Het fotodraadje van Eveline met haar Engelse parkieten

Hier kunnen foto`s en/of Filmpjes van uw parkietjes geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
**Renée**
aga liefhebber
Contacteer:

Re: Het fotodraadje van Eveline met haar Engelse parkieten

Bericht door **Renée** » 01 jul 2014 11:54

Ja ben ik het wel mee eens Engelien. Maar nu is het blijkbaar niet gevonden in de ontlasting. En toen dacht ik 1 megabacterie wat ik al een heel vreemde uitslag vond.

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 01 jul 2014 12:14

Bedankt voor je uitleg, Engelien. Dat was inderdaad waarom ik het had over de MB-medicatie.

Het probleem met het controleren van MB via de ontlasting is dat MB niet dagelijks uitgescheiden wordt. Als je een betrouwbaar onderzoek wil, zal je dus over meerdere dagen ontlasting moeten laten controleren of een kropuitstrijkje laten doen. En dat is waarvoor Eveline nu juist het eind is gaan rijden en kosten gemaakt heeft. Ik ben totaal niet te spreken over de adviezen die ik de laatste weken voorbij zie komen, gedaan door Hedwig.. Maar goed, daar heb jij niets aan Eveline.

Uiteindelijk heb jij het beste zicht op de financiële middelen en kan alleen jij de beslissing nemen wat je eventueel nog zou willen doen. Maar mocht je besluiten nog wel iets te gaan doen, dan is het belangrijk je poot stijf te houden totdat gedaan is wat jij gedaan wilt hebben. Want alleen dan is je geld goed besteed. Ik zeg niet dat dat gemakkelijk is, maar als jij vraagt om een kropuitstrijkje (en met een goede reden, want dat is het!), dan moet dat gewoon gedaan worden.
Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteentjes!
Rust zacht, lieve Sky ***22/04/2008 - 09/11/2013***

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 01 jul 2014 13:03

1 MB vinden is niet zo raar. Ze worden net als wormen niet constant uitgescheden met de ontlasting. Zo kan vrij van MB of wormen toch betekenen dat ze een fikse besmetting hiermee hebben. Je moet net de ontlasting hebben waar het wel in zit. Als er MB gevonden word dan is het ook een teken dat de vogel MB heeft of het in het bestand zit. Een krop en cloaca afstrijkje geeft vaak wel een goed beeld. En is ook een standaard procedure bij het verdacht op MB.

Ik moet ook zeggen dat ik schrik van de werkwijze van Hedwig bij meerdere mensen de laatste weken en o.a. bij mezelf. Weet niet wat er aan de hand is maar is verre van professioneel. En meerdere die al overstappen naar een andere arts. Wat ik goed kan begrijpen. Mensen rijden heel wat kilometers naar haar toe en dan zo behandeld te worden vind ik niet netjes.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Evelineo

Bericht door Evelineo » 01 jul 2014 13:05

Bedankt voor jullie reacties hoor! Het lastige is of Verstappen wel weet hoe een MB eruit ziet,want hij heeft er maar 1 gezien toen bij Hero volgens mij. Terwijl Indy juist weer symptomen heeft. Daarom wilde ik ook onderzoek laten doen om het zeker te weten en ben er helemaal niets mee opgeschoten (wel 2 keer uur rijden en 50 euro lichter). Nu ga ik eerst rustig behandelen voor de bacteriën en behandel ze nu allebei dus daarna zal het vast beter gaan met CZ enz.

En als ik weer geld heb kan ik inderdaad nog naar een vogelarts gaan die jullie goed geholpen hebben (Bastiaanse bijv.), maar jullie begrijpen ook wel dat ik het voor nu even genoeg vind (qua geld enz.). En ze zijn momenteel ook niet ziek (erg actief en vrolijk). Ik zal wel na behandeling de ontlasting opsturen naar Hedwig. Of adviseren jullie ergens anders heen te gaan?

