Kuikentjes?

Hier kan je van alles kwijt over andere vogels.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Nathalie

Kuikentjes?

Berichtdoor Nathalie » 21 Feb 2013 21:22

Jaaa!!! Afgelopen weekend heb ik mijn kipjes de kipjesdans zien doen.. :sunny:

Nu zit madame al een aantal dagen netjes op haar nestje vast te broeden..
Hopelijk zal alles goed gaan, want hier had ik nog niet zo vroeg op gerekend. Maar dat maakt niets uit. Ze zijn van harte welkom! Dus wie weet is er over een aantal weken wel een kuikentje uit het eitje gekropen..

Ik zat te denken om, als er kuikentjes komen, een cavia rennetje om het hokje heen te zetten met gaasnetje erboven, zodat de parkietjes de kuikentjes niet lastig kunnen vallen. Nu blijft de haan wel aanwezig, en zal de kuikentjes wel beschermen, maar ik wil natuurlijk niet dat er wat met mijn pietjes gebeurd. %%-
Dus ik denk dat dit wel een goede oplossing is.. Anders hoor ik het graag :mrgreen:

%%- %%- Ze heef in tussen ongeveer 5 eitjes gelegd.

Engelien
Gezondheid Expert

Re: Kuikentjes?

Berichtdoor Engelien » 21 Feb 2013 22:42

Ik denk dat parkieten en kippenkuikens niet goed zal gaan in een volière. De kans dat ze aangevreten worden is erg groot. Hier werden de japanse kwartels volwassen al aangevallen. laat staan weerloze kippenkuikens. Ook zal het nu met die kou niet handig zijn.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 21 Feb 2013 23:16

Nee dat lijkt me ook erg koud nu,kan je ze niet verhuizen naar je nacht gedeelte?
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 08:52

Daar zitten ze nu ook Debby :)!

@ Engelien, ja dat had ik hier ook meegemaakt... Ik denk mochten er kuikentjes komen, dat ik er dan gewoon een cavia rennetje met een gaas netje erover heen doe.. Moet de haan er dan wel bij blijven? Of mag die aan het andere kant van het gaas blijven mee kijken?

Ik zou ze eventueel naar binnen kunnen verplaatsen, maar denk niet dat mama kipje dat leuk gaat vinden? Dus cavia rennetje lijkt me de beste oplossing :)

**Renée**
aga liefhebber

Berichtdoor **Renée** » 22 Feb 2013 10:19

En kan je dan niet het dak van de caviaren met gaas doen? Want zo een net lijkt me dan weer gevaarlijk.
Daar kunnen de parkietjes zo makkelijk in vast raken. En een caviaren als dat die brede openingen heeft wat ik me voor kan halen dan kunnen parkietjes daar toch ook door?

Misschien kan je dan beter helemaal een ren maken met gaas.

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 10:28

Hallo Renée,

Ja ik zat ook al te kijken, we hebben nog verschillende oude gaasrennetjes staan. Heb vandaag de eitjes bekeken en zag helaas nog niets zitten.

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 22 Feb 2013 10:29

Maar dan is het nog steeds te koud...... ik zou daar zeker nog een maand mee wachten.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 10:33

Welke temperatuur moet het ongeveer zijn dan Engelien? Ik vind het namelijk zielig om haar eitjes nu weg te gooien, nu ze al een aantal dagen op haar eitjes broed.

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 22 Feb 2013 10:41

Het lijkt mij dat de nachtemperaturen zowiezo minstens 8 graden boven nul moeten zijn!
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 10:43

Heb de thermometer er neergelegd nu, en meet de temperatuur van vannacht ook nog eens.
Naja toen het - 20 graden was, was het er binnen 2.. dus het lijkt me wel warm genoeg met de warmte lamp aan.
Mocht het te koud worden, doe haal ik haar eitjes weg. Ze moet natuurlijk niet verzwakken %%-

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 22 Feb 2013 11:27

Dan moeten ze wel continue onder die warmte lamp zitten en er niet onderweg kunnen lopen. Kuikens hebben echt warmte nodig. Goede vriend van ons fokt het hele jaar en die kuikens gaan in kisten en die zitten continue strak onder de lamp anders zijn ze zo dood. En Maart en April kunnen nog erg koud zijn. En beter de eitjes weg na een paar dagen broeden als op het eind. Ook voor de kip is het niet gezond met de kou te moeten broeden daar dit zeer veel van haar vergt.

