Het fotodraadje van Eveline met haar Engelse parkieten

Hier kunnen foto`s en/of Filmpjes van uw parkietjes geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
*wendy*
Moderator
Contacteer:

Re: Het fotodraadje van Eveline met haar Engelse parkieten

Bericht door *wendy* » 28 apr 2014 18:06

MB is gewoon iets heel lastigs. Het is moeilijk vast te stellen. Indy vertoont wel een hoop symptomen die mij doen denken aan MB.

Ik zou even met Hedwig het kostenplaatje bespreken van tevoren. Even een indicatie: een consult (overdag) is 35 euro, microscopisch onderzoek 12,50. Evt. komt er dan nog medicatie bij. Deze prijzen staan op haar site. Ik ben er helaas al een paar keer geweest (voor mij 2uur rijden), en wat ik moest afrekenen was steeds heel redelijk. Er zaten wel 2 hoge rekeningen bij (120 en 190 euro), maar daar zat dan wel opname, medicatie, toediening medicatie, dwangvoeding en consult bij... Inmiddels ben ik overgestapt op een vogelarts in Amsterdam. Hier ben ik tot nu toe heel tevreden over, en het is voor mij een flink stuk dichterbij (ca. 40 minuten rijden).

Mocht Hedwig niets kunnen vinden, kan je met haar overleggen of het raadzaam is om toch te behandelen voor MB. Dit moet dan wel minimaal 21 dagen (in Duitsland raden ze zelfs 28 dagen aan geloof ik), en wel beide vogels behandelen.

Voorlopig is het in ieder geval belangrijk het zilverwater en vitaminedruppels te blijven geven. Ik denk dat het ook raadzaam is eens in de maand een dag of 5 probiotica te geven. Wat denk jij, Engelien? Het is van groot belang de weerstand zo hoog mogelijk te houden bij beide vogels. Zorg ook dat ze niet (of zo min mogelijk) met ontlasting in aanraking kunnen komen (dus geen groenvoer op de grond, zorgen dat er niet op stoken gepoept wordt en anders even schoon maken etc.). Meer dan dat kan je niet doen, maar dan kan je het best goed onder controle houden hoor.

Ik heb, sinds de diagnose MB gesteld werd bij Sky, wel met regelmaat ontlasting opgestuurd. In het begin was het heel heftig en heb ik heel erg veel moeten behandelen. Toen werd de ontlasting eens per maand gecontroleerd. Dit heb ik langzaamaan uitgebreid tot eens per 3/4 maanden, en bij symptomen natuurlijk direct opgestuurd. Sinds ik zilverwater gaf, leverde de controles steeds vaker een negatieve uitslag, waardoor ik veel minder vaak hoefde te behandelen. :thumright:
Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteentjes!
Rust zacht, lieve Sky ***22/04/2008 - 09/11/2013***

Evelineo

Bericht door Evelineo » 07 mei 2014 15:05

Engelien schreef:Dat is niet te zeggen. Meestal is het juist diegene die niet opvallend is. Die zijn vaak simpel gezegd gewend aan de MB en kunnen wel besmetten. Een jonge parkiet heeft nog niet zoveel weerstand en neemt die dingen sneller op en kan ziek worden. Om die reden geef ik bv. geen garantie als mensen al parkieten hebben die niet van hier komen. Daar het vaak zo lijkt alsof de nieuwe de oorzaak is want die kwam het laatst. maar vaak niet zo maar kan je niet met zekerheid zeggen waar het vandaan komt ook niet als de één het meer heeft dan de ander.
Ok lastig dus het beste is toch ze allebei door Hedwig te laten onderzoeken als ze terug van vakantie is? Ik ga liever niet voor dit soort dingen naar Dierenpraktijk Driebergen omdat ze gewoon niet doen wat ik vraag.
Afbeelding

R.I.P. lieve Kyra je was mijn maatje! (2007-2013)

Evelineo

Bericht door Evelineo » 07 mei 2014 15:10

*wendy* schreef:MB is gewoon iets heel lastigs. Het is moeilijk vast te stellen. Indy vertoont wel een hoop symptomen die mij doen denken aan MB.