Alle tips voor extra vitamine A zijn trouwens welkom. Ik ben hier ook met Engelien op FB over in gesprek. Misschien dat ze van vitamines net te weinig binnen krijgen voor weerstand. Misschien dat plantje wat ik ergens las een idee? Palmnotenolie wordt door Engelien ook afgeraden i.v.m. bederven van het eten.
Afbeelding

R.I.P. lieve Kyra je was mijn maatje! (2007-2013)

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 01 jul 2014 13:14

MB is op zich zeer makkelijk te herkennen. Die zien er heel anders uit als alle andere gisten, bacteriën enz. Daar kan weinig mis gaan.

Volgens mij kan je bij Bastiaanse ook ontlasting op sturen.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 01 jul 2014 13:19

Golliwoog vinden ze heel erg lekker, en zit vitamines in. Dus dat kan je best in huis halen. Daarnaast groene groentes (spinazie, andijvie en dergelijke) en wortel en wortelloof, is rijk aan beta caroteen (voorloper van vit A).

Of je ontlasting naar Hedwig opstuurt voor controle, dat is aan jou. Ik ben zelf met m'n vogels naar een andere arts overgestapt, omdat ik niet tevreden was over Hedwig (voornamelijk over de communicatie op dat moment overigens). Het vertrouwen was weg. En dat vind ik toch wel heel belangrijk, als het om mijn vogels gaat. Ik zit nu bij Dierenkliniek IJburglaan, in Amsterdam.

De truc is inderdaad om bij voortdurende besmetting (bacteriën en MB) de weerstand zo hoog mogelijk te krijgen en te houden (goed zaadmengsel, vitaminedruppels, groenvoer, zilverwater)..
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 02 jul 2014 19:50

Ik wilde mijn vogels ook testen en had wat monsters ontlasting opgestuurd naar Hedwig en die test was negatief,dus ik was blij,maar toen bleek dat dat een moment opname zou zijn,wilde ik duidelijkheid van de 1e graad.
Ik had een mail gestuurd naar Hedwig en vroeg of ik niet langs moest komen om een krop en cloaca uitstrijkje te laten maken bij een aantal vogels om er zeker van te zijn,maar zij zei nee hoor de ontlasting wees negatief uit,dus dan is het goed.
Ik was toch nog niet helemaal overtuigt en mailde haar nogmaals en werd toen erg kortaf en snibbig beantwoord.

Ik was er even klaar mee en heb een afspraak bij Bastiaanse gemaakt en heb 5 vogels meegenomen,die hebben allemaal een kropuitstrijkje een ontlasting en kleuringsonderzoek gehad,de veren zijn microscopisch bekeken hij heeft de keeltjes allemaal bekeken op oneffenheden en hij heeft alle vogels meerdere keren beluisterd naar de longen,maar alle vogels waren in topconditie en zagen er super mooi uit volgens hem,toen was ik tevreden en gerust.
Het is een super arts,ik had 5 vogels bij me,dus was voorbereidt op een flinke rekening,maar hij heeft maar 1 vogel berekend,ik heb wat extra gegeven,want ik was echt zo blij verast,dit was niet de 1e keer,toen ik met Tiésto naar hem was geweest en die moest toen inslapen helaas,maar ik wilde perse weten wat er nu was,heeft hij sectie verricht helemaal voor niks,ik vind het echt een toppertje
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Evelineo

Bericht door Evelineo » 06 jul 2014 09:45

Dank je Debby! Ik ga er zeker een keer langs zodra ik tijd en geld heb hoor ;-).

Ik ben nu op de 9e dag van medicatie voor beide heren. Nu ging het gisteren bij Hero even mis. Hij kreeg volgens mij een te grote druppel binnen waardoor hij zaadjes ging ophoesten (geen slijm erbij hoor). Alleen vanochtend toen hij buiten de kooi aan het spelen was ging hij opeens weer zaadjes ophoesten. Ze eten wel vaker van poepjes (doen ze al sinds ik ze heb), maar verder heeft hij niets raars gedaan en ik geef medicatie pas s'avonds. Wat kan dit zijn?
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 06 jul 2014 09:46

Bedankt Wendy, ga eens rondkijken voor dat plantje enz. Ja, ik twijfel nu ook om ontlasting naar haar op te sturen. Maar kan ik wel gewoon ontlasting naar hem opsturen, zonder dat hij me kent?