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 11:42

Ik laat haar nog een paar dagen zitten, als de eitjes bevrucht zijn haal ik haar naar binnen, en anders haal ik de eitjes weg. :) De warmtelamp blijft aan natuurlijk.

Nicki
Photoshop Expert

Berichtdoor Nicki » 22 Feb 2013 11:49

Jij vraagt weer om raad om het dan toch te negeren en dat te doen wat je toch al wou doen. ;-)
Wat voorbij is is voorbij, wat nog komen gaat is er nog niet...

Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 22 Feb 2013 12:00

Nicki schreef:Jij vraagt weer om raad om het dan toch te negeren en dat te doen wat je toch al wou doen. ;-)

Ja vraag me soms ook af waar men de moeite voor doet.

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 22 Feb 2013 12:36

Ik denk dat we teveel vertrouwen hebben in Nathalie,dat ze ooit nog eens gaat luisteren naar goed advies
Afbeelding
Afbeelding

kitty

Berichtdoor kitty » 22 Feb 2013 13:07

Nicki schreef:Jij vraagt weer om raad om het dan toch te negeren en dat te doen wat je toch al wou doen. ;-)

:thumright:
Afbeelding+ Verdina, Loano& Fiorello , Ambra,Marsala,Chiara,Figaro, Salvata, Moppie, Dusty, Fidelio, Floriano en Stamos
Afbeelding
Snowy+ 31.07.2011
Puffo + 04.09.2012
Gioia +25.12.2013
Perla +12.03.2014
Diamante 24.03.2014

Marcia

Berichtdoor Marcia » 22 Feb 2013 15:14

Ik heb weinig verstand van kuikens, dat geef ik toe. Maar... ik vind niet dat we met twee maten moeten gaan meten nu. Er is op het forum een trend gaande dat veel mensen vroeger in het jaar beginnen met kweken of ook in de winter gaan kweken met hun vogels. Sommigen doen dit verwarmd met een temperatuur van 10 graden, anderen onverwarmd en dan is de temperatuur vaak lager. Bij mij loopt de kweek hierdoor ook niet lekker, mede door de kou. Hier heb ik veel van geleerd, ondanks dat ik voordat ik startte met een aantal forummers overlegd heb en iedereen het idee had dat het wel kon.

Ik vind niet dat we tegen de een moeten zeggen dat het kan, en tegen de ander dat het niet kan. Als je hier de diverse kweekdraadjes leest, dan wordt namelijk de indruk wel gewekt dat je 'gewoon' kan kweken met vogels in deze tijd, gezien er een hoop zijn die dat nu in de schuur doen bij vrij lage temperaturen. Dat anderen dan denken 'goh, het kan toch?' is dan vrij logisch... En zeker als je dieren zelf opeens eieren gaan leggen, dan denk je helemaal dat het wel mogelijk is.

'Gewoon' kweken is er echter niet bij, is mijn ervaring. Ik heb hiervan geleerd dat ik dit nooit meer ga doen, ik start volgend jaar netjes eind februari, als het niet later is. Ik vind het ook niet handig dat tegen de een wordt gezegd dat ie hierdoor onverantwoord bezig is, terwijl de ander alleen maar 'sterkte' toegewenst krijgt. Niemand heeft namelijk ooit tegen mij gezegd dat ik stom bezig ben, terwijl ik zelf regelmatig dacht 'jezus, had ik nu maar later begonnen'. Natalie is niet handig gestart hier op het forum, maar ik weet niet of het eerlijk is dat dit haar altijd moet blijven achtervolgen.

Hoe het met kuikens zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze vaak onder warmtelampen lopen als ze net uitgekomen zijn. Mijn idee zou dus zijn om je kipje met eieren en al in een aparte kooi of bench te plaatsen, onder een lamp. Zo kunnen ook je parkieten er niet bij. Wat ik van Natalie begrepen heb, is dat het in haar nachthok gemiddeld rond de 10 graden is, dus niet warmer of kouder dan bij anderen die onverwarmd kweken. Een extra lamp voor het kipje zou dan toch voldoende moeten zijn?

