De deugnieten van Audrey

Hier kunnen foto`s en/of Filmpjes van uw parkietjes geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Audrey57

Re: De deugnieten van Audrey

Bericht door Audrey57 » 19 sep 2015 22:29

Donderdag naar Albert Heijn geweest, andijvie halen :mrgreen: vandaag had ik wat water in een schaaltje gedaan, een handje andijvie er bij en hopen dat ze de weg er naar toe vonden. Even later keek ik, en zag Mika en Pluk bij de andijvie. Nu ja, Pluk er middenin natuurlijk, Mika netjes op de rand van het schaaltje. En ook Toby zat er rond! :-D Erg leuk.

De ukken krijgen ook nog iedere ochtend een stukje trosgierst dat ik vast houd, lekker ontbijtje. Mika stapt ook nog steeds op, houden zo dus. Toby en Sky zitten afwisselend met interesse en verafschuwing te kijken. Soms zie je ze denken 'Wat DOEN jullie nu?'. Als ik Toby bij dat andijviebadje zie, denk ik dat hij uiteindelijk ook wel durft komen meesnoepen. En hopelijk Sky dan ook wel.
Afbeelding

Lieve Toby (hier sinds 10/08/2013)
Schattige Sky (°08/09/2013, hier sinds 30/10/2013)
Avontuurlijke Mika (°05/06/2015, hier sinds 30/07/2015)
Grappige Pluk (°07/06/2015, hier sinds 30/07/2015)

Rust zacht kleine Zazou <3 ik zal je nooit vergeten. (hier sinds 21/07/2009 *05/08/2013)
Tot we elkaar terug zien, mijn dappere strijder. Croky, kusje klein bollievogeltje (°21/08/2006, hier sinds 02/10/2006, *22/12/2014) <3

dicyvo

Bericht door dicyvo » 16 okt 2015 18:10

Hoe gaat het met je viertal Audrey? Willen ze nog een beetje tam worden? En hebben ze het nog een beetje leuk samen?
Afbeelding

Audrey57

Bericht door Audrey57 » 16 okt 2015 23:35

Ze hebben het SUPERleuk samen! Echt een leuke bende, en heerlijk om ze samen bezig te zien.

Sky vindt het allemaal wel best, en trekt veel met Mika op. Verder leert hij de kleintjes vooral alles wat ze niet moeten leren (aan een ingekaderde puzzel hangen, een pluchen bloem verkrachten, knagen aan dingen waar ze beter niet aan knagen,...). Echt een soort van oom of zo. :mrgreen: Hij zit vaak even alleen in de kooi, beetje rust opzoeken vermoed ik.

Toby vindt het vooral vermoeiend, die twee energieballetjes, en hij is 's avonds ook de eerste die in een diepe slaap is met z'n kopje tussen z'n vleugeltjes. Hij moet wat meer van zich afbijten vind ik, hij laat zich vaak wegjagen. Maar hij bekommerde zich de eerste tijd wel om Pluk, en ik zie ze nog veel samen zitten. Hij slaapt bvb. ook altijd bij Pluk in de buurt.

Mika is erg lief, stapt nog steeds vlot op om een stukje trosgierst te eten en beetje te kroelen. Enkele dagen geleden was hij klaar met een stukje trosgierst, en hief hij z'n vleugeltje op. Ik moest even krabben :lol: Na de rui is een groot stuk van de grijze helm op z'n koppie weg. Staat zijn mannetje! Hij is erg lief, maar als de andere in de weg zitten, krijgen die wel een knauw. Wat ik vooral naar Sky toe heel dapper vind, aangezien die een kop groter en dubbel zo breed is. Verder heeft hij de vroegere favoriete slaapplek van Toby en Sky ingepikt, en ze hebben het laten gebeuren.

Pluk is, tja... Pluk :mrgreen: Hangt meer ondersteboven dan rechtop, is altijd wel ergens aan aan het knagen. De kleinste van de vier, maar zeker ook de brutaalste en degene die het meest lawaai maakt. De eerste om een stukje trosgierst te komen eten. Slaapt nog steeds op het geliefde groene schommeltje. Hij stalkt de anderen ook, bij voorkeur wanneer die net even rustig zitten te dutten of poetsen. :mrgreen: Ik was ziek en had een keelontsteking en moest dus veel hoesten, en even later kuchtte hij gezellig mee. Dus dat belooft.
Afbeelding

Rust zacht kleine Zazou <3 ik zal je nooit vergeten. (hier sinds 21/07/2009 *05/08/2013)
Tot we elkaar terug zien, mijn dappere strijder. Croky, kusje klein bollievogeltje (°21/08/2006, hier sinds 02/10/2006, *22/12/2014) <3

dicyvo

Bericht door dicyvo » 17 okt 2015 07:04

Dat klinkt gezellig :-D :thumright:
Afbeelding

Audrey57

Bericht door Audrey57 » 15 jan 2016 23:25

O, wauw, is het echt al 3 maanden geleden dat ik nog wat postte over mijn deugnieten? :oops:

Eigenlijk gaat alles z'n gangetje, en dat is prima zo. Ze amuseren zich te pletter, en zijn zo leuk om samen te zien.

