Twee mannetjes

Hier kunnen vragen en tips over de aanschaf geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Buddy

Twee mannetjes

Berichtdoor Buddy » 27 Jun 2016 19:32

hoi hoi,

Wij hebben een mannetje hij is 2 jaar oud nu rond september 2016. We willen hem niet alleen laten en willen er een mannetje bij doen (ervaringen in verleden met grasjes dat man-vrouw dat het vrouwtje dominant is en daar hebben we geen goede ervaringen mee dus).

Maar nu is alleen wel de vraag: hoe gaat het eigenlijk met twee mannetjes samen. Heeft iemand ervaringen die dat wil delen met mij? Hoe zijn die samen...vechten die ook....of......

Peter

Re: Twee mannetjes

Berichtdoor Peter » 28 Jun 2016 05:56

In elk goed huwelijk is wel eens ruzie. Dus ook in een vogelkooi met twee grasjes. Twee mannen samen is een goede combinatieen meestal zullen ze de beste vrienden worden,. Maar uiteraard zullen ze af en toe onenigheid hebben en even op elkaar tetteren. Dat hoort nou eenmaal bij!

Succes met je zoektocht, je parkietje kan het vast waarderen dat ie een vriendje krijgt!
Groetjes Peter :sunny:

Afbeelding

dicyvo

Berichtdoor dicyvo » 28 Jun 2016 08:07

Hier hebben de mannen ook wel eens woorden :mad: maar duurt nooit lang. Dominantie heeft een beetje nare klank maar helemaal gelijk zijn ze nooit. Dat voelt voor ons misschien onrechtvaardig maar het werkt nu eenmaal zo. Ze komen er samen wel uit.
Ligt er denk ik ook aan of ze ruimte en afleiding genoeg hebben en of ze hun energie kwijt kunnen.
Ik heb hier een (energiek) mannetje die bij de vorige eigenaar zijn (blinde) maatje begon kaal te plukken. Ze zaten samen in een klein kooitje en mochten er op een gegeven ogenblik ook niet meer uit. Dan hebben ze alleen elkaar om hun frustratie op te botvieren en zogenaamd gedragsproblemen te krijgen.

Veel plezier met de zoektocht naar een leuk maatje.
Afbeelding

Alex-dV

Berichtdoor Alex-dV » 03 Jul 2016 18:41

Ik heb niet anders dan goede ervaring gehad met mannetjes grasparkieten! :thumright:
Nog steeds heb ik twee in dezelfde kooi. Ze sturen elkaar vaak weg, maar zitten daarnaast in de rui ook elkaars kopveren te poetsen. Oorlog is het nooit. Dat was 't ook niet toen ik vier mannetjes in de kooi had. Wellicht dat de situatie anders was geweest als er ook popjes bij gezeten hadden, maar enkel mannetjes bij elkaar geeft naar mijn ervaring geen enkel probleem.

Terug naar “De aanschaf”