Kwartels

Hier kan je van alles kwijt over andere vogels.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Peter

Kwartels

Berichtdoor Peter » 21 Mei 2012 18:18

Door een klein maar toch noodlottig ongelukje heb ik nog maar een kwartel. Ik wijd er verder niet teveel over uit, aangezien ik me er knap lullig onder voel. Nu wil ik natuurlijk wel een nieuw maatje voor het overgebleven kwarteltje. Kan je er gewoon een nieuwe bij doen, of zijn ze lastig te koppelen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Groetjes Peter :sunny:

Afbeelding

Denise

Re: Kwartels

Berichtdoor Denise » 21 Mei 2012 18:19

ik weet niet of je twee vrouwtjes, of een vrouwtje en een mannetje had? bij ons zijn er helaas ook twee overleden. het mannetje leeft al een tijdje en daar hebben we gewoon iedere keer een vrouwtje bij gekocht en is altijd goed gegaan ze zitten nu nog met ze tweeen

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 21 Mei 2012 18:20

Wat enorm balen voor je Peter, maar zo ver ik weet kun je er gewoon een nieuwe bij doen.
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Peter

Berichtdoor Peter » 21 Mei 2012 18:25

Gelukkig!! Dan haal ik zo snel mogelijk weer een maatje voor het arme eenzame beestje! Het wordt maar gewoon weer een vrouwtje, want ik zit niet op elke keer een nestje kwartels te wachten. Alhoewel de mannetjes wel mooi zijn om te zien!

Afbeelding

Hélène
Moderator

Berichtdoor Hélène » 21 Mei 2012 18:28

Ja en die kunnen ook heel hard roepen ! :-D :-D
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Denise

Berichtdoor Denise » 21 Mei 2012 18:32

haha ja dat kunnen ze zeker ! maar bij ons is het vrouwtje mooier dan het mannetje hoor haha

nancy

Berichtdoor nancy » 21 Mei 2012 21:43

Jammer, Peter. Maar het is niet anders. Het heeft geen nut om je lullig erom te voelen.
Veel succes met eentje bijzetten.
Maak je grote plannen voor later wat kleiner en begin nu!

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 30 Apr 2013 22:42

Aangezien dit topic de titel 'Kwartels' draagt open ik geen nieuw topic voor mijn vraag ;-) :

Ik heb (volgens mij) 3 vrouwelijke kwartels. Dit voorjaar zijn ze 1 jaar geworden en zijn momenteel druk bezig met eitjes leggen. Nu vond ik van de week 1 kwartel met een bebloed vleugeltje. Deze dus even apart gezet een paar dagen tot de wond was gedroogd en zij een beetje was bijgekomen. Vanochtend het beestje terug gezet en verrek; kom vanmiddag thuis en ga even naar de vogels kijken, zie ik dat 1 kwartel weer achter het zielige kwarteltje aan gaat. Deze had de zelfde wond weer open gepikt. Dus weer het beestje apart gezet, vond het zo zielig! Vleugeltje weer open, kwartel in minishock. Ze heeft nu een antistress middeltje door het water met extra vitamines. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze weer gezellig met z'n drieën komen te zitten in de voliere. Heeft dit misschien iets met het eitjes leggen te maken? Of heeft iemand meer ervaring met kwartels en soortgelijk gedrag?

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 30 Apr 2013 22:53

Misschien toch geen 3 hennetjes?
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Roy Cornelissen

Berichtdoor Roy Cornelissen » 01 Mei 2013 08:23

Dat heb ik ook gehad met 1hen, die werd door de 2andere flink gepest.
Ik kreeg een tip van een kweker van kwartels, met azijnwater inspuiten en ze een nachtje
in een donkere doos laten zitten en ze s ochtens weer loslaten in een hok waar dingen
zijn veranderd. Helaas werkte dit bij mij niet meer.
Afbeelding Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 01 Mei 2013 19:48

Engelien schreef:Misschien toch geen 3 hennetjes?