Pluk is nog altijd zijn enthousiaste, brutale zelf. Heeft het hoogste woord en zwijgt alleen als het donker is of als hij nodig zijn veertjes moet poetsen. Klein opdondertje, en hij heeft nog altijd een érg hoog uk-gehalte, ik vrees dat dat blijft, hij zit bijvoorbeeld meestal in de voerbak om te eten ipv op de rand :lol: Maar hij heeft erg veel plezier, en dat is natuurlijk heel leuk om te zien. De anderen laten zich ook de les spellen door dat kleine ding. :mrgreen: En ik eigenlijk ook wel, haha, soms zit ik met de laptop op bed, en dan landt hij en kijkt heel arrogant. Hij wil trosgierst! Dus hij komt het nog steeds uit mijn hand eten.

Toby is Pluk z'n beste vriend, maar heeft ook af en toe wat rust nodig en trekt zich dan terug in de kooi. Waarna Pluk volgt natuurlijk. Arme Toby... hij is een beetje te lief. Maar hij vindt het ook wel leuk om door Pluk gevoerd te worden, en terug te voeren (laatst met een speekseldraad tussen hen in, ieuwwwww!). Ze lopen en vliegen wat af samen. Toby durft ook al wat trosgierst te komen halen uit mijn hand. En dat is erg dapper, want ik houd meestal geen hele of halve stengen, maar 1 zo'n stukje vast. Vooral met Mika durft hij, Pluk is wat te onstuimig, of je kunt het hebberig noemen. Ook groenten vallen steeds meer in de smaak, de ukkies hebben hem daarin echt gestimuleerd. En met Sky trekt hij natuurlijk ook nog veel op.

Mika is een schatje. Echt een lieverd, hij stapt nog steeds op mijn vinger en krijgt graag kusjes. En trosgierst ;-) Hij is vooral dikke maatjes met Sky, die 2 zoeken elkaar veel op. Ook met Toby en Pluk kan hij het wel goed vinden, een echt allemansvriendje. Mika is een rustig karaktertje, maar kan ook heel wild zijn en vliegt en springt dan alle kanten op. Vooral samen met Pluk als 2 idioten rondjes vliegen schijnt erg leuk te zijn. Hij is ook altijd de eerste om nieuw eten te testen, maar de anderen volgen en Pluk durft dan wel nogal hebberig te zijn. Dat kan Mika niet altijd goed verdragen.

Sky vindt Toby nog altijd leuk, maar met Mika zit hij tegenwoordig het meest samen. Met Pluk zelden, wel als er een derde bijzit, maar eigenlijk nooit met z'n tweetjes. Hij heeft ook ontdekt dat hij de voerbak een klein beetje kan optillen en dan kan laten vallen. De mensen die ook een Montana Madeira 2 met bijhorende voerbakken hebben, vinden dat waarschijnlijk best knap. Er is ook een wijnrekje bijgekomen, en daar zit hij erg graag op. Ook de bloem is nog steeds favoriet, maar Pluk vindt die ook leuk. En Mika eigenlijk ook, dus Sky heeft de bloem nog zelden voor zich alleen. Sky durft nog niet uit mijn hand eten, maar is er wel graag bij als er andijvie of ander lekkers staat.

Tja, wat kan ik nog meer zeggen? Had ik al gemeld dat ik ze zo leuk vind? :-D
Ze hebben ook elk hun eigen karakter, en om dat te merken moet je zelf grasparkietjes hebben denk ik. Mijn omgeving snapt nog steeds niet wat ik er zo leuk aan vind, maar ze zijn wel zo lief om dat niet te laten merken :mrgreen:

Ik ga proberen binnenkort wat tijd vrij te maken om terug wat foto's te plaatsen.
Afbeelding

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 16 jan 2016 13:21

Fijn dat je zo geniet van al die verschillende karaktertjes en laat iedereen maar denken wat ze willen hoor ook al snappen ze het niet.
Ik heb dat hier ook met mijn 40 + aan vogels.
Ik ken ze ook allemaal van karakter en van naam.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

kitty

Bericht door kitty » 16 jan 2016 15:01

[quote="Hélène"]Fijn dat je zo geniet van al die verschillende karaktertjes en laat iedereen maar denken wat ze willen hoor ook al snappen ze het niet.
Ik heb dat hier ook met mijn 40 + aan vogels.
Ik ken ze ook allemaal van karakter en van naam.

Tja wat moet ik dan wel niet zeggen :scratch: Mijn 25 tal hebben niet alleen allemaal namen,maar de meesten ook nog eens bijnamen ;)). Lekker genieten hoor van je cluppie.
Afbeelding+ Verdina, Loano& Fiorello , Ambra,Marsala,Chiara,Figaro, Salvata, Moppie, Dusty, Fidelio, Floriano en Stamos
Afbeelding
Snowy+ 31.07.2011
Puffo + 04.09.2012
Gioia +25.12.2013
Perla +12.03.2014
Diamante 24.03.2014

dicyvo

Bericht door dicyvo » 17 jan 2016 09:37

Dat maakt het juist zo leuk, die verschillende karaktertjes en hoe ze met elkaar om gaan. De mensen die zelf geen beesten hebben kunnen vaak toch niet begrijpen hoe je soms bijna verliefd kunt zijn op je beesten en dat is ook niet uit te leggen.
Geniet jij er maar lekker van en je beestjes genieten ook dus ga zo door zou ik zeggen :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie