zijn. Koppels die geen goede nesten groot konden brengen verkocht ik weer en in 2 jaar tijd heb ik nu al een kolonie op weten te bouwen van sterke vogels en goede voedsters. Zeer weinig verliezen van jonge vogels en nesten van gemiddeld 5 jongen. Medicijnen, vitamine en voedingssupplementen zijn hier uit den boze..... vogels die niet tegen deze methode opgewassen zijn verkoop ik weer.
De kleine kooi met 12 kweekkoppels is al 1 jaar niet schoongemaakt omdat ik niet door het deurtje kan. Niet een vogel is in die kooi ziek geworden. Hier wordt nooit mestonderzoek gedaan ! Het voer bestaat uit 5 soorten zaad ....meer is hier niet verkrijgbaar. Het enige wat ze verder krijgen is sepia en veel verse takken. Waterflessen worden maar eens per week ververst en schoongemaakt met wat chloor en verder krijgen ze niets anders dan kraanwater. Het kraanwater hier is niet van die kwaliteit als in Nederland en ook niet geschikt voor menselijke consumptie.

Commercie wil ons vaak andere verhalen vertellen omdat zij hier fors aan verdienen. Ik weet dit uit eerste hand omdat wij meer dan 45 jaar een van de grootste dierenspeciaalzaak van Nederland hadden.

Als je iets wil bereiken , of het nu met kleuren of grote van doen heeft. Dit kun je alleen bereiken door selectie !!! En zo doe ik dat ook met gezondheid.

Ik heb in het verleden een enorm grote en goede kolonie postduiven opgebouwd ( verkocht naar Japan ruim 300 stuks ) waarbij ik door onderzoek en met medewerking van een hele deskundige en fijne dierenarts tot deze conclusie ben gekomen. Dit heeft mij in de duivensport en hondensport grote successen gebracht en ik ben er van overtuigt dat het met de grasparkieten hetzelfde zal gaan want de hele basis van kweken begint bij sterke en gezonde vogels die tegen een stootje kunnen.

Zijn je kwekers zwakkelingen die geen stress kunnen verdragen.... hoe kun je daar dan ooit sterke vogels uit kweken zonder naar medicijnen te hoeven grijpen ? ??!!!

Natuurlijk is het wel eens pijnlijk dat je een "belofte volle " vogel van de hand moet doen omdat hij niet aan de gesteld eisen voldoet maar je moet als kweker het pad wat je voor ogen hebt volgen , anders bereik je nooit je doel.

Een super kweker zit altijd STRAK in de veren en lijkt zelfs een beetje kleiner omdat hij zo strak zit !!

Voor de kweek; zet een ervaren vogel tegen een jonge vogel , zo voorkom je al veel problemen.

3 van mijn stammoeders en ook 2 stamvaders hebben ieder de laatste 2 jaar al ruim 10 netjes groot gebracht. Je kunt totaal niets aan deze vogels zien en zitten zo strak als een snaar. Sommige zeggen dat je de mooiste kweekt uit de eerste nestjes ... klopt echt niet.
Daar ik op vakantie ga worden nu alle kokosnoten verwijderd en zal de broed 3 maanden stil komen te liggen.
Na de vakantie, is naar ik hoop de beplanting in de nieuwe volière sterk genoeg en zal de kweek met nu 23 koppels hervat gaan worden. Daarbij maak ik gebruik van 2 nieuwe kweekafdelingen waar in iedere kweekafdeling plaats is voor 7 koppels en 9 broedplaatsen.

De manier van mijn kweek werpt hier zijn vruchten al af omdat iedereen graag vogels van mij betrekt.

Dit draadje is alleen bedoelt om te waarschuwen dat het pad van medicijnen, vitamine en voedingssupplementen een doodlopende weg is voor kwekers .... een weg naar steeds zwakkere vogels . Niet iedereen zal het er mee eens zijn , die gaan maar rustig verder met hun methode ( ik ga dan ook niet in discussie met hen ) maar ik kies voor deze weg en daar kan niemand mij vanaf brengen.
Laatst gewijzigd door Rick op 13 mei 2015 10:50, 5 keer totaal gewijzigd.

debby1972
Moderator
Contacteer:

Re: ALLEEN voor kwekers !!!!!