Dank je Debby! Ik ga er zeker een keer langs zodra ik tijd en geld heb hoor ;-).

Ik ben nu op de 9e dag van medicatie voor beide heren. Nu ging het gisteren bij Hero even mis. Hij kreeg volgens mij een te grote druppel binnen waardoor hij zaadjes ging ophoesten (geen slijm erbij hoor). Alleen vanochtend toen hij buiten de kooi aan het spelen was ging hij opeens weer zaadjes ophoesten. Ze eten wel vaker van poepjes (doen ze al sinds ik ze heb), maar verder heeft hij niets raars gedaan en ik geef medicatie pas s'avonds. Wat kan dit zijn?
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 06 jul 2014 09:51

Gewoon even bellen of dat kan,maar dat zal vast wel
Afbeelding
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 06 jul 2014 10:08

Ok dank je Debby! Ik ben ook benieuwd wat het probleem van Hero is. Hopelijk is het niets ernstigs.
Afbeelding

Jasmon

Bericht door Jasmon » 06 jul 2014 10:25

Het is al gezegd maar de kans dat Hero de mega bacterie heeft is groot. Mijn mbparkietje Whitney had ook last van een darminfectie, behandeld en was schoon volgens de ontlastingonderzoek. Toch knapte ze niet op, ben naar driebergen gegaan daar is ze onderzocht ontlasting en krop en daar kwam mb uit. Dus wat MB betreft heeft ontlasting opsturen niet zoveel zin, bij Whitney was in de ontlasting niets meer te vinden en toch mb. Erg jammer dat Hedwig geen kropuitstrijk wilde doen dan had je nu zekerheid gehad. Als je al negen dagen behandeld hebt ligt het niet aan de darmbacterien, dat zou nu zo goed als schoon moeten zijn lijkt mij.

Simone

Evelineo

Bericht door Evelineo » 06 jul 2014 10:29

Dat is dus het rare, ze uiten zich allebei niet ziek. Indy is juist degene die af en toe last van zijn krop heeft. Hero heeft nooit zaadjes ophoesten gehad dus ik denk dat medicatie niet goed gegaan is. Ik ga niet gelijk in paniek raken door MB en moet eerst geld hebben om ze te laten onderzoeken. Ik heb al zoveel geld erin gestoken en met alle liefde, maar ik voel me nu echt gepusht worden om weer onderzoek te laten doen. Ik wil eerst even deze medicatieperiode afwachten en dan kijken wanneer ik weer onderzoek kan laten doen.

Ik weet wel dat als deze beide vogels er niet meer zijn ik twijfel om nieuwe te nemen. Door al die ellende die ik nu gehad heb, ben ik er wel een beetje klaar mee.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 13 jul 2014 08:58

Ik heb vorige week de ontlasting opgestuurd na de kuur afgelopen was. Toch maar naar Hedwig opgestuurd, want ik heb geen tijd gehad om contact te maken met een andere vogelarts. Vandaag is de laatste dag van de probiotica. Ik hoop dat ze straks weer 'schoon' zijn.

Hero is de laatste tijd heel veel aan het schreeuwen (ook als hij met Indy uit de kooi is). Wat zou dit kunnen zijn? Indy heeft dat juist niet. Zo erg heeft hij het nooit gehad. Wel voor vogels die langs vliegen, maar hele tijd achter elkaar niet.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 28 jul 2014 17:00

Helaas heb ik nog steeds geen reactie van Hedwig ontvangen nadat ik de ontlasting heb opgestuurd. Echt waardeloos!

Ga er maar weer achteraan. Indy begint weer steeds vaker last van zijn kokhalzen te krijgen dus dat probleem is er nog steeds.