Ik zou even met Hedwig het kostenplaatje bespreken van tevoren. Even een indicatie: een consult (overdag) is 35 euro, microscopisch onderzoek 12,50. Evt. komt er dan nog medicatie bij. Deze prijzen staan op haar site. Ik ben er helaas al een paar keer geweest (voor mij 2uur rijden), en wat ik moest afrekenen was steeds heel redelijk. Er zaten wel 2 hoge rekeningen bij (120 en 190 euro), maar daar zat dan wel opname, medicatie, toediening medicatie, dwangvoeding en consult bij... Inmiddels ben ik overgestapt op een vogelarts in Amsterdam. Hier ben ik tot nu toe heel tevreden over, en het is voor mij een flink stuk dichterbij (ca. 40 minuten rijden).

Mocht Hedwig niets kunnen vinden, kan je met haar overleggen of het raadzaam is om toch te behandelen voor MB. Dit moet dan wel minimaal 21 dagen (in Duitsland raden ze zelfs 28 dagen aan geloof ik), en wel beide vogels behandelen.

Voorlopig is het in ieder geval belangrijk het zilverwater en vitaminedruppels te blijven geven. Ik denk dat het ook raadzaam is eens in de maand een dag of 5 probiotica te geven. Wat denk jij, Engelien? Het is van groot belang de weerstand zo hoog mogelijk te houden bij beide vogels. Zorg ook dat ze niet (of zo min mogelijk) met ontlasting in aanraking kunnen komen (dus geen groenvoer op de grond, zorgen dat er niet op stoken gepoept wordt en anders even schoon maken etc.). Meer dan dat kan je niet doen, maar dan kan je het best goed onder controle houden hoor.

Ik heb, sinds de diagnose MB gesteld werd bij Sky, wel met regelmaat ontlasting opgestuurd. In het begin was het heel heftig en heb ik heel erg veel moeten behandelen. Toen werd de ontlasting eens per maand gecontroleerd. Dit heb ik langzaamaan uitgebreid tot eens per 3/4 maanden, en bij symptomen natuurlijk direct opgestuurd. Sinds ik zilverwater gaf, leverde de controles steeds vaker een negatieve uitslag, waardoor ik veel minder vaak hoefde te behandelen. :thumright:
Ok dan zal ik dit met haar overleggen als ze volgende week terug is van vakantie. Gelukkig heeft Indy niet elke dag last van zijn krop maar af en toe dat hij aan het kokhalzen is. Het is toch wel fijn zeker te weten of ze dit wel of niet hebben. En hoe moet die behandeling van 21 dagen dan? Kan dit gewoon door het water?

Ja precies maar CZ en vitamines doe ik nu ook trouw hoor. En groente op de grond geef ik niet meer. Ik moet even een nieuw hangbakje kopen voor eikrachtvoer en groenvoer.

Wat me wel opvalt dat ze maar in die rui blijven zitten terwijl ik ze vitamines geef en wat ik van Engelien heb gekregen. Vooral Hero heeft het goed te pakken. Hij heeft verder niet dat hij ziek is ofzo want hij speelt de hele dag buiten de kooi (nu ik thuis ben). Juist Indy zit meer in zijn kooi.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 07 mei 2014 15:13

En ook nog een paar foto's. Indy had al eens op mijn hoofd gezeten maar nu willen ze het de constant als ik in de buurt ben haha :-D

Het lukt alleen niet om Hero tam te maken qua vinger. Hij vertikt het om er op te stappen. Ook al doe ik mijn best met voordoen met Indy. Kan hij het nog wel leren aangezien hij 1,5 jaar is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 07 mei 2014 18:04