Ik wil geen discussie meer hier over of Natalie dingen wel of niet op gaat volgen, dat wordt bij anderen namelijk ook niet 'gecontroleerd'. Als er wat is rondom dit draadje, dan graag in PB naar mij sturen.
Groetjes!
Afbeelding
Wie het laatst lacht... ...heeft geen humor

Nicki
Photoshop Expert

Berichtdoor Nicki » 22 Feb 2013 15:30

Als iemand met ervaring of tenminste kennissen met ervaring een antwoord geeft en deze antwoord toch niet gewaardeerd wordt OF niets mee gedaan dan vind ik het eerlijk gezegd helemaal nutteloos om in toekomst überhaupt moeite te doen en te reageren. (daarmee bedoel ik de mensen die hier reageren en tips geven en dan toch niets mee wordt gedaan. die zullen namelijk met de tijd gewoon stoppen om te antwoorden en dat vind ik jammer)

Ik snap dat je neutraal wilt zijn Marcia.

Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 22 Feb 2013 15:30

Kippenkuikens kan je niet vergelijken met parkietenkuikens die de eerste 4 weken warm bij elkaar in een blok zitten. Kippenkuikens blijven niet zomaar onder een lamp zitten en eten direct zelfstandig en lopen over de grond. En dan is 10 graden echt te koud.

Even over je laatste opmerking. Het gaat toch niet over controle? ze geeft zelf aan het gewoon zo te doen als ze van plan was? Dus dat snap ik niet helemaal.
Laatst gewijzigd door Engelien op 22 Feb 2013 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy Cornelissen

Berichtdoor Roy Cornelissen » 22 Feb 2013 15:30

Wij broed kuikens in de broedmachiene maar zelfs daar wachten we mee tot ongeveer mei
Afbeelding Afbeelding

kitty

Berichtdoor kitty » 22 Feb 2013 16:20

"
Ik wil geen discussie meer hier over of Natalie dingen wel of niet op gaat volgen, dat wordt bij anderen namelijk ook niet 'gecontroleerd'. Als er wat is rondom dit draadje, dan graag in PB naar mij sturen."

?? Hier ben ik het dus niet mee eens! Dit is een forum als ik mij niet vergis Marcia. Een ieder is vrij om hier te plaatsen c.q. raad te vragen ( is ook het doel van een forum). Als je door eigen gedrag telkens weer mensen tegen je in het harnas drijft tja dan krijg je daar logischerwijze reacties op van de mensen die raad hebben gegeven en die in de wind geslagen wordt. Ik zie niet in waarom deze reacties niet openlijk geplaatst zouden mogen worden.
Afbeelding+ Verdina, Loano& Fiorello , Ambra,Marsala,Chiara,Figaro, Salvata, Moppie, Dusty, Fidelio, Floriano en Stamos
Afbeelding
Snowy+ 31.07.2011
Puffo + 04.09.2012
Gioia +25.12.2013
Perla +12.03.2014
Diamante 24.03.2014

Tania

Berichtdoor Tania » 22 Feb 2013 17:08

Ik heb totaal geen ervaring met kippen of eieren (behalve de exemplaren die ik in de pan bak,wat die eieren betreft dan toch ;)) ),maar ik ben wel benieuwd hoe dit avontuur verder zal verlopen. :-D
Afbeelding

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 Feb 2013 17:14

Ja een forum ja. En sommige dingen moet je gewoon niet doen als je iemand persoonlijke situatie niet kent. En ik snap niet dat jullie zo blind zijn om te denken dat ik niets met jullie advies toe, of het niet waardeer.

Aller eerst doe ik kipje wel naar binnen, als de eitjes bevrucht zouden zijn. Zodat mama en later ook de kuikentjes warm zitten.

Of moet ik volgens jullie nu rap kip eieren weggooien of kip meteen naar binnen halen, omdat madame anders dood gaat van oververmoeidheid? Nou overdrijven kan ook. Ik geef mijn dieren de tijd, en ze heeft tot nu toe nergens last van, gaat af en toe eten en drinken zoals het moet, en verder is het er niet koud en staat de warmtelamp boven haar nest kastje.

Ik heb van kleins af aan trouwens al kippen gehad, en iedereen om mij heen %%- Krijg de hele tijd advies ook van buiten het forum. En daar doe ik echt wel wat mee.

Marcia

Berichtdoor Marcia » 22 Feb 2013 17:24

Engelien schreef:Kippenkuikens kan je niet vergelijken met parkietenkuikens die de eerste 4 weken warm bij elkaar in een blok zitten. Kippenkuikens blijven niet zomaar onder een lamp zitten en eten direct zelfstandig en lopen over de grond. En dan is 10 graden echt te koud.

