Chiel stelt zich voor !

Hier kun je jezelf voorstellen aan de andere gebruikers, eventueel met foto als je dat leuk vind.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
chiel

Chiel stelt zich voor !

Bericht door chiel » 05 mei 2014 13:15

Hallo allemaal,

Ik ben Chiel, 29 jaar oud en wonende in het mooie achterhoek.

Ik ben me een beetje aan het inlezen, omdat ik waarschijnlijk binnenkort een grasparkiet aan wil schaffen.
Nu ik een al een tijdje alleen ben, ben ik het zat om in een leeg en stille woning thuis te komen. Misschien dat een leuke parkiet wat gezelschap met zich meebrengt.

Hélène
Moderator

Re: Chiel stelt zich voor !

Bericht door Hélène » 05 mei 2014 13:35

Welkom Chiel, je zult hier meer dan genoeg informatie vinden, maar je zult ook van alle kanten het advies gaan krijgen om er twee aan te schaffen ipv maar één grasje.
Het zijn namelijk groepsdieren en hebben graag een soortgenootje om mee op te trekken.
Een grasparkiet alleen gaat uiteindelijk vreemd vogel gedrag vertonen omdat hij/zij dan helemaal op mensen gericht is en dan niet meer weet hoe hij/zij met een soortgenootje moet omgaan.

Maar mocht je vragen hebben of iets niet kunnen vinden, vraag het gerust.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 05 mei 2014 13:40

Hoi Chiel, van harte welkom.
En heel veel plezier met je inlezen :thumright:
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Joanneke

Bericht door Joanneke » 05 mei 2014 15:05

Welkom bij de club, Chiel! En ik sta achter het advies van Hélène, op de eerste plaats voor de vogels maar ook voor jou is het veel gezelliger.
Het is het leukste om een man en popje te nemen. :thumright:

Jessica G
Contacteer:

Bericht door Jessica G » 05 mei 2014 23:19

Welkom, succes met inlezen!

chiel

Bericht door chiel » 06 mei 2014 06:45

Dank voor het warme welkom.

Is het een beetje te doen om, als ze beide tegelijk worden aangeschaft, om ze tam te maken? Aangezien ik ze wel, als ik thuis ben, los wil laten vliegen door de woonkamer.

Jasmon

Bericht door Jasmon » 06 mei 2014 09:33

Welkom en ja hoor, het is zeker te doen om 2 parkieten tegelijk tam te maken. Vaak gaat dat zelfs beter dan bij 1 omdat ze zich aan elkaar op kunnen trekken. Maar ook daar kun je hier genoeg over lezen.

Veel plezier alvast met inlezen.

Simone

martine

Bericht door martine » 06 mei 2014 09:56

Ja dat is zeker wel te doen hoor, mijn ervaring is dat als je ze bij een kweker/ster vandaan haalt waar ze jong in de handen zijn genomen, dus al gewend zijn aan handen, dit met wat geduld helemaal goed gaat komen, en dan is twee juist erg leuk.
Het zijn groepsdieren dus zullen ze idd veel met elkaar optrekken, maar als je hun vertrouwen hebt dan is het juist zo gaaf als ze je betrekken bij hun leventje.

Haal je ze wild uit een dieren winkel of bij wat oudere vogeltjes is dit lastiger en gaat dit veel langer duren, of helemaal niet tam/vertrouwen te krijgen zijn.
Ze nemen elkaars gedrag over dus als je er eerst een hebt die niet aan handen gewend is en bang is, zal de ander dit snel overnemen, uiteraard werkt dit andersom ook zo.
Wat zeker ook meespeelt is het karakter van de vogels, de ene is wat stoerder dan de ander en zal eerder durven komen.
Ik zou bij een kweker/ster gaan kijken en je laten informeren over de karakters van de vogeltjes.
Heel veel succes met je inlezen en uitzoeken van je vriendjes.
Afbeelding

lieve Jago, Luna`tje, Ziva en Zimba... uit het oog maar voor altijd in ons hart

Nicole80

Bericht door Nicole80 » 06 mei 2014 20:39

Hi Chiel, welkom hier!

chiel

Bericht door chiel » 10 jun 2014 10:29

Nou, het heeft even geduurd, maar daar zijn ze dan. Afgelopen zaterdag heb ik ze op mogen halen.

1e dag hebben me de hele dag lopen te begluren. Zondag begonnen ze een beetje het kooitje te verkennen.
Ze blijven redelijk rustig, als ik met mijn hand de kooi in ga, en zo af en toe stapt er 1 op mijn vinger. Dit gaat nog niet van harte, en ze blijven er niet lang opzitten maar het is een begin.

Zodra ze rustig blijven zitten, ga ik proberen ze rond te laten vliegen...

Afbeelding

Foto is gemaakt met de telefoon, dus geen geweldige kwaliteit

Hil

Bericht door Hil » 10 jun 2014 12:07

Leuke kietjes ! Ook nog vrij jong aan de snavel te zien. Veel plezier ermee ! En welkom natuurlijk.
Afbeelding
Fitz [?-12-10']
Sansa [14-04-14']

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 10 jun 2014 12:09

Wat leuk dat je er toch voor hebt gekozen om er 2 te nemen.
Je zal zien dat het zo leuk is om 2 parkietjes te bekijken. Als je met je hand de kooi in gaat, neem dan gelijk wat trosgierst mee :mrgreen:
Daar zijn ze meestal helemaal gek van en is de stap om op je hand/vinger te komen ook niet zo groot.
Neem lekker de tijd voor ze.
Ik wens je heel veel plezier met je mooie nieuwe duo. :thumright:
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 10 jun 2014 13:42

Mooi duo en dat tam maken gaat vast goed komen met veel geduld en liefde.
Laat ze eerst maar wennen en weten dat die hand iets leuks of lekkers is net zoals Esther al aangaf door ze dan een beetje trosgierst of bijv groenvoer aan te bieden.
Dan willen ze op een gegeven moment echt wel opstappen hoor !

Heel veel succes ! :thumright:
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

chiel

Bericht door chiel » 10 jun 2014 13:47

Dank u dank u, ze zijn idd vrij jong. rond de 8 en 10 weken.

Heb het idd met trosgierst geprobeerd, maar hebben ze nog geen interesse in. Ook hangt het er nu in de kooi, en ze blijven er tot nu toe helemaal af. Misschien kennen ze het nog niet. Zodra ze er van eten, haal ik het weg, misschien dat ze dan interesse tonen zodra ik het met de hand geef.

Volgens mij zijn ze nu ook af en toe aan het bepalen wie de dominantie van de 2 is. Beetje bekvechten en bij elkaar op de kop gaan zitten gebeurt zo af en toe. Verder zijn ze rustig en tolerant naar elkaar.

Ze zitten er ook nog maar 2 dagen in. Bijten doen ze beide helemaal niet.

Plaats reactie