Hij is 11 jaar oud en altijd kerngezond geweest. Hartstikke tam, maar je mag hem niet vastpakken, komt op je vinger /schouder/ hoofd en verteld echt hele verhalen een goede prater. Speelt normaal met alles wat ie tegen komt.
Qua voer krijgt hij Hij krijg versele – lage prestige premium zaadvoer, aangevuld met vruchtenmix en gemalen brandnetels, daarnaast meng ik een paar keer per week eivoer en muilvitamine druppels. En natuurlijk iedere dag vers water.
Hij heeft een vriendinnetje 2 jaar oud in een aparte kooi en een vriendje van 3 jaar oud ook in een aparte kooi net als Snowy die zijn eigen paradijsje heeft

Snowy mag de hele dag uit de kooi, de andere 2 op moment iets minder omdat Snowy ziek is en ik hem wat rust wil gunnen, op zijn tijd gaat hij buurten bij de andere 2.
Op zondagochtend 2 aug naar de dierenarts die haar heeft "geschouwd" ( niet in de handen gepakt want daar raakt snowy van in de stress)
Symptomen: Bol zitten, kortademig, piepende ademhaling en staartwippen, en veel slapen.
Dierenarts ( enige in limburg met enige verstand van vogels ( duiven o.a.)
De dierenarts heeft een antibioticum voorgeschreven Novadox dat ik 14 dagen, 1x per dag een druppel moest geven via een stukje brood zodat ik zeker wist dat hij het binnen kreeg.
14 dagen ( 16 aug) later gestopt met de Novadox zoals geadviseerd door de dierenarts maar we zagen geen verbetering,
Hierop de dierenarts gemaild en op haar advies wederom de Novadox opnieuw gestart. ( 18 aug)
Na 5 dagen nog geen verbetering (23 aug) ( inmiddels 19 dg AB) , ik heb de dierenarts wederom gemaild en voorgelegd. ( ben de Novadox blijven geven tot ik andere medicijnen kreeg op 3 sept)
Gevraagd of mijn eigen dierenarts dit voor kon schrijven of een breder spectrum antibioticum dat wel zou helpen.
Hierop schreef ze ( 3 sept) amoycilline-clavulaanzuur voor dat ik 14 dagen iedere dag in vers water moest toedienen. ( ze wilde eigenlijk dit rechtstreek via de bek doen maar dat was geen optie voor ons i.v.m. stress)
Gelukkig zagen we na 2 dagen verbetering, Snowy knapte zinderoog op en het piepje verdween, hij speelde en zat maar weinig in zijn kooi en was altijd in de weer. Wij blij Snowy weer blij. We dachten hij wordt weer gezond en kunnen nog een paar jaartjes van hem genieten.
Tot de 14de dag de laatste dag (17 sept) van de antibiotica ( afgelopen zaterdag) daar was ineens het piepje weer en lichtjes staartwippen
We zijn inmiddels weer een maand verder en het gaat op en af, de ene dag geen piepen en staartwippen of bolzitten, de andere dag niks aan de hand geen piepje niet bolzitten of starrtwippen.
Vorige week begonnen met gazesept om te kijken of hij meer weerstand kan opbouwen, verwarming op 23 gr ( normaal overdag 21 gr en in de nacht op 18gr) tevens vandaag een warmte lamp besteld met een elstein 60watt warme lamp, deze komt dinsdag binnen.
En vorige week voor de zekerheid 1 druppel anti parasiet 10 geven wat een klein beetje verbetering gaf.
De vraag aan de experts hier, iemand idee wat onze kleine vriend mankeert?