Even over je laatste opmerking. Het gaat toch niet over controle? ze geeft zelf aan het gewoon zo te doen als ze van plan was? Dus dat snap ik niet helemaal.

kitty schreef:"
Ik wil geen discussie meer hier over of Natalie dingen wel of niet op gaat volgen, dat wordt bij anderen namelijk ook niet 'gecontroleerd'. Als er wat is rondom dit draadje, dan graag in PB naar mij sturen."

?? Hier ben ik het dus niet mee eens! Dit is een forum als ik mij niet vergis Marcia. Een ieder is vrij om hier te plaatsen c.q. raad te vragen ( is ook het doel van een forum). Als je door eigen gedrag telkens weer mensen tegen je in het harnas drijft tja dan krijg je daar logischerwijze reacties op van de mensen die raad hebben gegeven en die in de wind geslagen wordt. Ik zie niet in waarom deze reacties niet openlijk geplaatst zouden mogen worden.

Ik heb eerder al gezegd dat ik geen verstand van kuikens heb, dus dat gedeelte laat ik aan anderen over.
Engelien, met mijn opmerking over 'controle' bedoel ik eerder dat je nooit weet of een advies wat je geeft opgevolgd wordt en dat wij dit dus niet kunnen 'controleren'. Misschien is het woord controleren niet het goede, want ik begrijp dat dit anders opgevat wordt dan hoe ik het bedoel. Het ging mij er meer om dat ik het lastig vindt dat men bij de een sneller heftig reageert dan bij de ander, terwijl je eigenlijk niet weet of iedereen altijd adviezen opvolgt. Maarja... dat is mijn idee.

En Kitty, natuurlijk mogen reacties openlijk geplaatst worden, maar ik weet niet goed wat het voor zin heeft in dit geval. Draadjes van Nathalie lopen altijd op deze manier en draaien uiteindelijk uit op een discussie die helemaal niet meer over de oorspronkelijke vraag gaat. Uiteindelijk wordt het een ellenlang verhaal waarin iedereen boos wordt enz. Dat kan ik nu al voorspellen... Ik wilde dit alleen maar voorkomen omdat wij mods er uiteindelijk weer op aangesproken worden (ja, misschien een beetje eigenbelang op mijn vrije dag.... ;-) ).

Ik snap jullie punt zeker hoor, maar als je bij jezelf voelt dat er niks met een advies gedaan wordt, wees dan zo wijs om geen advies meer te geven en het draadje links te laten liggen. Ik zou mezelf al helemaal niet in het harnas laten jagen, want dat is zonde van je tijd. Vandaar dat ik liever geen discussie wilde, misschien heb ik dit een beetje bot gezegd, maar ik word er ook wel eens moe van... En anderen ook, want ik weet zeker dat er een hoop meelezen maar niet reageren omdat ze er hetzelfde over denken als ik.
Groetjes!
Afbeelding

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 22 Feb 2013 17:27

..

Nicki
Photoshop Expert

Berichtdoor Nicki » 22 Feb 2013 17:35

Nou en wij mogen niet moe worden van mensen die alleen maar lekker belangrijk willen doen en vragen en dan ook nog meer dan duidelijk laten weten: ach ik doe er toch niets met de informatie?

Sorry maar dat dit altijd weer gebeurt b.v. bij Nathalie dat heeft toch wel meer dan genoeg reden.

Tuurlijk weet je niet of als iemand om advies vraagt of diegene deze advies ook opvolgt. Maar DAN geef ook niet iedere keer meteen aan dat je toch maar op die manier doet als je zelf al in begin dacht te willen doen. Dan zeg je dank jullie en ga gewoon dat doen wat je wilt doen. Hebben de mensen die advies wouden geven tenminste niet gevoel van: waarvoor heb ik de tijd überhaupt investeert

Zo slim zou een mens toch inmiddels geworden kunnen zijn als men alle draadjes die zo uitgelopen zijn maar terug kijkt.

Ja klink nu heel 'pissig' hier maar ik vind dat men dat ook moet mogen zeggen....

En nee ik vind een antwoord (zo als ze waarschijnlijk nu komt) als b.v. gewoon niet lezen niet van toepassing hierbij!