Wat heb je ook een ontzettend leuk duo.
Ik ben er bijna zeker van dat hij het nog kan leren om op je vinger te stappen, maar het zal veel tijd en geduld kosten. :-D
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Evelineo

Bericht door Evelineo » 08 mei 2014 15:19

Dank je Esther! ;-)

Hij moppert heel veel als je in de buurt komt. Dus het is geen makkelijke parkiet om tam te krijgen. Dat van op mijn vinger vliegen en op mijn hoofd heeft hij zichzelf aangeleerd. Als ik trosgierst in de kooi heb dan gaat hij op alle manieren zitten zodat hij er bij kan behalve op mijn hand. Indy is ook banger in de kooi dan buiten. Ik blijf het wel proberen hoor! Indy is trouwens erg aan het "rijden" op de slinger en binnen in de kooi op een stokje. Is dit wel normaal hoe vaak hij het doet? Hero doet het ook af en toe maar stukken minder dan Indy.
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 08 mei 2014 16:14

Indy is nu aan het puberen denk? Hormoontjes zijn lekker bezig dus ;-)

Over dat op je vinger zitten: dat kan nog makkelijk. Eigenlijk is hij nog hartstikke jong! Hoe lang het duurt is vaak meer karakter dan leeftijdgebonden, al kan het bij een oude parkiet, die het niet gewend is, natuurlijk wel langer duren. Bij een nieuwsgierige oude parkiet zal dit gemakkelijker en sneller gaan dan bij een angstige oude parkiet. Het is vooral een kwestie van vertrouwen. Dus als hij moppert als je dichterbij komt, doe dit dan liever niet. Nader tot het punt dat hij nog nét niet moppert, zeg maar, en hou dat vast tot hij ontspant. Tegen hem praten terwijl je dit doet, kan helpen. Zo kan je waarschijnlijk iedere keer een stukje meer naderen voordat hij begint te mopperen :thumright: Hij leert op deze manier dat jij hem respecteert en luistert als hij aangeeft dat je niet dichterbij mag komen.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 12 mei 2014 11:01

*wendy* schreef:Indy is nu aan het puberen denk? Hormoontjes zijn lekker bezig dus ;-)

Over dat op je vinger zitten: dat kan nog makkelijk. Eigenlijk is hij nog hartstikke jong! Hoe lang het duurt is vaak meer karakter dan leeftijdgebonden, al kan het bij een oude parkiet, die het niet gewend is, natuurlijk wel langer duren. Bij een nieuwsgierige oude parkiet zal dit gemakkelijker en sneller gaan dan bij een angstige oude parkiet. Het is vooral een kwestie van vertrouwen. Dus als hij moppert als je dichterbij komt, doe dit dan liever niet. Nader tot het punt dat hij nog nét niet moppert, zeg maar, en hou dat vast tot hij ontspant. Tegen hem praten terwijl je dit doet, kan helpen. Zo kan je waarschijnlijk iedere keer een stukje meer naderen voordat hij begint te mopperen :thumright: Hij leert op deze manier dat jij hem respecteert en luistert als hij aangeeft dat je niet dichterbij mag komen.
Ja Indy is van eind november 2013, dus denk het wel haha. Hij doet het wel erg vaak hoor! :-D

Hero zijn karakter is een beetje bangerig, hij moppert erg snel. Indy is meer ondernemend. Hij durft ook meer. Dank je wel Wendy, ik ga gewoon meer oefenen. Al is hij niet de makkelijkste. En mijn vinger is het niet meer nu mijn hoofd.

Hedwig heeft trouwens weer gereageerd op mijn mailtje. Had haar ook over ontwormen gevraagd. Hedwig geeft het volgende aan:

Beste Eveline,

Als je je parkieten binnen houdt hoef je ze alleen maar te ontwormen als je ze aanschaft.

De kosten van pellets vallen erg mee als je berekend wat je anders kwijt bent aan zaad, eivoer en vitamines.