Ook heeft Hero zijn vorige tik weer terug om steeds aan het waterbakje te knagen waardoor elke keer het water op de grond ligt. Is er hier nog wat aan te doen? Ik heb natuurlijk een tijdje het knaagdierenflesje gehad, maar daar kan CZ niet in vanwege het metaal dus heb het andere waterflesje weer gepakt. Ik dacht Hero is wat ouder dus hij doet het niet meer nou helaas hij heeft het nu alweer 3 dagen achter elkaar voor elkaar gekregen. Misschien verveling? Heel de onderkant van de kooi nat en grit onder het water. Wat nu?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 28 jul 2014 17:39

Wat vervelend dat Hedwig weer niet gereageerd heeft. Voor mij waren deze communicatieproblemen reden om naar een ander te gaan. Dat is dan ook het enige wat ik je wat dat betreft kan adviseren. Die ontlasting is al zo lang geleden opgestuurd, dat het nu absoluut onbruikbaar is voor een betrouwbare controle. Ik heb met de kliniek waar ik nu zit, de afspraak dat ik een mailtje stuur als de ontlasting onderweg is. En ik vang het altijd aan het einde van de dag (maar wel voor de post weggaat) op, waardoor het over het geheel genomen binnen 24 uur gecontroleerd is. Vervolgens word ik netjes gebeld met de uitslag en bijbehorend advies.

Bij Indy denk ik toch nog steeds aan MB. Persoonlijk zou ik toch nog graag dat kropuitstrijkje gemaakt willen hebben, bij een andere arts. Eerst bellen en overleggen wat je gedaan wilt hebben, voorkomt dat je voor niets heen en weer rijdt en kosten maakt. Maar alleen jij kan beoordelen en beslissen wat je wilt doen en wat voor jou mogelijk is.

Waarom Hero z'n bakje sloopt en omgooit, weet ik niet. Dat kan verveling zijn, maar dat is op te lossen door iets te doen te geven: dingen die wel gesloopt mogen worden bijvoorbeeld. Kan je het bakje niet beter vastzetten, bijvoorbeeld met een stukje ijzerdraad of zo? Anders toch op zoek naar een ander bakje, wat wel Hero-proof is...

In ieder geval de spullen die nat geworden zijn (bodembedekking, grit), even vervangen, want dit is een bron van bacteriën :thumright:

Schreeuwt Hero nog steeds?
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 28 jul 2014 18:29

Ja ik ben het nu ook erg zat! Ga nu ook wel contact opnemen met Bastiaanse. Dan ga ik wel met allebei langs. Hopelijk komt er dan iets uit.

Nou het waterbakje zit goed vast hoor, hij krijgt het voor elkaar om het water eruit te knagen zeg maar. Hij blijft knagen aan de kant waar water uitkomt zodat het water er steeds uit komt. Heb het helaas nog niet zien doen maar wel het knagen eraan. Het waterbakje is niet lek. Of is er een ander soort waterbakje wat ik kan nemen? Misschien moet er wat te slopen in de kooi?

Het is niet te doen om elke dag wat nat in de kooi ligt op te moeten ruimen. Zo vreemd dat het nu weer gebeurd? Ging paar maanden goed.

Het schreeuwen van Hero is wel minder geworden af en toe nog lang schreeuwen maar krijg ik wel gestopt. Ook als ze vogels buiten zien dus dat is wel begrijpelijk ;-)
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 28 jul 2014 18:40

Toch maar eens zien te voorkomen dat het nat wordt dan, haha. Is echt een bacteriebom namelijk, helemaal met de warmte.. Zou toch een ander bakje proberen dan.. Wat voor bakje heb je nu?

http://grasparkieten-kweek.webs.com/tn_20140216_20.jpg (bron: webshop Engelien)
of een "gewoon" voerbakje? kan ook nog.. Er zijn echt heel veel soorten.. Dus misschien iets uitproberen..