Bericht door debby1972 » 13 mei 2015 07:10

PARDON!!!!
Dit forum is dus niet Bedoelt om mensen af te kraken en ik wil je vragen om dat stukje uit je verhaal weg te halen
Verder vind ik het prima als je dit wilt opzetten voot mensen die geen supplementen wensen te gebruiken,maar als je het stukje erboven niet weg haalt dan verwijder ik alles.
we zijn het allemaal eens met jou denkwijze incl die gene die je hierboven zwart probeert te maken,dus kiezen of delen!!!
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 07:51

Als je dan eerst eens aangeeft over welk stukje jij het hebt ? Maar ik dacht dat we in Nederland een vrijheid van meningsuiting hadden .....of toch niet ? Ik geloof niet dat ik iemand met naam heb genoemd ?

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 07:59

Maar Debby dit is o.a. wel wat ik bedoel. Als je alles gelijk als een aanval ziet is er dus geen ruimte voor discussie en zullen mensen ook niet reageren. Wil je een leerzaam forum zijn of een koffiekransje ? Ik heb niemand bij naam genoemd in bovenstaande .... wie de schoen past trekken hem aan .

Ik weet niet wat ik moet verwijderen want daar ben je totaal niet duidelijk over en als jij vindt dat je alles moet verwijderen ...prima, ik hoef er niet van te eten dus maakt mij verder niet uit.

Dirk92
Contacteer:

Bericht door Dirk92 » 13 mei 2015 09:14

Rick schreef:Als je dan eerst eens aangeeft over welk stukje jij het hebt ? Maar ik dacht dat we in Nederland een vrijheid van meningsuiting hadden .....of toch niet ? Ik geloof niet dat ik iemand met naam heb genoemd ?
hoi,
Tuurlijk hebben we een vrijheid van meningsuiting alleen ik denk dat je bij dit verhaal of gewoon de naam had neer kunnen zetten. Of niet een stuk had moeten schrijven over 'die' persoon.
Wees dan gewoon een kerel en wees helemaal eerlijk. Een discussie is prima, maar als je al weet dat hier maar een beperkt aantal mensen reageert kan je een reactie als die van Debby ook verwachten.

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 09:38

Dirk92 schreef:
Rick schreef:Als je dan eerst eens aangeeft over welk stukje jij het hebt ? Maar ik dacht dat we in Nederland een vrijheid van meningsuiting hadden .....of toch niet ? Ik geloof niet dat ik iemand met naam heb genoemd ?
hoi,
Tuurlijk hebben we een vrijheid van meningsuiting alleen ik denk dat je bij dit verhaal of gewoon de naam had neer kunnen zetten. Of niet een stuk had moeten schrijven over 'die' persoon.
Wees dan gewoon een kerel en wees helemaal eerlijk. Een discussie is prima, maar als je al weet dat hier maar een beperkt aantal mensen reageert kan je een reactie als die van Debby ook verwachten.

Dirk ik schrijf dit artikel puur om de andere kant te belichten. Als je iets uit wil leggen dan kun je dat alleen maar door beide kanten te belichten.

Ik snap niet dat er zoveel ophef moet ontstaan door sommige. Ik werd net zo goed aangevallen in hun reacties en met reacties die vaak kant nog wal raakte en alleen maar veronderstellingen waren. Moet je hier ieder woord op een weegschaaltje afwegen?
Nou jullie kennen me ....lees het dan niet hoef je je ook niet te ergeren.
Ik ga hier ook niet verder op in. Als dit artikel niet goed is voor deze site ok dan stop ik met mijn bijdrage.

Audrey57

Bericht door Audrey57 » 13 mei 2015 09:58

Rick schreef:... ik kies voor deze weg en daar kan niemand mij vanaf brengen.
Rick schreef:Maar Debby dit is o.a. wel wat ik bedoel. Als je alles gelijk als een aanval ziet is er dus geen ruimte voor discussie en zullen mensen ook niet reageren. Wil je een leerzaam forum zijn of een koffiekransje ? Ik heb niemand bij naam genoemd in bovenstaande .... wie de schoen past trekken hem aan .

Ik weet niet wat ik moet verwijderen want daar ben je totaal niet duidelijk over en als jij vindt dat je alles moet verwijderen ...prima, ik hoef er niet van te eten dus maakt mij verder niet uit.
Dussss... een discussie is goed, zolang de uitkomst maar is dat jouw weg de juiste is? En je gaat dus enkel reageren op wie het volledig met jou eens is? Lekker makkelijk dan.