Met vriendelijke groeten,

Hedwig van der Horst

Ik zelf wil echt niet over naar Pellets, maar hoe leg ik dit netjes uit aan Hedwig? Het gaat nu prima met het voer dat ik nu geef. En geef ook eikrachtvoer en vitamines dus daar ligt het niet aan. Indy heeft minder vaak last van het kokhalzen gelukkig, maar moet ik nog vragen of ze allebei wilt onderzoeken op Megabacterie?
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 12 mei 2014 12:11

Je zou bij Hedwig aan kunnen geven, dat je de vogels liever op zaadvoer houdt. Het zijn jou vogels hoor, dus jou beslissing. Zij adviseert alleen. Mijn mening daarnaast is dat ik eerst zou willen weten wat de oorzaak is van het kokhalzen. Dat is dan ook wat ik aan zou geven. Overzetten op pellets is in veel gevallen een hoop gedoe en een aanslag op het lijfje van een grasparkiet. Daar Indy kokhalst en dus - blijkbaar - iets onder de leden heeft, is het naar mijn idee niet raadzaam om over te stappen naar pellets. Dit dien je alleen te doen bij gezonde vogels. Daarnaast is Hero behoorlijk kieskeurig en betwijfel ik of het zou gaan lukken zonder pure dwang. Dat is wat ik zou aangeven. Ik denk alleen wel dat dit veel gemakkelijker zou gaan als je haar aan de telefoon krijgt, dan via mail. Via mail kunnen woorden verkeerd overkomen of anders overkomen dan bedoeld, daarnaast zou je dan veel meer tegelijk kunnen bespreken met haar.
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 12 mei 2014 12:23

Vreemd advies van Hedwig. Elk dier heeft wormen. Deze worden niet constant uitgescheden met de ontlasting daar dat cyclusgebonden is. Wormen die ingekapseld zijn komen er met een ontworming niet uit. Dus dat een binnenparkiet maar 1x ontwormd moet worden is een heel vreemd advies en ook al eens vaker mis gegaan. Ergens hier op het forum staat ook nog een geval van iemand die valkjes binnen had waar de spoelwormen op een gegeven moment uit kwamen. De infectiedruk is er binnen niet of nauwelijks dus ze hoeven niet zo vaak als de parkieten die in volières leven.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 12 mei 2014 12:33

Engelien schreef:Vreemd advies van Hedwig.
Dat vind ik in dit hele geval, niet alleen over de wormen. Er wordt aangeraden over te stappen op pellets. Het betreft een niet fit parkietje, die kokhalst. Ik dacht dat Hedwig anders was, maar nu lijkt zij op de artsen die wij hier steeds zo afkraken omdat ze direct pellets aanraden, zonder te onderzoeken wat er nu eigenlijk aan de hand is. En dat is nu precies wat hier gebeurd... Waarom wordt er niet eerst eens goed onderzoek gedaan?
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 12 mei 2014 13:46

Ja vind het ook allemaal enigzins vreemd. Overzetten bij pellets doe je bij een gezonde parkiet want is al een aanslag genoeg. Maar zie ook niet het nut er van 1 maar dat is een eigen mening. Meende ook dat Hedwig niet zo van de pellets was dus dat heeft me sowieso al verbaasd.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Evelineo

Bericht door Evelineo » 12 mei 2014 14:26

Ja heel apart inderdaad allemaal. En ik heb aangegeven dat mijn parkieten niet makkelijk zijn in het er naar over gaan. Ik wil het ook nog steeds niet. Maar misschien zegt ze dit omdat er zoveel vogels met dezelfde symptomen bij haar komen? Wat moet ik nu beantwoorden?
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 12 mei 2014 16:32