Iets te doen in de kooi is sowieso aan te raden, want daar zitten ze toch de hele dag in als jij aan het werk bent, neem ik aan. Afleiding is dan belangrijk. Iets van sloopwerk, balletjes, belletjes, groenvoer... Alles wat ze bezighoudt..

Fijn dat Hero al minder schreeuwt. Het blijven wel vogels, dus reageren op de buitenvogels is normaal en denk ik niet echt af te leren ook..
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 28 jul 2014 19:27

Ja geen idee denk dat het enige helpt is weer een knaagdierenflesje te gaan gebruiken. Ik heb namelijk zo'n flesje van de foto.

Wat zou je adviseren als afleiding? Ik heb verschillende speeltjes in de kooi 1 hang speeltje met kraaltjes, 1 hang speeltje met balletjes (zijn ook favoriet) misschien iets aan touw dat aan het midden hangt.

Als ik thuis ben zijn ze er altijd uit. En vermaken ze zich prima.
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 29 jul 2014 07:11

Qua afleiding is het even uitvinden wat werkt. Een wc rol kan soms al geweldig zijn. Afwisseling is daarin belangrijk. Hang er bv. om de dag even wat anders in als afleiding. Als je een paar dingen hebt waar je mee kan afwisselen, kom je een heel eind. Iets van groenvoer houdt ze hier ook meestal wel een tijdje zoet.

Heb je ook al eens een gewoon bakje geprobeerd? Wel op een plek in de kooi hangen dat er geen voer of poep in kan komen. Zoiets: http://www.tuinendier.nl/media/catalog/ ... 4611_1.jpg
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 29 jul 2014 10:19

Misschien weet Hélène nog waar die flesjes vandaan komen,maar zij heeft blauwe kogelflesjes,waar je wel cz in kan doen,misschien is dat een optie,als het goed is zit daar een metaal in die niet een ontkrachtende werking van de cz hebben.
En idd afleiding van sloop materiaal zoals idd wc of keukenrol kartonnetjes of wilgentakken.
Ik ben erg benieuwd wat bastiaanse zegt
Afbeelding
Afbeelding

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 29 jul 2014 11:06

De site is pas vernieuwd, maar hier kun je vast wel vinden wat je nodig hebt.

http://www.ecshoponline.nl/nl/benodigdh ... nkflessen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 29 jul 2014 12:16

Ja, dat zijn deze geloof ik: http://www.ecshoponline.nl/nl/fontein-m ... blauw.html

Die kogel schijnt niet van invloed te zijn op CZ
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 29 jul 2014 19:35

Super bedankt voor jullie reactie. Gelukkig is er nog zo'n flesje waar wel CZ in kan. Weten jullie het echt zeker?

Ja zo'n voerbakje heb ik Wendy, maar dan wordt het niet beter denk ik haha. Hier bied ik altijd andere dingen in aan.

En maakt het niet uit of ik met of zonder kogel kies? Ik vraag me alleen af hoeveel 90 cc. In het waterbakje nu kan 100 ml. En dat knaagdierenflesje was 150 a 200 ml volgens mij. Ook voor de afmeting van CZ belangrijk natuurlijk ;-)

En ook inderdaad wat extra speelgoed verzinnen in de kooi. Misschien even een foto maken hoe de indeling nu is dan zijn er misschien tips voor wat en waar :-)
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 29 jul 2014 20:53

Die zonder kogel heeft een metalen tuut, (tenminste, die ik zag), en ik weet niet of dat kan met CZ.

Die met plastic tuut en kogel is degene die met CZ zou moetenkunnen volgens mij.

De inrichting van de kooi kan je ook best eens wijzigen. Nieuwe dingen erin, stokjes op andere plekken, dan hebben ze weer wat te ontdekken!
Afbeelding

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 29 jul 2014 22:17

*wendy* schreef:Ja, dat zijn deze geloof ik: http://www.ecshoponline.nl/nl/fontein-m ... blauw.html

Die kogel schijnt niet van invloed te zijn op CZ

Klopt Wendy deze zijn geschikt voor het gebruik van drinkwater met CZ.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 30 jul 2014 20:24

Ok helemaal top, ik heb nu de grote variant hiervan (99cc) gekocht. Komt nog wel deze week binnen.