Je zegt ook dat het je niet kan schelen of dit verwijderd wordt, maar blijkbaar voel je toch erg de nood om jezelf te verdedigen, aangezien dit al het derde draadje is dat je hier over opent. Ik vind dat raar, zeker als je nagaat dat er eerst eigenlijk niemand zei het niet eens te zijn met je. En dan iemand persoonlijk gaan aanvallen omdat de denkwijzen van die persoon niet stroken met die van jou, dat vind ik nogal laag. Erg lang ben ik hier nog niet (bijna 7 maanden), maar dit is de eerste keer dat ik een situatie als deze mee maak.
Natuurlijk hebben we wel eens meningsverschillen, maar iedereen liet elkaar in zijn waarde en deed moeite om zich in het standpunt van de ander te verplaatsen. Dàt is mijns inziens vrije meningsuiting.

Bij mijn weten heeft niemand jou hier al persoonlijk aangevallen, wel argumenten aangedragen die niet strookten met je denkwijze. Maar daar moet je dan ook tegen kunnen, als je hier wat plaatst.

En dan had ik nog een bedenking bij je verhaal. Je doel is dus om van grasparkietjes een sterk ras te maken, idealiter doet iedereen mee. Maar je zwakke en/of zieke vogels verkoop je wel door, of je laat ze zelfs vrij met als risico dat ze anderen kunnen besmetten of terug zwakke nestjes gaan kweken. Dan blijft de situatie globaal bekeken toch hetzelfde lijkt me?
Afbeelding

Lieve Toby (hier sinds 10/08/2013)
Schattige Sky (°08/09/2013, hier sinds 30/10/2013)
Avontuurlijke Mika (°05/06/2015, hier sinds 30/07/2015)
Grappige Pluk (°07/06/2015, hier sinds 30/07/2015)

Rust zacht kleine Zazou <3 ik zal je nooit vergeten. (hier sinds 21/07/2009 *05/08/2013)
Tot we elkaar terug zien, mijn dappere strijder. Croky, kusje klein bollievogeltje (°21/08/2006, hier sinds 02/10/2006, *22/12/2014) <3

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 13 mei 2015 10:02

Ik vind het idd een beetje laf,want iedereen kan optellen met wie je dan bedoeld als je schrijft ' In haar boek'' want er heeft er maar 1 hier boeken geschreven en over haar gaat het dus ga haar niet af lopen zeiken met haar 'apotheek'
Als je dat niet weg haalt verwijder ik alles.
Je mag best schrijven hoe jij alles doet en aanpakt en dat jij denkt dat je het beter doet is prima die vrijheid heb je wel,maar de vrijheid om iemand indirect af te vallen omdat ze het in jou ogen niet goed aanpakt nee sorry daar ga ik niet in mee.
En we hebben ook uitgelegd dat beide methodes wat voor te zeggen is en niemand zegt dat die perfect is daarin er is overal wel wat wijsheid in te vinden,maar dit slaat echt de spijker op een kop die niet nodig is.
We hebben ook uitgelegd dat onze culturen en ook de leefomstandigheden erg verschillen en je daarom bepaalde dingen absoluut niet kan vergelijken,maar als jij een conclusie trekt dat alles hier niet klopt,sorry maar als wij in jou dingen mee gaan,dan moet het wel van 2 kanten komen anders is het al gauw een not done case.
Afbeelding
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 13 mei 2015 11:48

Rick je mag mij gerust bij de naam noemen heb ik geen probleem mee. Ja ik heb een apotheek. Die bestaat bv. grotendeels uit EHBO spullen. Ja als er hier zich 1 verwond of een poot breekt dan help ik deze vogel. Of heeft dat ook met zwakke vogels te maken?

Ik heb jou nergens aangevallen alleen was ik het niet 100% eens. Jij valt steeds aan? waarom???

Ik heb ergens het vermoeden dat jij denkt dat onze vogels licht geven van medicatie... je bent uitgenodigd. Heb een sterk en gezond bestand die leven op een goede zadenmengeling met groente en kruiden en krijgen CZ of appelazijn door het water en verder niks. Dus zou graag willen weten waar je het weg haalt dat dat anders zou zijn?