Engelien schreef:Ja vind het ook allemaal enigzins vreemd. Overzetten bij pellets doe je bij een gezonde parkiet want is al een aanslag genoeg. Maar zie ook niet het nut er van 1 maar dat is een eigen mening. Meende ook dat Hedwig niet zo van de pellets was dus dat heeft me sowieso al verbaasd.
Ja, ik vind dit heel vreemd gaan. Ik zit met de vogels inmiddels in Amsterdam, en niet meer bij Hedwig, maar dit had niet zo zeer met haar adviezen te maken, maar vooral met de communicatie (telefonisch, per mail en per post) waar ik niet tevreden over was. Ik heb Hedwig qua kennis ervaren als iemand die onderzoekt en daarnaar handelt, en die ook niet iedereen steevast adviseert om over te zetten op pellets, en al helemaal geen zieke parkietjes. En dat zie ik in deze adviezen helemaal niet terug.
Evelineo schreef:Ja heel apart inderdaad allemaal. En ik heb aangegeven dat mijn parkieten niet makkelijk zijn in het er naar over gaan. Ik wil het ook nog steeds niet. Maar misschien zegt ze dit omdat er zoveel vogels met dezelfde symptomen bij haar komen? Wat moet ik nu beantwoorden?
Eveline, het is belangrijk heel duidelijk aan te geven wat je niet wilt en wat je wel wilt. Dat is wel iets wat je zelf moet doen. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen:
Antwoorden dat je overzetten op pellets niet wilt. Dit kán je motiveren, als je dat wilt, dat ben je niet verplicht. De motivatie kan zijn dat Indy duidelijk gezondheidsproblemen heeft en dat overzetten op pellets op zo'n moment niet verstandig is, en dat het erg moeilijke eters zijn en overzetten dus vrij onmogelijk is zonder regelrechte dwang en dat je daar niet aan wilt beginnen. En aangeven wat je wél wilt: onderzoek naar het kokhalzen van Indy, omdat hiervoor een oorzaak moet zijn. Wat ik denk dat het beste is, is langsgaan om van beide vogels ontlasting te laten onderzoeken én een kropuitstrijkje te laten maken. Mocht er niets uitkomen, zou ik toch nog eens nadenken over het hoe dan ook behandelen tegen MB (omdat dit gewoonweg niet altijd uit onderzoeken blijkt), daar Indy klassieke symptomen toont.

Maar uiteindelijk is het helemaal aan jou wat jij wilt he. Wat zegt jou gevoel?
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 13 mei 2014 12:45

*wendy* schreef:
Engelien schreef:Ja vind het ook allemaal enigzins vreemd. Overzetten bij pellets doe je bij een gezonde parkiet want is al een aanslag genoeg. Maar zie ook niet het nut er van 1 maar dat is een eigen mening. Meende ook dat Hedwig niet zo van de pellets was dus dat heeft me sowieso al verbaasd.
Ja, ik vind dit heel vreemd gaan. Ik zit met de vogels inmiddels in Amsterdam, en niet meer bij Hedwig, maar dit had niet zo zeer met haar adviezen te maken, maar vooral met de communicatie (telefonisch, per mail en per post) waar ik niet tevreden over was. Ik heb Hedwig qua kennis ervaren als iemand die onderzoekt en daarnaar handelt, en die ook niet iedereen steevast adviseert om over te zetten op pellets, en al helemaal geen zieke parkietjes. En dat zie ik in deze adviezen helemaal niet terug.
Evelineo schreef:Ja heel apart inderdaad allemaal. En ik heb aangegeven dat mijn parkieten niet makkelijk zijn in het er naar over gaan. Ik wil het ook nog steeds niet. Maar misschien zegt ze dit omdat er zoveel vogels met dezelfde symptomen bij haar komen? Wat moet ik nu beantwoorden?
Eveline, het is belangrijk heel duidelijk aan te geven wat je niet wilt en wat je wel wilt. Dat is wel iets wat je zelf moet doen. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen:
Antwoorden dat je overzetten op pellets niet wilt. Dit kán je motiveren, als je dat wilt, dat ben je niet verplicht. De motivatie kan zijn dat Indy duidelijk gezondheidsproblemen heeft en dat overzetten op pellets op zo'n moment niet verstandig is, en dat het erg moeilijke eters zijn en overzetten dus vrij onmogelijk is zonder regelrechte dwang en dat je daar niet aan wilt beginnen. En aangeven wat je wél wilt: onderzoek naar het kokhalzen van Indy, omdat hiervoor een oorzaak moet zijn. Wat ik denk dat het beste is, is langsgaan om van beide vogels ontlasting te laten onderzoeken én een kropuitstrijkje te laten maken. Mocht er niets uitkomen, zou ik toch nog eens nadenken over het hoe dan ook behandelen tegen MB (omdat dit gewoonweg niet altijd uit onderzoeken blijkt), daar Indy klassieke symptomen toont.