Afbeelding

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 22 Feb 2013 17:36

Ik sla dit draadje in het vervolg over,maar ik moet nageven dat ik het super vond dat ze met die valk naar een arts is geweest en daarna had ik zoiets van ok,ze is eindelijk volwassen geworden.
Sorry dat ik dit zo negatief zeg,maar je weet zelf ook wat voor dingen er gebeurt zijn in het verleden.
En ik weet ook dat het deels is omdat haar ouders niet voor het financiele deel willen opdraaien,dat is ook wel begrijpelijk,maar zorg dan dat ze het bij 2 grasjes in een kooi houd en niet een hele volliere met een hoop vogels,totdat ze zelf haar eigen boontjes kan doppen.
Ik dacht na die valk echt,dat ze omgeturnd was,maar toch geeft ze hierboven dus weer een weerwoord en een weerwoord is niet erg,maar niet als je niet met concrete dingen komt,dus of ze gaat ervoor en haalt de kip naar binnen of ze haalt de eitjes weg en laat de kip haar ding doen,er komen zeer zeker nog meer eitjes het komend seizoen.
Ik denk dat ze moet leren om de prioriteiten van haar dieren eens eerst moet zetten ipv haar eigen idealen,ik wil kuikentjes,prima,maar wel onder voorwaarde dat die dieren een kans krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Marcia

Berichtdoor Marcia » 22 Feb 2013 17:45

Prima, mij zie je hier ook niet meer dan.
Probleem is dat ik achter de schermen alle kanten van een verhaal aan moet horen en dat wil ik ook best doen, maar vandaar dat ik probeer neutraal te blijven en ervoor te zorgen dat een draadje niet uit de hand gaat lopen.
Maar ik denk dat ik beter mijn handen hier vanaf kan trekken, we zien wel waar het eindigt dan.

En Nicki je hebt gelijk, maar als je van te voren weet dat er niks met adviezen gedaan wordt... tja, dan ben ik heel hard, maar dan komt er van mij geen advies meer.
Groetjes!
Afbeelding

debby1972
Moderator

Berichtdoor debby1972 » 22 Feb 2013 17:51

Nee daar geef ik je gelijk in Marcia,maar als niemand haar meer advies geeft,dan zijn het alleen de dieren die er de dupe van zijn,maar ja als er toch niks mee gedaan wordt,dan is het idd vechten tegen de bierkaai.
Dus ik denk idd dat dit een heel lang verhaal kan worden,zonder (goed) eind.
Afbeelding
Afbeelding

Nicky

Berichtdoor Nicky » 22 Feb 2013 18:18

Oke, moderator of niet, ik ga me toch even aan de zijde van Marcia scharen.

Ik had me eigenlijk afzijdig willen houden van dit omdat ik a. niets van kippen weet en b. soms ook een beetje kriegel van Nathalie wordt,....sorry Nathalie maar ik ben even eerlijk. En geef je ook support en compliment als je het wel goed doet, dat weet je. :smile:

Maar afgezien of iemand wel of niet iets met de raad doet blijft dit een forum waar informatie te vinden is en dat leest een stuk makkelijker zonder discussie!
( ga anders eens een avondje op fokt of andere fora bladeren :-T en kom dan terug en waardeer GO,....)

En de informatie is ook voor andere die hier komen, via Google of anderzijds. Dus blijft een leerproces en degene die zich ergens aan ergeren kunnen dit beter anders ventileren. ( Droppot of PB ).

Dus mijn advies is blijf raad geven als je het kan opbrengen, kan je dat niet,.. lees en klik weg.

Want als iemand op Google raad zoekt komt hij of zij ook in de vraag topics terecht en we willen toch bekend blijven staan om ons gemoedelijke en warme forum, zo anders dan de rest? ;-)
Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 24 Feb 2013 21:24

Madame haar eieren bleken niet bevrucht. Dus haar eieren heb ik weggehaald en de nestjes ook. Die krijgt ze pas wanneer het beter weer is terug, en dat kan nog wel even duren.

Maar daar ging het mij niet om in dit berichtje. Ik zie wel degelijk in waarom mensen mij zo negatief zien, en dat ze denken dat ik niets doe met hun adviezen en informatie. Maar hopelijk willen jullie mij nu wel geloven. Ik waardeer het echt dat jullie moeite willen doen om mij informatie te geven, en adviezen. Ik doe er wel degelijk wat mee!