Ik heb een groot bestand en al enorm veel jongen gekweekt en zonder grote problemen dus hoezo zwak? Je wilt niet discusieren met mij maar lokt het wel uit? waar wil je daar mee bereiken?? Heb het gevoel met een klein kind te doen te hebben die zijn zin wil hebben. Ikke ikke ikke. Weet eigenlijk niet of ik me daar op in wil laten. Als het op een volwassen manier kan met respect dan graag.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 13 mei 2015 12:43

Ik ga steeds meer het idee krijgen dat het jaloezie is,omdat jij ervaring hebt met de medische dingen,hij zal vast ontkennen,maar anders val je iemand niet persoonlijk aan,maar idd als je het met de supplementen niet eens bent prima,dat is jou keus,maar als er een gebroken pootje in het spel is,dan weet Engelien wat te doen jij ook of laat je ze dan vliegen of draai je ze hun nek om?
Misschien grof gezegd,maar komt wel uit je eigen type woorden.
Ik vind het erg jammer dat je zo doet en je dan beroept op je vrijheid van mening,terwijl je hier alle mening mag geven,maar aanval iets heel anders betekent.
Ik hoop dat je je hierop beroept en anders misschien toch maar beter ergens anders je mening gaat opdringen.
Nogmaals hier kan en mag alles en we kunnen altijd van elkaar leren,maar wel op een harmonieuze manier
Afbeelding
Afbeelding

Jolanda1979

Bericht door Jolanda1979 » 13 mei 2015 13:37

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt met de vogels die volgens jou zwak zijn of niet in jouw bestand passen.

Die verkoop je door, aan andere kwekers? of mensen die ze als huisdier houden?
Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 13 mei 2015 13:54

Toen je de eerste keer een stukje schreef over de manier waarop jij voor je vogels zorgt, vond ik dat ontzettend leuk om te lezen.
Je woont in een totaal andere omgeving dan wij, en zorgt ook op een andere manier voor je dieren dan wij. Niet beter of slechter, maar anders.
Hoe leuk is het om dan van elkaar te leren....
Het ene stukje zorg neem je over, omdat het je wel aanstaat. Het andere stukje laat je voor wat het is, omdat je je er niet in kunt vinden.

Je bent begonnen met een stukje tekst, waarna je vroeg of dit kon worden afgesplitst. Dat is gebeurd. Maar dit is nu de derde keer dat je hetzelfde stukje schrijft, met dezelfde verwijten naar anderen toe.
Natuurlijk is er vrijheid van menings uiting. Daar gaat het ook helemaal niet om.
Het gaat om een andere kijk op zorg voor onze dieren. Waarbij er denk ikgeen goede of slechte manier is, maar laat iedereen het op zijn eigen wijze doen die goed voelt.
Als er iets moeilijk is, dan is het non-vebale communicatie.
Daardoor ontstaan er enorm veel misverstanden. Teksten die met capslock aan worden geschreven, of een aantal uitroeptekens, komen schreeuwerig en dwingend over.

Ook ik kan me echt wel vinden in een aantal opvattingen die jij hebt over het verzorgen van je dieren, maar zeker niet in alles.
Ik ga er van uit dat dat voor meerdere mensen hier geldt.
Laat iedereen gewoon lekker zorgen voor zijn of haar dieren op de manier die goed voelt, en oordeel niet over mensen omdat zij bijvoorbeeld wel medicatie toedienen.
Jij bent hier op tegen, en dat is je goed recht. Maar probeer op een gezonde manier een discussie te voeren, en neem niet steeds dezelfde stelling aan in een nieuw draadje.
Eentje is genoeg ,en iedereen die daarop wil reageren is van harte welkom.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 14:42

@ Jolanda,

Ik maak een onderscheid tussen vogels die qua gezondheid voor de fok niet sterk genoeg zijn binnen mijn program en jonge vogels die die toets wel volstaan . Vogels die niet sterk genoeg of stress bestendig zijn gaan naar de handel waar ze uiteindelijk bij de particulier terecht gaan komen. Dit stadia is echter een overgangsfase want de meeste basis vogels voldoen al aan die gezondheidseisen . Langzaam aan krijgen we hier een groepje kwekers die ook bezig zijn om op kleur en grote te kweken. Vogelverenigingen heb je hier niet en de meeste contacten ontstaan via internet. Op dit moment gaan de betere vogels nog naar de collega kwekers waar uiteindelijk de particulier straks de vruchten van gaat plukken. Ook ik heb reserveringen en moeten mensen wachten op hun jonge vogels. Mensen kunnen hier weinig bepalen wat ze willen qua kleur omdat ik nog volop in de opbouw fase zit . Ik behoud dan ook de meest belofte volle vogels nog voor mijzelf.