Maar uiteindelijk is het helemaal aan jou wat jij wilt he. Wat zegt jou gevoel?
Bedankt voor je reactie :thumright:

Mijn gevoel zegt niet overgaan naar Pellets (inderdaad omdat Indy een zwak parkietje is, door alle verhalen op GO en financieel speelt ook zeker mee).

Ik ga inderdaad even naar Hedwig terugkoppelen dat er een oorzaak voor Indy zijn kokhalzen moet ontdekt worden. Tevens vind ik hem erg mager eruit zien en trilt heel erg.

Ik laat het weten als ik een reactie van Hedwig ontvangen heb ;-)
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 13 mei 2014 13:09

Ik zou ook behandelen voor MB zeker als hij mager is en goed eet. Alle symptomen spreken ervoor.

Verder ben jij zelf de baas over wat jij wilt voor jou parkietjes en voel je zelf het beste aan wat wel of niet geschikt is. Dierenartsen maken helaas ook vele fouten. Als ik hier soms mijn eigen gevoel niet had gevolgd hadden we een aantal dieren minder gehad. (Even in het algemeen en niet tegen Hedwig)

Evelineo

Bericht door Evelineo » 14 mei 2014 14:28

Ok en is behandelen voor MB duur en hoe moet het precies? Kan ik dit ergens vinden hier op GO?

Ik wil zeker het beste voor mijn parkietjes! Ik baal er gewoon goed van dat ik zoveel pech met ziektes heb :sad:
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 14 mei 2014 15:23

Probleem is dat je dat van Hedwig moet hebben daar het alleen op recept verkrijgbaar is. Fungizone koste zo rond de 5 a 6 euro maar ze gebruikt nu andere middelen maar daar weet ik de prijs niet van daar ik ze nooit nodig gehad heb.

Oraal behandelen is het beste en ik zou dan 4 weken lang geven. (In NL is het 21 dagen en in Duitsland 4 weken maar vind ze daar een stuk verder dan in NL dus persoonlijk zou ik dat aanhouden)

Evelineo

Bericht door Evelineo » 19 mei 2014 09:06

Ok dan zal ik dit met haar moeten overleggen. Kan de medicatie niet via het water dan? Het is wel erg lang en met twee vogels erg lastig om 4 weken te geven.

Ik heb inmiddels ook een reactie van Hedwig mogen ontvangen n.a.v. mijn mail.

Beste Eveline,

Zeker kun je langskomen. Een consult (waarbij ik beide vogels nakijk) kost 37,50 euro. Je kunt telefonisch een afspraak maken of via de mail.

Met vriendelijke groeten,

Hedwig van der Horst

Dit moet ik dan maar even inplannen bij haar. Alleen ik heb net te horen gekregen dat ik een tijdelijke baan heb en kan ik donderdag al starten. Dus dan moet ik even afwachten wat mijn vrije dag in de week wordt om langs te komen of een zaterdag.
Afbeelding

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 19 mei 2014 09:25

Hedwig is ook op zaterdag open.