Met alle respect voor iedereen. Ik vind ook dat jullie groot gelijk hebben. Wanneer het lijkt dat iemand elke keer niets doet met de gegeven adviezen, dan lijkt het een heel vervelend persoon, die alleen maar mensen loopt te ergeren op deze manier.

Helaas hebben jullie ook heel lang zo over mij gedacht. En misschien veranderd dat ook wel nooit. Maar ik wilde jullie toch een keer duidelijk laten maken hoe ik wel bent, en dat ik wel degelijk respect heb voor iedereen, en voor dit forum.

Ik hoop in de toekomst veel beter over te kunnen komen. Ben namelijk wel degelijk bezig met de gezondheid van mijn beesten en of ze gelukkig zijn of niet. Heb het hier ook met meerdere mensen over gehad, ook van buiten het forum. Ben ook opzoek gegaan naar de zelfde ras fokkers als mijn kippen, voor meer informatie.

Als de eieren wel bevrucht waren had ik haar meteen naar binnen gehaald. Ik vond het zelf ook niets dat ze daar elke dag zat te broeden met dit weer. Zij zelf blijkbaar wel. Wilde haar een kansje geven, maar er bleek niets in de eitjes te zitten, dus mag ze wachten tot het beter weer is en ik er een mooie plek voor heb gemaakt. En dat er veel verschil is met de grasparkieten is wel duidelijk. Ze zitten gewoon op een nest, niet in een kast en de eieren moeten op een hele hoge temperatuur blijven, dat verschild ook wel met grasparkieten.

Het spijt me echt dat mensen een slecht beeld hebben van mij, op dit forum. Ik gedraag me wel degelijk volwassen als het gaat om dieren, alleen kom ik niet zo over. Hopelijk krijgt men met dit bericht wel een betere gedachten over mij, of in ieder geval iets meer in de richting van positief.

Ik wilde nooit discussies op gang maken, of problemen maken. Slecht zijn voor mijn dieren al helemaal niet. Werd gewoon heel boos als mensen meteen slecht begonnen, zonder dat ik iets met de informatie kon doen of wat dan ook. (Ik woon inderdaad nog bij mijn ouders, en kan niet zo maar het 1 en ander gaan doen.) En om die reden maar gewoon 2 parkieten te gaan houden vind ik wel heel erg onzinnig. Ik heb namelijk een hele mooie grote voliere en nachthok waar ik blij mee ben, maar kan niet zo maar alles naar binnen gaan halen of hokken erbij gaan bouwen. Dat gaat hier in overleg.

Bedankt voor het lezen van mijn berichtje. Mochten jullie vragen hebben, foto’s willen zien van hier of wat dan ook, dan hoor ik het graag.

Bondje01

Berichtdoor Bondje01 » 24 Feb 2013 22:11

Ik lees dit net pas voor het eerst. Ik hou het forum ook niet erg bij geef ik eerlijk toe. Ik kijk alleen naar de nieuwe berichten als ik moet wachten of ik mij zit te vervelen.

Ik had bij mijn ouders ook kippen zitten en een aantal jaren terug een haan. Heb ook wel eens gehad dat een hen eind januari op het nest ging zitten en bleef zitten. Ze had toen 10 eieren. In februari kwamen ze uit, maar door gebrek aan geld (voor een warmtelamp) en gebrek aan ruimte (om ze binnen te zetten) zijn ze gewoon buiten gebleven. Heb wel voer en water bij de hen gezet zodat ze eigenlijk op het nest kon blijven zitten. Van de 10 eieren kwamen er 9 uit. Moeders bleef er door de kou wel op zitten en na 14 dagen toen het een redelijke dag was zonder dat het rond het vriespunt was kwamen de jongen onder moeders vandaan en aten ze mee. Tot die tijd hebben we ze niet gezien. Er zijn er later nog wel 2 jonkies overleden maar voor de rest zijn ze allemaal bij ons gebleven tot we het geslacht wisten. De hennen hebben we toen gehouden en de hanen zijn weggegaan.

Wil dus met andere woorden zeggen: Iets wat onmogelijk lijkt is niet altijd onmogelijk zolang je de dieren maar in de gaten houdt. En dat doet Nathalie wel zo te merken..

1 ding delen we allemaal. De liefde voor de dieren....

Terug naar “Andere vogels”