En binnenkort maar weer een's naar Pet's place/ Intratuin gaan voor nieuw speelgoed. Ik heb dus midden in de kooi een wikkeltouw hangen, maar dit is te dik om iets aan te hangen. Iemand nog tips?
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 28 aug 2014 14:50

Hierbij weer wat nieuwe foto's ;-). Indy is wat wild in de kooi geweest dus zijn staart is geknakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 28 aug 2014 14:54

Leuke foto's Eveline! Indy is ook lekker in de rui zo te zien ;-)
Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 aug 2014 14:55

Prachtige vogeltjes hoor! :thumright:
Alle laatste nieuwtjes en weetjes over onze grasparkieten en hun kweek: http://grasparkieten-kweekfun.webnode.be/

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 28 aug 2014 18:31

Wat kijkt Hero mooi statig op de èèn na laatste foto :thumright:
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Evelineo

Bericht door Evelineo » 30 aug 2014 13:39

Dank jullie wel!!

Indy is zeker goed in de rui, maar hij is gelukkig erg actief dus heeft er weinig last van.

Ja he Esther, is wel echt een fotomodel 8-)

Ik heb het al eerder aangegeven, maar helaas schreeuwt Hero nog steeds erg veel, heb echt geen idee wat dit is. Aandacht komen ze niet tekort en spelen samen ook veel. Speelgoed heb ik genoeg (zelfs nog extra bij Engelien besteld). Dat ze schreeuwen als ze een vogel zien snap ik, maar dit is veel vaker. Indy heeft dit eigenlijk niet. Hero doet het ook als ze bij elkaar zitten dus het is niet naar elkaar. Als ik er wat van zeg stopt hij wel maar daarna gaat hij weer vrolijk verder.

Binnenkort ga ik een afspraak maken bij een andere vogelarts voor een nieuw onderzoek. Gelukkig zien ze er niet ziek uit en zijn ze erg actief.
Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 30 aug 2014 23:03

Ja schreeuwen is echt een crime,ik weet het,ik heb het hier met de valken,het gaat op het moment een stuk beter,maar is niet leuk.
Wat betreft die geknakte staart,let even goed op of je geen sporen van vedermijt ziet,want daar vind ik het een beetje op lijken, maar dat kan je zelf misschien beter beoordelen
Ik kan het op de foto slecht zien
Afbeelding
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 11 sep 2014 14:55

:(( Helaas is het weer raak met ziekte. Nu is Hero aan de beurt. Hij is al wat dagen wat suffer dan anders valt mij op en vandaag op mijn vrije dag begon hij opeens te braken (ook met lichte hoeveelheid slijm) en dit ging wel half uur door. Ik gelijk maar gebeld met Dierenpraktijk Driebergen (voor mij dichtste bij) en heb ze maar allebei langs gebracht (ook omdat ik vind dat ze allebei nagekeken moeten worden en Indy moeilijk alleen kan zijn). Ik vind het gewoon doodeng en kan het niet een dagje aankijken. Vandaag krijgt hij dan iets tegen braken en voeding via infuus. Morgen overdag gaat er een vogelarts naar kijken. Waarom overkomt mij dit nu elke keer? Ik doe echt alles voor deze kanjers! Heb ze nog niet lang geleden allebei behandeld tegen bacteriën en uitslag was goed. Ik weet het gewoon niet meer :(( :(( :((
Iemand nog adviezen?
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 11 sep 2014 16:13

Het enige advies dat ik je kan geven, is rustig blijven en eerst maar eens afwachten wat er uit het onderzoek komt. Heel veel meer kan je nu niet doen, en andere adviezen zijn moeilijk te geven omdat je nog niet weet wat de oorzaak is. Kan Hero iets verkeerds gegeten hebben?

Sterkte, hou ons op de hoogte!
Afbeelding

Plaats reactie