Vragen over het nieuwe forum, bugs, opmerkingen, vragen, enz.

Hier kan men vragen aan het beheer stellen.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Esther67
Moderator

Re: Vragen over het nieuwe forum, bugs, opmerkingen, vragen, enz.

Berichtdoor Esther67 » 09 Jan 2015 13:39

Annette, dit kun je uitzetten bij -> gebruikerspaneel (rechtboven, onder je naam) -> forumvoorkeuren -> wijzig notificatie optie`s...
Daar kun je het vinkje voor Email weghalen.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Annette
Photoshop Expert

Berichtdoor Annette » 10 Jan 2015 11:18

Dank je wel Esther, ik heb het gevonden.
Uiteindelijk zijn het niet de woorden van je vijanden die in je herinnering blijven maar de stilte van je vrienden.
~Martin Luther King~

http://www.amourdepapillon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Dec 2015 18:40

Vraagje; ik stuur iemand door naar het forum omdat ik geen antwoord weet op haar vraag, in de hoop dat we hier wel een antwoord kunnen vinden voor haar probleem. Nu wil ze zich aanmelden maar meld ze dat ze niet met een hotmail of gmail adres kan aanmelden omdat dit veel gebruikt wordt door spammers, o.i.d. :shock:

Is dit echt zo? Ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen die zo'n email adres hebben dan dus het forum niet in kunnen/mogen. Hoe kom je dan binnen op dit super interessanter forum? Een ander emailadres bij een andere provider laten aanmaken? Nu komt even de marketeer in me naar boven maar dat is echt heel klant onvriendelijk :-( Mensen hebben al zoveel emails, wachtwoorden en dingen om te onthouden. Dit kost ons leden denk ik...

Sorry als dit al ergens staat beschreven, ik heb niet gezocht of dit onderwerp al eens was aangekaart.

Ton (Webmaster)
Big Brother

Berichtdoor Ton (Webmaster) » 15 Dec 2015 18:55

Wat pas klantonvriendelijk is: Een forum waar dagelijks 50 tot 100 spammers zich registreren en het forum vol zetten met berichten naar allerlei pillen en sexsites. Vandaar de blokkade van Gmail en Hotmailadressen. Met die e-maildiensten kan je namelijk onbeperkt nieuwe adressen aanmaken en als hacker dus steeds weer de beveiliging omzeilen. De mensen die het hier niet mee eens zijn wil ik wel 1 dag moderator rechten geven als de beveiliging uitgeschakeld is, maar dan kom je zeker nergens anders meer aan toe op die dag.
Kortom we doen dit echt niet zomaar om mensen te pesten.
Zoals gemeld wordt kan men contact opnemen met de beheerder en dan zet ik het betreffende e-mailadres op de witte lijst zodat registratie daarna normaal mogelijk is. Ik kan niet beloven dit meteen te doen maar dezelfde dag moet wel lukken.
Verder kan men de zoekfunctie van het forum al gebruiken om te zoeken of eenzelfde probleem al eerder is aangekaart door iemand anders. Deze kans is namelijk heel erg groot.
Ik ben niet gek, ik zie ze vliegen!

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 15 Dec 2015 21:27

Ton (Webmaster) schreef:Wat pas klantonvriendelijk is: Een forum waar dagelijks 50 tot 100 spammers zich registreren en het forum vol zetten met berichten naar allerlei pillen en sexsites. Vandaar de blokkade van Gmail en Hotmailadressen. Met die e-maildiensten kan je namelijk onbeperkt nieuwe adressen aanmaken en als hacker dus steeds weer de beveiliging omzeilen. De mensen die het hier niet mee eens zijn wil ik wel 1 dag moderator rechten geven als de beveiliging uitgeschakeld is, maar dan kom je zeker nergens anders meer aan toe op die dag.
Kortom we doen dit echt niet zomaar om mensen te pesten.
Zoals gemeld wordt kan men contact opnemen met de beheerder en dan zet ik het betreffende e-mailadres op de witte lijst zodat registratie daarna normaal mogelijk is. Ik kan niet beloven dit meteen te doen maar dezelfde dag moet wel lukken.
Verder kan men de zoekfunctie van het forum al gebruiken om te zoeken of eenzelfde probleem al eerder is aangekaart door iemand anders. Deze kans is namelijk heel erg groot.

Hey ton dank voor je snelle reactie. Ik heb mij bij voorbaat al verontschuldigd voor het niet gebruiken van de zoekfunctie. Ik ken de normale gang van zaken maar had (voor het eerst in mijn forum tijd!) even niet de moeite en tijd genomen om uitgebreid te zoeken. Ik schrok zo van de regel omtrent de emailadressen!!

Ik snap dat de andere kant ook niet klantvriendelijk is maar het ene lost het andere niet op en vise versa.

Ik twijfel verder niet aan de zwaarte van de verantwoordelijkheden die jij draagt als moderator dus ik hoef het zeker niet te ervaren. Ik ben me ervan bewust dat achter de schermen van een site, forum of wel online platform dan ook veel meer schuilt dan een gebruiker denkt. Ik zie het dan ook absoluut niet als mensen pesten zoals je schrijft. Denk dat niemand dat denkt.

De oplossing die er dus al is klinkt erg goed. Is het een idee om het probleem van de emailspammers duidelijker te vermelden tijdens het registreren en ook de oplossing daarbij te vermelden? Die kom ik zelf namelijk niet vinden toen ik het probeerde. Althans niet in de eerste stap.

Nu zou ik namelijk worden afgeschrikt en ga dan naar een ander forum (misschien ook een deel van de reden dat het hier wat stiller is???, geen idee, ik denk ook maar mee). Het forum stopt dan met groeien, of krimpt misschien wel...

Mijn conclusie, en die is niet verwijtend bedoeld, is dat ik het vreemd vind dat er nog geen oplossing is ontwikkeld voor fora als deze voor het spam probleem. De functie van een forum wordt zo aangetast, van welk forum dan ook, want er zullen vast meer fora last van hebben.

Terug naar “Vragen aan het beheer.”