MVG

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 15:25

@ Ester als ik me tot de kwekers richt en krijg dan de verwijten van ja maar die particulier met zijn 1 of 2 vogels. Luister wat die particulier met zijn 1 of 2 vogels doet dat ging het mij niet om . Het gaat er mij om dat je in deze tijd als kweker de meeste zwakke vogel in leven kunt houden en als je met dat soort vogels gaat kweken je er op kunt wachten dat het hele vogelbestand zwakker gaat worden.

Denk je nu werkelijk dat hier een kweker heeft gehoord van ontwormen, MB , polyoma ? Echt niet. Hier geeft iedereen sepia omdat er niets anders voorhanden is en waarom zou men iets anders geven. Mijn vogels zijn zot op de sepia en geef het mijn hele leven al aan de vogels en nog nooit een slachtoffer daarvan gehad. Vaak worden fabeltjes door dierenartsen en dierenspeciaalzaken de wereld in gestuurd want dan is er iets nieuws ontwikkeld waar ze veel meer aan kunnen verdienen. Hoelang zijn er nu mineraal blokken ? Vielen voor die tijd onze parkieten massaal dood neer ? Ik heb heel mijn leven al vogels en nog nooit anders verstrekt en kan rustig zeggen dat de meeste vogels knap oud werden. Ook mijn zebravinken eten er graag van . Mensen laten zich tegenwoordig te snel beïnvloeden door alle media.
Ik denk dat de meeste hier op de site niet weten wat sepia precies is en waar het vandaan komt ? Sepia ter grote die je in Nederland kunt kopen kosten hier 5 peso of te wel € 0,10 ....tja daar kan een dierenspeciaalzaak natuurlijk niets aan verdienen. Al zouden er hier mineraalblokken voorhanden komen dan nog stap ik niet over want ze doen het goed op sepia.

Is het dan niet vreemd dat er hier geen vogelziektes uitbreken onder de parkieten ?

Wat ik al vaker heb gezegd , houdt het simpel en je zal zien dat je vogels er wel bij varen.

MVG

Peter
Contacteer:

Bericht door Peter » 13 mei 2015 15:39

Ik wilde eerst niet reageren omdat ik meteen al flauw was van de toon en de aanvallende manier! Volgens mij waren we allemaal van mening dat je een goed en mooi verhaal hebt geschreven en sommige konden zich er deels in vinden. Niks geen aanval vanuit de kant van de vaste leden hier, alleen nu komt weer een aanval en een wijzend vingertje van jouw kant! Ik ben er eigenlijk wel klaar mee! Wij doen het op onze manier met onze natuurlijke toevoegingen en mineraal blokken, omdat wij die wel ter beschikking hebben. En jij doet het op jouw manier met hetgeen jij daar voor handen hebt. We hoeven elkaar echt net continu te overtuigen van een bepaalde mening en ik heb het idee dat jij dat wel wil. Ons overtuigen van jouw geweldige manier!
Nou ik doe er niet aan mee en doe het lekker op de manier die ik goed vind en me prettig bij voel! En ik ben ook wel klaar met het beledigen en aanvallen van mijn vrienden hier op het forum! We staan er om bekend een goed en informatief forum te zijn, maar zijn ook zeker een gezellig thee kransje. Als jij je daarbij niet prettig voelt, er zijn legio andere fora waar je terecht kunt! Ik zou niet weten waarom wij ons aan moeten passen, we functioneren prima zonder problemen en gezeur hier!!
Groetjes Peter :sunny:

Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 13 mei 2015 15:55

Rick, je krijgt geen verwijten, maar antwoorden op de dingen die je zegt.
Het is gewoon met alles zo.... het is de toon die de muziek maakt. Ook in dit geval.