Ik weet het inderdaad niet honderd procent zeker. Ik denk 3 hennetjes omdat ze enorm veel eieren aan het leggen zijn en ik vond ook van (denk ik) ieder hennetje steeds eitjes in een 'eigen' kleur (als dat überhaupt kan haha)
Afbeelding
Daarom denk ik dat het 3 hennetjes zijn

Roy Cornelissen schreef:Dat heb ik ook gehad met 1hen, die werd door de 2andere flink gepest.
Ik kreeg een tip van een kweker van kwartels, met azijnwater inspuiten en ze een nachtje
in een donkere doos laten zitten en ze s ochtens weer loslaten in een hok waar dingen
zijn veranderd. Helaas werkte dit bij mij niet meer.

Phoe klinkt apart. Weet niet of ik dat kan/ga proberen. Waarom werkte het bij jou niet meer precies? Of weet je dat niet?

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 01 Mei 2013 19:53

Ja dat ziet eruit als 3 hennen inderdaad. Ik had namelijk 3 hennen en een haan gekocht en bleek later 2 hanen en 2 hennen te hebben.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 01 Mei 2013 19:55

Oeh en dat ging hoogstwaarschijnlijk niet goed dus?

Engelien
Gezondheid Expert

Berichtdoor Engelien » 01 Mei 2013 19:57

Ging prima maar heb ze weggedaan daar de parkieten ze extreem terroriseerden. Ze hadden de koppen helemaal kapot. zijn nu bij en vriendin waar dat wel samen gaat. Maar sinds gisteren hebben de heren het aan de stok met elkaar maar zei krijgt een 2e volière dus opgelost gelukkig.

Roy Cornelissen

Berichtdoor Roy Cornelissen » 01 Mei 2013 20:31

Het is een lang verhaal, maar begin bij het begin
Ik en opa hadden met de broedmachiene kwartels uitgebroed
van verschillende ouderparen. Ik heb van de broed er 3gehouden
een haan met 2hennen die wel uit 1nest komen maar geen familie zijn
en deze hebben bijna een jaar samen kunnen opgroeien en alles ging goed
Helaas begon de donkere hen(jester) achter de witte aan (miami) en ik heb dat
een kleine drieweken aangekeken, maar het werd steeds erger. Dus heb ik miami
appart gezet. Maar ik wilde ze graag weer bij elkaar hebben dus kreeg een tip om het trio
naar zijn tip ingespoten met water aangelengt met azijn (dit ken ik van de kippen) dus dat kon ik
nog begrijpen. Toen ze samen 1 nacht in een krappe doos gezet en laten zitten tot de volgende ochtent
Toen wat dingen verplaatst in de voliere van de kwartels, de voer en waterbak en het huisje
toen ik de doos opende zaten jester en rubus(de haan) aan de ene kant van de doos en lag miami
onthoofd aan de andere kant helemaal onder het bloed. Dit was hier dus g
een succes, de kweker had het nog nooit gehoord dat het mis ging. En wat er nu niet goed was
mischien was de doos te groot of ieds dergelijks ik weet het niet
Afbeelding Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 04 Mei 2013 19:54

Engelien schreef:Ging prima maar heb ze weggedaan daar de parkieten ze extreem terroriseerden. Ze hadden de koppen helemaal kapot. zijn nu bij en vriendin waar dat wel samen gaat. Maar sinds gisteren hebben de heren het aan de stok met elkaar maar zei krijgt een 2e volière dus opgelost gelukkig.

Oh ja dat heb ik wel eens gelezen. Ik had vorig jaar in het begin ook een parkietje die de kwartels lichtelijk aanviel maar dat is gelukkig al snel gestopt.