Het kan niet via het water, moet gewoon rechtstreeks gegeven worden, anders heeft het echt geen zin.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 21 mei 2014 15:33

Dank je Wendy. Hedwig heeft inderdaad laten weten ook tussen 16:00-18:00 uur open te zijn op zaterdag. Ik zal binnenkort even een afspraak met haar maken. Eventueel kan het ook op een vrije dag van mij maar weet nog niet welke dag het wordt. Ik ga morgen bij mijn nieuwe baan beginnen en krijg dan ook te horen wat mijn vrije dag wordt. Wordt vervolgd!

Het gaat met Indy wel een stuk beter. Hij heeft zelden nog last van het kokhalzen. Dus misschien dat CZ in het water goed helpt. Ze spelen er op los! Wel vind ik hem nog steeds veel trillen en zijn ene vleugel vind ik niet goed zitten (hangt wat naar beneden).
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 16 jun 2014 18:19

Even weer een update:

Het gaat erg goed met Hero en Indy. Ik ben nog steeds bezig om een afspraak met Hedwig te maken. Helaas reageert ze bijna niet en als ze reageert is mijn optie alweer voorbij. Maar ik ben nog wel druk bezig om een afspraak te maken om langs te gaan. Gelukkig is er aan beide weinig te merken. Indy heeft heel af en toe nog een kokhals neiging, maar stukken minder dan toen hij behandelt moest worden.

Ze zijn erg druk met spelen en ravotten met elkaar. Heerlijk om naar te kijken. Ik zal binnenkort weer wat nieuwe foto's plaatsen. Heb nu een tijdelijke klus voor de zomer dus het is er nog niet van gekomen. Wordt vervolgd!
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 16 jun 2014 19:09

Nu ik toch bezig ben :razz:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Esther67
Moderator
Contacteer:

Bericht door Esther67 » 16 jun 2014 20:19

Die tweede foto is grappig.
Net of hij zegt, Tadaaaaaaa. Net een paaldans act :-D
Afbeelding

Voor altijd een mooie herinnering..... Luca 21-12-`11 Jessie 23-07-`12 Jada 02-09-`14 Bodie 02-09-`14 Indy 21-03- '16

Peter
Contacteer:

Bericht door Peter » 16 jun 2014 20:57

Ze zien er allebei prachtig uit! Echt een leuk stel samen!!
Groetjes Peter :sunny:

Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 16 jun 2014 21:22

Fijn dat het weer beter gaat met ze,dat is niet leuk als ze wat hebben.
Leuke foto's!!
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

nancy

Bericht door nancy » 17 jun 2014 07:43

Ik ben weer bijgelezen ook hier. Je hebt wat te stellen gehad met je tweetal. Gelukkig gaat alles weer een stuk beter met hun beide. Leuke foto's trouwens.
Maak je grote plannen voor later wat kleiner en begin nu!

Jolanda1979

Bericht door Jolanda1979 » 17 jun 2014 08:08

gelukkig gaat het weer beter en wat een leuke foto´s! Wij hebben hier ook zo´n paaldanseres :lol:
Afbeelding

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 17 jun 2014 11:11

Wat een leuke foto's, vooral die in het badje vind ik erg leuk en heel veel succes met je zomer klus !
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 21 jun 2014 10:33

Dank jullie wel! Ik ga vanmiddag naar Hedwig voor een goed onderzoek. Al doen ze het goed op CZ in het water. Ik wil het toch zeker weten.

Wel een rot eind rijden, maar gelukkig verder geen plannen vandaag.

En jullie hadden gelijk, Indy is helemaal groen geworden op zijn buik. Dus toch niet met een blauwe gloed. Of kan dat nog komen?

Dank je wel Hélène! Ben weer even bezig en hopelijk daarna snel iets voor langere tijd.
Afbeelding

Evelineo

Bericht door Evelineo » 30 jun 2014 20:16

Doordat er vorig weekend veel files stonden vanwege een evenement moest ik de afspraak naar afgelopen zaterdag verzetten. Afgelopen zaterdag op naar Riel. Het was wel druk op zaterdagmiddag, maar toen ik kwam was er 1 iemand voor mij.

