Ook wij gaan aan de parkietjes!

Hier kun je jezelf voorstellen aan de andere gebruikers, eventueel met foto als je dat leuk vind.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
martine

Re: Ook wij gaan aan de parkietjes!

Bericht door martine » 24 dec 2011 13:27

leuk vooruitzicht Joyce, ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid in jullie nieuwe huisje, en succes en plezier met jullie kietjes.
Afbeelding

lieve Jago, Luna`tje, Ziva en Zimba... uit het oog maar voor altijd in ons hart

Ellen

Bericht door Ellen » 25 dec 2011 10:40

Dat schiet al lekker op bij jullie! Mooie ruime kooi heb je/jullie uitgezocht, daar hebben je kietjes lekker de ruimte in straks. Heel veel plezier met de voorpret en succes met de laatste loodjes van jullie huis :thumright:

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 25 dec 2011 12:32

Goede kooi heb je uitgezocht! Heb ik, en een hoop andere mensen hier, ook. Leuk hè die voorpret ;-)

Joyce_90

Bericht door Joyce_90 » 30 dec 2011 08:49

Jawel, de kooi is binnen, heb hem gisteravond gelijk opgezet! Was even wat werk, maar op zich is het best gebruiksvriendelijk. Ik heb het raster op de bodem eruit gelaten, alleen zitter er wat 'drempels' in het plastic van de bodem, is dit geen punt voor de parkietjes?
Ik las her en der dat het niet zulke stevige kooien zijn, maar valt me nog best mee hoe stevig hij staat. Heb er geen ondertafeltje voor hoeven kopen. Het kastje kwam uit het huis van mijn vriend en we wisten eigenlijk nog niet wat we ermee moesten doen. Tot ik ineens een ingeving kreeg, hem opmeette, en erachter kwam dat de kooi er perfect oppastte. Het kastje gaan we dus verder gebruiken voor de spulletjes van de parkieten, kunnen die mooi uit het zicht worden opgeborgen.
Ik heb de stokken die bij de kooi zaten eruit gelaten, beetje simpele plastic stokken. Vandeweek zijn we even naar de Vogelkelder in Den Haag geweest, en ik kon me uiteraard niet inhouden, dus hebben alvast wat dingetjes gekocht. Moeten nog wat stokjes bij, ze moeten nu naar de stokken vliegen in plaats van dat ze kunnen springen, maar dat heb je al snel met een wat hogere kooi.

Wat vinden jullie ervan??

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Joyce

Elizabeth

Bericht door Elizabeth » 30 dec 2011 09:29

Leuk, Joyce! Goeie plek ook, zo in de hoek en wat een geinig kastje! Inderdaad heel handig voor alle spullen. Nou, ze kunnen komen... ;-) :thumright:
Villa Kakelbont Afbeelding Bitsy, Henkie, Daisy ,Bob jr. , Flipper, Charlie, Zusje, Tweety, Keeko, Pietertje, Droppie, Witje, Oliver, Punky en Jay

Jasmon

Bericht door Jasmon » 30 dec 2011 09:36

Dat ziet er goed uit hoor! Ja, als de Hagen kooi in elkaar is gezet, staat het als een huis hoor. Nu nog wachten op de grasjes :thumright:

Simone

Tania

Bericht door Tania » 30 dec 2011 10:56

Dat ziet er alvast super uit,wat een paleisje :thumright:
Afbeelding

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 30 dec 2011 13:13

Ziet er heel erg leuk uit, de grasjes die daar in komen zijn bofferds.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 30 dec 2011 13:52