Roy Cornelissen schreef:Het is een lang verhaal, maar begin bij het begin
Toen wat dingen verplaatst in de voliere van de kwartels, de voer en waterbak en het huisje
toen ik de doos opende zaten jester en rubus(de haan) aan de ene kant van de doos en lag miami
onthoofd aan de andere kant helemaal onder het bloed. Dit was hier dus g
een succes, de kweker had het nog nooit gehoord dat het mis ging. En wat er nu niet goed was
mischien was de doos te groot of ieds dergelijks ik weet het niet

Oehh.. dat was vast geen fijn gezicht en een nog minder fijne ervaring :(
Ik heb vanmiddag tijdens het schoonmaken van de voliere de grond eens extra aangepakt. Alle spullen inderdaad ergens anders gezet/verplaatst in de hoop dat dat zou lukken. Ik de zielige kwartel er weer bij gezet. Even met een kopje thee voor de voliere gezeten om te kijken of het ging. Maar zodra ik zat zag ik alweer de andere twee hennen de zielige hen achter na zitten. Haar hoofd is inmiddels nog kaler en ze probeerde weer de net gesloten wond op het vleugeltje te pikken... Ik heb haar toen maar weer snel apart gezet in de kooi in de sluis...

Ik ga eens even weer in mijn kwartel info duiken om te kijken wat dit kan zijn...

Peter

Berichtdoor Peter » 08 Mei 2013 17:31

Jeetje, door jou gruwel verhaal durf ik bijna geen derde kwartel meer in mn voliere te doen. Ik hoop echt voor je dat de kwarteltjes snel weer normaal tegen elkaar doen en dat ze weer in harmonie samenleven...

Afbeelding

corinne

Berichtdoor corinne » 09 Mei 2013 10:10

Hier ook al veel ellende gehad met kwarteltjes ,nu enkel nog een koppel in de voliere en ik neem de eitjes weg , ze doen toch steeds de kleintjes dood .
corinne en mini zoo - fb : lorenzo corinne Opstaele - Bollenberg
Afbeelding
http://locoparkietjes.blogspot.com/" "" "

Peter

Berichtdoor Peter » 09 Mei 2013 11:53

corinne schreef:Hier ook al veel ellende gehad met kwarteltjes ,nu enkel nog een koppel in de voliere en ik neem de eitjes weg , ze doen toch steeds de kleintjes dood .

Blijven ze niet elke keer een nieuw nest maken dan? Dat is de reden dat ik geen koppeltje heb gedaan, maar enkel hennen. Omdat ik geen jonge kwartels wil en het ook wel bruut vind om elke keer het nest leeg te roven...

Afbeelding

Jessica G

Berichtdoor Jessica G » 10 Mei 2013 19:22

Hier nog geen verbetering helaas. Ik hou om de beurt de pestkoppen en de zielige apart van elkaar in een broedkooi en in de volière.
Ik probeer denk ik maar telkens of het gaat of niet, alhoewel ik er een hard hoofd in heb. Maar ja tis afwachten...

Peter, ik snap dat je nu twijfelt. Ik had dit niet verwacht en leek mij ook niet erg veel voor te komen omdat ik zo vaak hoor dat 3 hennen juist goed gaan... Wanneer je huidige twee het goed met elkaar kunnen vinden zou ik misschien ook nog wel een keertje nadenken of je er een derde bij moet nemen... Maar ja, misschien gaat het gewoon goed... Je weet niet niet.

Peter

Berichtdoor Peter » 10 Mei 2013 20:07

Ik hoop voor je dat het weer goed komt met je kwarteltjes, want dit is echt niet leuk zo... Maar ja, wat kan je er nog aan doen?! Ik zou het zo niet weten.
Ik denk dat ik de gok toch ga wagen en er een derde kwartel bij doe als ik die tegenkom. Komt vast goed...

Afbeelding

corinne

Berichtdoor corinne » 11 Mei 2013 08:06

Ze legt in perioden eitjes en soms laat ik er eentje liggen , maar vind het zo erg om steeds die kleintjes dood te vinden . En steeds ze appart zetten gaat ook niet want ik wil de kweekbakken ook niet steeds met hen verstoren
corinne en mini zoo - fb : lorenzo corinne Opstaele - Bollenberg
Afbeelding
http://locoparkietjes.blogspot.com/" "" "

Terug naar “Andere vogels”