Ik moest eerst wel uitleggen wie ik was (terwijl ik paar dagen ervoor nog afspraak had gemaakt, maar ja ze is erg druk). Ze heeft Indy en Hero's ontlasting onderzocht (je kon alleen niet zien van wie welk poepje was maar ja). En ze hadden toch weer bacteriën. Erg balen! Ik geef ze sinds vorig onderzoek Collodiaal Zilver in het water maar dat helpt niet om het tegen te houden ben ik bang. Ook luisterde ze naar hun longen en daar hoorde ze ook wat. Toen vroeg ik nog of er naar Indy's krop gekeken moet worden, omdat hij af en toe braakt maar dat vond ze niet nodig :shock: :shock:. Ik dacht dat ik daarvoor o.a. langs kwam maar na paar keer vragen werd het niet gedaan. Ook gaf ik aan dat Hero al lange tijd in de rui was (geef regelmatig vitamines en eikrachtvoer), maar ze gaf aan dat Engelse dit vaker en langer hebben en daarom vitamine A belangrijk is.

Ik kreeg uiteindelijk weer Synolux mee voor de bestrijding van bacteriën en ze adviseerde mij om palmnotenolie te gaan gebruiken (voor vitamines A) en om bacteriën tegen te gaan. Het blijkt veel vitamines A te bevatten en ze adviseert het nu een paar maanden. Het blijkt dat je het bij de Toko kan halen (goedkopere variant). Een vogel variant kost meer dan 30 euro. Is iemand hier bekend mee?

Ik weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik heb er nu alles aan gedaan naar mijn gevoel en er genoeg geld in gestoken, maar nog niet gevoel dat ik verder gekomen ben. Gelukkig ogen ze niet ziek (al zijn ze wel lange tijd in de rui, vooral Hero) en Indy braakt niet zo erg veel.
Afbeelding

martine

Bericht door martine » 01 jul 2014 08:33

Prachtig stel zeg. :thumright:
Afbeelding

lieve Jago, Luna`tje, Ziva en Zimba... uit het oog maar voor altijd in ons hart

*wendy*
Moderator
Contacteer:

Bericht door *wendy* » 01 jul 2014 10:45

Oké, daar ben je dus ook niet zoveel mee opgeschoten. Ik had niet weggegaan zonder het kropuitstrijkje en medicatie voor MB, maar dat ben ik...

Zilverwater is geen wondermiddel. Het doet z'n werk, maar door de behandeling was de weerstand laag, en daardoor hebben ze het waarschijnlijk weer opgelopen. Na de behandeling even een week probiotica gebruiken en dan even met een dubbele dosis zilverwater beginnen voor ca. 2 weken, en dan weer terug naar de normale dosering, dat is wat ik zou doen.
Afbeelding

**Renée**
aga liefhebber
Contacteer:

Bericht door **Renée** » 01 jul 2014 11:07

Maar Wendy waarom medicatie voor MB terwijl dat niet gevonden is?
En ik neem aan dat Hedwig toch wel weet of er een kropuitstrijkje nodig is of niet.

Eveline heeft hedwig gezegd van die goedkopere variant? Want na mijn weten is die niet goed voor vogels hoor.
En palmolie is verder wel heel goed gebruiken ze ook veel voor papegaaien. Zolang je maar niet teveel geeft.

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 01 jul 2014 11:42

Renée omdat er wel MB is gevonden een paar weken terug en de parkiet MB achtige symptomen heeft. En daarvoor ging ze naar Hedwig en is ook een hele normale gang van zaken om dan een krop afstrijkje te doen. En zal normaal ook elke vogelarts doen in zo'n geval maar Hedwig heeft en geeft hele vreemde adviezen de laatste weken of laat het er maar gewoon helemaal bij en dat is erg zonde. En als een klant vraagt om een kropafstrijkje dan hoort dat ook te gebeuren.

Plaats reactie