Dat heb je allemaal keurig voor elkaar.
En nu maar wachten tot je hem kunt vullen met mooie grasjes. Spannend.
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

kitty

Bericht door kitty » 30 dec 2011 16:27

Fijn dat je blij bent met de kooi. Ik heb precies dezelfde die nu ( nog) gebruikt wordt en staat momenteel in de inloopdouche voor de wekelijkse schoonmaak
Binnenkort gaat deze kooi echter de berging in i.v.m. de voliere die ik voor de beestjes gekocht heb. Heel veel plezier met de kooi en de kietjes natuurlijk. ( P.S.) ik heb er ook niet zo veel stokken inhangen hoor ze kunnen vliegen en klauteren niks mis mee ;-)
Afbeelding+ Verdina, Loano& Fiorello , Ambra,Marsala,Chiara,Figaro, Salvata, Moppie, Dusty, Fidelio, Floriano en Stamos
Afbeelding
Snowy+ 31.07.2011
Puffo + 04.09.2012
Gioia +25.12.2013
Perla +12.03.2014
Diamante 24.03.2014

Ellen

Bericht door Ellen » 30 dec 2011 19:12

Ziet er top uit!
Joyce_90 schreef:Moeten nog wat stokjes bij, ze moeten nu naar de stokken vliegen in plaats van dat ze kunnen springen...
Niks mis mee hoor, alleen maar goed! :thumright:

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 30 dec 2011 20:51

Leuk zo en makkelijk dat je kastje er precies onder past,ik heb ook een kastje eronder en daar kan ik mooi (bijna) alle parkieten spulletjes in kwijt.Erg handig.
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Joyce_90

Bericht door Joyce_90 » 22 feb 2012 14:36

Inmiddels is het nog maar drie nachtjes slapen tot de beurs in Zwolle, waar we onze parkietjes op gaan halen uit handen van Engelien. Ik moest in eerste instantie werken dit weekend, maar heb vrij weten te regelen door een aantal fijne toevalligheden. Nu kan ik dus het hele weekend genieten van het kijken naar onze kietjes. Ik ben erg benieuwd hoe ze bij ons wennen, hoe snel ze dat doen, hoe ze van karakter zijn enzovoorts. De kooi is er inmiddels helemaal klaar voor, heb in de tussentijd nog wat bakjes en speeltjes gekocht, zal vandeweek nog een nieuw fotootje maken (op de foto's hierboven lijkt de kooi wel erg kaal...)
Hoe is jullie ervaring met het loslaten in de kamer van de parkieten de eerste keren? Ik weet dat ik ramen enzo moet bedekken, maar meer na hoeveel dagen zeg maar, hoe zie je dat ze er klaar voor zijn (en belangrijk ook... of ze uiteindelijk terug te krijgen zijn in de kooi).
Groetjes, Joyce

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2012 16:00

Wat n mooie zitstokken heb je erin! Spannend hoor komend weekend je parkietjes .
Ik had er zelf eerst een , en die is heel erg tam, nu 2 jaar later heb ik er pas eentje bij, ook beide van engelien ;-) Ik heb met beide nooit moeite gehad ze weer in de kooi te doen, ze ggaan gewoon op mn vinger zitten, of op de hand. Maar misschien had ik geluk met beide ? Ik begin idd met de gordijnen dicht , 2 dagen, dan alleen de vitrage er nog voor, en die doe ik dan telkens ietsie verder open. T zal ook aan je parkietjes liggen, in het begin kunnen ze nog niet zo goed sturen en landen is wat onhandig en ze kennen de omgeving nog niet . Andere meer ervaren kietjesbezitters hebben wellicht betere tips, in iedergeval veel plezier alvast ermee !
http://s1155.photobucket.com/albums/p553/elisebs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 26 feb 2012 16:48

Bij mij duurde het een keer of 5 voor ze zelf de kooi konden vinden. De eerdere keren heb ik met een stok achter ze aan gezeten. Niet om ze in de kooi te jagen maar in de hoop dat ze op de stok gingen zitten die ik dan richting kooi kon dragen. Dat werkte wel alleen duurde het de eerste paar keren gemiddeld een uur voor ze op de stok durfden te stappen haha.

Succes ;-)

Plaats reactie