We respecteren allemaal de manier hoe jij het doet. Volgens mij orima met de middelen die jij tot je beschikking hebt.
Alleen vind ik dat jij de manier hoe er hier wordt omgegaan met onze vogels enorm veroordeeld.Dat is jammer, want dan is het geen discussie meer, maar een wijzende vinger.
Als iemand zich er goed bij voelt om toevoegingen of supplementen aan zijn vogels te geven, dan moet je dat gewoon respecteren. Iedereen zorgt voor zijn dieren op zijn eigen manier, net als de opvoeding en zorg voor kinderen.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 13 mei 2015 16:01

Ik denk dat het wel duidelijk is nu,voor mij in ieder geval wel.
Afbeelding
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 13 mei 2015 16:06

Vind het ook jammer dat er geen onderbouwd antwoord komt op de vraag hoe je bij medicatie komt?
Mineralen, zaad, kruiden, groente, biologische appelazijn enz. zijn allemaal natuurlijke middelen net als sepia, juist zoeken en streven we hier op het forum naar zoveel mogelijk natuur ipv chemische middelen. Ook hier hebben we gezonde parkieten. Heb toevallig jongen van momenteel 1 van mijn oudste mannen ook nog engels. 8 jaar is hij. En een 2e ronde met 7 bevruchte eieren ligt er. Als alles zo ongezond zou zijn zou dat niet lukken.

Maar ja je wilt me niet antwoorden, ik vraag me af waarom.....

PS en die opmerking kwam van mij en was niet verwijtend. De meeste weten hier dat ik normaal altijd netjes antwoord en iedereen kan altijd bij mij terecht voor vragen zelfs midden in de nacht.... opmerkingen en reacties zoals de jouwe zorgen ervoor dat ik daar steeds minder zin aan heb... en de vraag is dan waarom? Kan je niet gewoon netjes volwassen en met respect discusieren?
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Rick

Bericht door Rick » 13 mei 2015 17:32

@ Esther,

Je schrijft " We respecteren allemaal de manier hoe jij het doet. Volgens mij orima met de middelen die jij tot je beschikking hebt ".

Wel het heeft weinig te maken met de middelen die ik hier persoonlijk tot mijn beschikking heb. Het is ontstaan vanuit het houden van postduiven en de goede ervaring die ik daar mee op heb gedaan. Zoals ik verteld had heb ik aan de universiteit van Utrecht de medische basis kennis behaald en weet dus wel waar ik over praat. In de tijd van mijn postduiven was ik ook enorm gefocused op de gezondheid en had mijn eigen microscoop en kweekkast en was in staat om allerlei onderzoeken te doen. Ik had een erg goed contact met een dierenarts die mij begeleide . Na het voorval van die kostbare jonge kweekduif wat ik eerder beschreven heb werd het mij steeds duidelijker dat ik op de verkeerde weg zat . Het bewijs werd geleverd dat medicijnen de duif alleen maar zwakker maakte. Eens totaal gestopt knapte de duif na een strijd van 3 maanden totaal op en werd de gezondste duif op mijn hok. Vanaf dat moment ging mijn microscoop en alle medicijnen de deur uit en kregen mijn duiven niets anders dan standaardvoer en zoveel als ze wilde eten. Er werd de droge mest methode toegepast en mijn duiven waren nog nooit zo gezond. Dit alles heeft de toch al goede prestaties alleen maar doen verbeteren.

Hetzelfde heb ik toegepast met mijn honden en nooit zieke honden gehad wel eens een hond die een ongelukje meemaakte maar zieke ...nope . Ik had het geluk dat ik een vriend dierenarts had die niet commercieel was en die het met me eens was.
Het zal zeker door deze successen komen dat ik stellig ben van deze methode maar als mensen zich meer zouden focussen op de boodschap dan op het woord zou dat ook ergernis weg kunnen nemen.
Wat is er verkeerd om mensen te waarschuwen voor de commercie. Commercie heeft zijn eigen agenda en die kijkt vooral naar zijn eigen financiële gewin. Als je een erkende kennel hebt komen fabrikanten hun waar bij je slijten want als kennel adviseer je de nieuwe eigenaren wat te voeren. Op een dag kwam iemand van padigree pal op bezoek en vroeg of ik eens een van hun nieuwe producten wilde proberen. Ik zei geef maar en gaf het aan een van mijn honden die binnen was. Oh ja, ze vond het heerlijk maar rende wel direct naar haar drinkbak. Ik vroeg de man hoeveel zout het bevatte .... kijk een praktijk voorbeeld hoe de commercie werkt . De honden zouden later nierproblemen gaan krijgen maar niemand die stil zou staan bij die koekjes .
Waarom extra kosten maken als je je dieren alleen al op een goede voeding en drinken gezond kunt houden. Voor mijn honden heb ik altijd gekozen voor Canis hondenvoer en verder geen poespas ....nooit een zieke hond gehad terwijl mijn honden hard moesten trainen en wedstrijden moesten lopen.

MVG

Plaats reactie